Annons:
Etikettreligioner
Läst 1516 ggr
Råttälskaren4ever
1/12/18, 12:02 PM

Vad är jag? HJÄLP

Hejsan! jag är en tjej på 13 år som undrar vilken religion jag är.

Jag är döpt i en kyrka. Men jag tror inte på Gud och jag tror inte att man kommer till himlen efter Döden.
VILKEN RELIGION TILLHÖR JAG?

Annons:
Itchy
1/12/18, 12:28 PM
#1

ateism

You can't spell Bitchy without Itchy

Maria
1/12/18, 12:35 PM
#2

#1 Är ateism en religion?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lamina
1/12/18, 12:39 PM
#3

Du tillhör kristendomen, rent tekniskt. Men antingen är du agnostiker eller ateist. Det är dock bara du själv som kan definiera vem du är.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Itchy
1/12/18, 3:23 PM
#4

#2 nej men om man saknar tro eller religion så är det väl det man räknas som ?

You can't spell Bitchy without Itchy

Maria
1/12/18, 3:41 PM
#5

#4 Jag tänkte på TS fråga "vilken religion tillhör jag"?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Itchy
1/12/18, 7:34 PM
#6

fast TS skrev ju att dom inte är troende, vilket i mina ögon betyder att man inte har någon religion

You can't spell Bitchy without Itchy

Annons:
Hästar4ever
1/12/18, 7:36 PM
#7

Mina kompisar är kristna och tror på Gud. De är troende kristen

[Hukanson]
1/13/18, 4:06 PM
#8

Hej och välkommen till sajten. Du undrar vilken religion du tillhör och berättar att du är döpt i en Kyrka. Det är bara den kristna versionen av den israeliska religionen som har kyrkor så om du är döpt in i detta så är det så för den Gud som religionen dyrkar. 

Den israeliska religionen är ju en gammal religion som dyrkar Abrahams, Israels och Jakobs Gud som kristna relaterar till som FADERN och denne har uppdragit åt Jeschua ben Youssef att hjälpa till med att skapa den Celestiala Himmelen som alla kan komma till om de tror på det berättigade i att leva på det sätt som han har förmedlat som ett gott liv i from gudstro.

När den världsliga kyrkan blev till ca 300 år efter hans korsfästelse samlade man alla skrifter till en bok som man namngav BIBELN och hans namn blev för evigt Jesus Kristus, skaparen av kristianerna, dvs de kristna.

Det är inte alla som redan vid 13 års ålder ställer sig dessa frågor om Vem är Gud och vem är Jag?  Finns det en himmel och vad händer när man dör?

Nyttigt att göra det för man måste fråga för att finna svar. En grundläggande sanning inom den kristna religionen är att den kristne inte kan dö för det finns ingen död. Den kristnes andesjäl lämnar bara sin köttsliga hydda och går in i den celestiala världen där han/hon fortsätter att uppleva sig själv som sig själv men i en andevärld av ljus och fantastiska möjligheter. Där träffar man sina nära och kära igen och kan fortsätta att utvecklas med änglarna.

Enligt religionens sanning kommer de som inte har levt ett fridsamt liv att ha svårt att komma in i celestiala världen men då finns det lägre ande-världar med mindre intensivt ljus där de kan trivas och utvecklas.

Många personer idag är ju väldigt trevliga fredliga och kärleksfulla personer utan att ha någon aktiv religionsutövning. Det spelar roll att vara döpt men det viktiga är ju ändå hur man år som person i livet. Svaret på frågan om vem jag är kan först och främst vara att uppriktigt se sig i spegeln och förstå om det är kärleken eller rädslan som man ger sin energi till.

Upp till toppen
Annons: