Annons:
Etikettmartinus
Läst 1810 ggr
[Hukanson]
2016-09-29 19:39

Kristen Andevetenskap

Skandinavien blev välsignat med en visdomslära av Herren genom Martinus Thomsen en dansk lantarbetare som genom nåden erhöll uppenbarelser om en Kosmologi som skulle förklara och bevara Kristusmedvetandet för alla tider. Martinus vigde sitt liv till att arbeta med detta och öppnade kursgårdar med sitt Martinusinstitut som är fullt verksamt idag med föredrag i studiecirklar och på Youtube.

Detta är verkligen ett sant testamente av Jesus Kristus, en kosmologi runt det som han har skapat för oss i andevärlden, alla dessa boningar som står redo att ta emot oss när våra köttsliga kroppar vissnar ner och dör och frigör våra andesjälar att komma vidare i den eviga vandringen i högre dimensioner.

Martinus Kosmologi är ett stort verk. Det tar många år att läsa igenom och kanske ett helt liv att förstå det. Men det är bättre att ha börjat göra det än att aldrig ens tänkt tanken att göra det.

Några av de många föreläsningarna visas i tråden.

http://www.martinus.dk/sv/startsida/

http://martinusportal.se/

Annons:
[Hukanson]
2016-09-29 20:04
#1

Else Byskov har en websida där hon beskriver vad hon har fått ut av att dela hans förmedling;

http://newspiritualscience.com/#number1

[Hukanson]
2016-09-29 20:07
#2

Martinus är verksam på Hälsans Hus på Söder i Stockholm och de driver en Facebooksida som är mycket aktuell och informativ.

http://martinus.se/?page_id=497

[Rulander]
2016-09-30 08:14
#3

Det kanske är intressant för någon.

Jesus Kristus har ingenting med detta att göra.

Om du tycker detta är intressant är OK, men blanda inte in Jesus i detta. Annars får du tro på vad du vill.

Jag kan inte förstå att det kan vara så svårt att hålla isär begreppen.

[Hukanson]
2016-10-12 10:34
#4

Antag att det är sant att Jesus identifierade sig med Kristus ända fram till 1956 och därför är Martinus kosmologi ett testamente av Jesus Kristus.

Idag identifierar sig Jesus först och främst med Lord Sananda av Kumaras och därför har han "slängt" sin astrala kropp till A J Miller…den australiensiska man som "påstår att han är Jesus" vilket han då både inte är i köttet men ändå måste vara i anden därför att han måste leva överskuggad av Jesu astrala Ande - som Jesu Andra Ankomst…the second coming of the Jesus Christ.

Det går att förstå om man är tillräckligt ödmjuk…och forskar i skrifterna (det finns fler än de i den gamla Bibeln).

[Rulander]
2016-10-12 11:13
#5

#4 Det går inte att förstå ens om man är mycket mycket ödmjuk.

Att försöka förstå detta är minsann en ordentlig utmaning. Varför krångla till det så våldsamt?

Det är nog så att det är Sananda av Kumras eller AJ Miller som påstår sig vara Kristus. Inte tvärt om.

Det är många som har påstått sig vara Jesus Kristus och alla har varit fel. Så är det även i detta fall.

Jag du får naturligtvis tro vad du vill och jag hoppas det är OK att jag har en annan åsikt. Tack för att du inte tar bort min kommentar.

[Hukanson]
2016-10-19 10:42
#6

Det är TID nu för Den Kosmiske Kristus att framträda på den här planeten! Det är tid nu för Den Universelle Mikael att framträda som Människan på Moder Jords levande vatten. Det är dags att ta till sig en ny undervisning om en större och djupare förståelse av Skaparen Gud…den vi har gemensam med så mycket mer än vi ens kan fantisera existerar.

Annons:
[Hukanson]
2016-10-19 10:48
#7

Ulf Sandström heter en ledande svensk kosmolog som i många år givit föredrag och kurser. Se mer av honom här;  http://martinuscentervarnhem.se/?p=503

Heberniclobochs
2017-09-28 16:44
#9

Nu var det många år sedan, men jag läste en kortare bok som sammanfattade de större idéerna inom kosmologin, skriven av Martinus själv. Kort sagt är det bara buddhism klätt i rymdålderns kläder och någon Jesus fanns inte med. Han menar ju till och med att vi människor bara är högt utvecklade djur och inte kommit till det sanna människostadiet än.

setfree
2017-12-14 14:26
#10

Naturligtvis finns inte Jesus med i detta dravel.

#9 Bra slutsats.

Upp till toppen
Annons: