Annons:
Etikettallmänt
Läst 1821 ggr
[Hukanson]
2017-03-08 07:01

Vägens ände

Jag är vägen, sanningen och livet,  står det skrivet  i Bibeln att Jesus sade. 

Det står också att han kom i tidens mitt för att vägleda Israel in i hela sanningen.

Om det då för två tusen år sedan var tidens mitt…hur lång tid är det kvar på vägen idag? 

Jag tror att det är tusen år plus femhundra år kvar på den planens skapelseperiod. Jag tror att vi har gått in i tusenårsriket där Lucifer har kommit ner på jorden och är bunden i rättfärdighet i världen. Men hej det är ingen anledning för rädsla tvärtom. Det är en befängd tanke att Lucifer skulle komma ner från himmelen…från Guds trons närhet… för att vilja ondska bland människobarnen…Men vad är ondska egentligen? Om den kristna tron är att tro på och följa Jesus Kristus i allting så är det ju ondska med allting annat…men Lucifer kommer ju från Faderns tron så vad är det för fara med det?

Faran skulle kunna ligga i skillnaden i energier. Att dyrka Jesus Kristus är att dyrka Den Perfekta Människan som ett föredöme….medans Lucifer inte är en människa utan en Ängladeva …ett Energiväsen…en sk Entity of Holiness.

Så vi kan fortsätta att dyrka Jesus som Kristus …fast sanningen är ändå att han personligen inte längre leder de Kristna nu när Lucifer regerar rättfärdigheten i världen….han har delegerat till Ärkeängeln Mikael att leda de Kristna i världen som därigenom är under visdomslagen att förena sig till ett…en Kristenhet.

Så vad är då Jesu avskedgåva till sina kristna skapelser? Jag ser det som tydligt att det är främst att han återställde judarna till Israel och gave dem BAHA'I religionen som skall missioneras i världen som ett planetärt och universellt Kung Davids rike….samt att han gav världen Martinus Kosmologi som är en kosmologisk visdomslära som till fullo initierar människan i hela Kristusmedvetandet och gör människan till Guds Människoson.

Vad gör Jesus själv nu då ? Han undervisar oss om sig själv numera. Han berättar för de som vill lyssna om sig själv och sin familj och historiens verklighet bakom de tillrättalagda beskrivningarna och han berättar genom kanaliserande medier som skriver ner eller talar hans budskap till världen hur han ser på vår situation och vad vi behöver förstå och tänka på just nu. Han berättar om vad han gör i Galaktiska Rådet och vilka han gör det med. Han inbjuder alla att bilda ljusgrupper för att samtala om sanningens vishet med hans välsignelser…han har många medskapare på jorden just nu…en del världsberömda som Neale Donald Walsh …och han ger oss ett nytt namn på sig själv…Jesus Sananda…och han vill numera att vi ska bygga på den himmelska klippan som är andlig sanning och ljus.

För att göra det ännu mer komplicerat så låter han sin jordiska kropp Jeshua återuppstå på jorden som en reinkarnation …i form av en man som heter Alan J Miller …som dessutom är gift med en kvinna som reinkarnerar Maria Magdala i kvinnan Mary Luck! 

Det kan vara svårt att smälta detta men ju mer man lyssnar på deras undervisning som ges ut med videos på You Tube och på deras hemsida divinetruth.com förstår man att det måste vara himmelska makter som är i verksamhet.

Just detta att han låter sin jordiska kropp komma tillbaka till existensen genom en annan människa är ju ett tecken på att det måste vara sant att frälsningsplanen kommit in i ett okroppsligt högre andligt skede och att hela världen är Hans Fotapall under Galaktiska Rådet som samarbetar med Universella Rättvisans Hus på jorden med de 12 principernas rättesnöre!

Annons:
lordgortor
2017-03-26 22:45
#1

Vägs ände kommer när Tor och de andra gudarna har kämpat klart i Ragnarök.

[Hukanson]
2017-03-28 17:49
#2

Missväxt och Den Stora Översvämningen…huva…Ragnarök är en verklig katastrof!

2Sirius
2017-04-05 18:58
#3

Vad märkligt att jag skrev om detta för några timmar sedan… " Hur går detta ihop med Kristendommen/Bibeln. Där väldigt många nu, får möta Jesus, Och även bli uppmanade att ta avstånd från healing/yoga mm… Som även Bibeln är kritisk emot, elr har bara läst den för noga och präglats av den. Hur än det i detalj kommer ske, te sig, så menar många som tolkar Bibeln, att upprättandet av det Tusenåriga riket, Med Jesus i spetsen och så att säga Onda ande-mackter kommer då att vara fängslade, för att sedan en kort tid igen släppas lösa, innan den yttersta dagen. Skulle detta röra sig om det sista steget, nivåhöjningen. Som jag förstår så sträcker sig bibeln över 7 000 år. Räknesättet: 1 Tid, 2 Tider och 0,5 Tid äråterkommande på flera ställen Och skulle kunna passa in även här. 1 Tid på 2 000 år. Var det då Mose kom med stentavlorna och Lagen. 2 Tider, på 2 x 2 000 år. 2 000 till Jesu födelse, och 2 000 till idag. Och en halv tid, alltså 2 000 ÷ 2 = 1 000 år kvar…." I en annan tråd här på Tro. http://tro.ifokus.se/discussions/58e4e2f48e0e747585001038-vakna-till-tro-pa-uppstigande?discussions-1 Har inte lagt märke till det du skrev förut Hukansson. Citat: " Jag är vägen, sanningen och livet, står det skrivet i Bibeln att Jesus sade. Det står också att han kom i tidens mitt för att vägleda Israel in i hela sanningen. Om det då för två tusen år sedan var tidens mitt…hur lång tid är det kvar på vägen idag? " Har fått för mig att det var 2 000 år först, sen kom Mose med stentavlorna, och Israels folk Judarn, upprättades Genom Abraham och hans son Isak. 2 000 år med Judarna som folkslag. Sen kom Jesus! Och 2 000 år till är CA idag. Då det var vad jag har hört, införande av skottår elr liknande, i så fall så föddes inte Jesus, år 0 efter våran kalender. En av orsakerna till att det inte hände något vid melenieskiftet….

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

2Sirius
2017-04-05 19:04
#4

Okej, det var samma författare till dessa bägge trådarna… Men kolla gärna Youtube klippet om demoner Och med anknytning till demoner, om sömnpiller/sömnparalys http://depression.ifokus.se/discussions/58cc859e8e0e745b2900082d-somnparalys-somntabletter?discussions-1 https://m.youtube.com/watch?v=gcbSp4t-ZOc

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lordgortor
2017-05-02 23:27
#5

Om uppenbarelseboken (?): "Endast en dåres fantasier inte mer värda att ta på allvar än våra egna nattliga drömmar" slut citat.

Upp till toppen
Annons: