Annons:
Etikettfader-gud
Läst 1094 ggr
[Hukanson]
9/17/17, 8:34 AM

Vägen har två sidor

Det är tydligt beskrivet i Läran för Jesu Kristi kyrka att Vägen som Herren har givit mänskligheten i dess tillblivelse har två sidor - den högra sidan och den vänstra sidan.  Vad menas med detta och vad betyder det för mig?

Alla människor lever nu i tusenårsriket av den nya dagen och det är en tidsålder av sanning och inte barmhärtighet. Vi måste vakna upp och komma ihåg vilka vi är för att kunna respektera oss själva och växa vidare in i en framtid som har annorlunda miljöfaktorer än förut.

Vägen går mot Jesus Kristus dom pga Herrens ankomst till Jorden står det skrivet. Herren planerar att åter bo på jorden i all härlighet som en gudomlig människa. Tiden fram till dess blir då en väg att vandra - antingen i Jesu Kristi rättfärdighet som den är beskriven och lagstadgad i Jesu Kristi lära - eller i den naturliga världens  andlighet och på dess villkor.  Antingen går man till Herrens högra sida eller till Herrens vänstra sida. Herren säger att om man går till Herrens högra sida går man till välsignelse men om man går till Herrens vänstra sida går man till lidande i svåra reningsprocesser. Den naturliga världen har också sin världsandes tillblivelselag i helig andes visdoms sanning men inte i tre-enighetens levande sanning vilken är för människan på jorden mer betydelsefull enligt Herrens plan.

Det är något att komma ihåg och tänka på nu när Jesu Kristi Kyrka  har generalkonferens som sänds ut på internet och är tillgängligt för alla intresserade att se och lyssna till. Kyrkans medlemmar är jesuitiska kristna till skillnad från europeiska kristna som inte har Jesu Kristi direkta uppenbarelser som ett Andra Testamente att bygga på som en Lag som ska gälla i tusen år till.

Generalkonferensen hålls Lördag och Söndag den 30/9 - 1/10 och sänds med schema på sajten https://www.lds.org/?lang=eng

Annons:
setfree
12/14/17, 2:31 PM
#1

#0 Kyrkans medlemmar är jesuitiska kristna till skillnad från europeiska kristna som inte har Jesu Kristi direkta uppenbarelser som ett Andra Testamente att bygga på som en Lag som ska gälla i tusen år till.

Har jag inte Jesu Kristi direkta uppenbarelse? Vad är det för nonsens du skriver?

[Hukanson]
12/14/17, 10:07 PM
#2

Vad är en uppenbarelse? Avsikten med formuleringen var att jämföra NT brev med J K Kyrkas uppenbarelser och profetsior vilket kan vara bra att veta innan man diskuterar. Det var så på 1800-talet att Jesus befallde en ung man att grunda en ny kyrka och det innebar att de blev mer Jesuitiska sas jämförelsevis.

setfree
12/15/17, 9:41 AM
#3

#2 Nu får du allt förklara vad det innebär. Vad är det för skillnad i teologi?

Vilka nya uppenbarelser menar du?

[Hukanson]
12/15/17, 6:45 PM
#4

En stor teologisk skillnad är att det finns inga präster i Jesu Kristi Kyrka därför att alla män är präster vilket avslöjar graden av hängivenhet Herren önskar se hos medlemmarna samt att kyrkan är tillåten att bygga tempel som är platser för andligt arbete och högre utbildning.

setfree
12/17/17, 10:33 AM
#5

#4 Du har ingen aning om vad du skriver om. nu får du gå lite djupare än så. att de inte har präster är väl inte speciellt viktigt. det är inte ett tecken på hängivenhet. Vad betyder det att det är tillåtet att bygga tempel för andligt arbete? Du skriver bara nonsens och klarar inte. att förklara begripligt. Floskler och babbel.

Upp till toppen
Annons: