Annons:
Etikettandliga-artiklar-religionstexter
Läst 1383 ggr
[Hukanson]
7/8/16, 5:03 PM

Röster om Andlig Våldtäkt

"Medan våldtäkt tenderar att vara ett brott, även om inte helt mot kvinnor ensam, andlig våldtäkt kan hända vem som helst och bara som vanligen händer att män som kvinnor. Vad är det? En definition säger att andlig våldtäkt är när du hålls som gisslan till tankar och andras åsikter. Angela Fort, författare till en bok om ämnet, skriver, "Med människor jag beundrade och respekterade, jag tillät mig själv att tänka att jag behövde deras godkännande och validering för att ses som viktigt eller motiverad i hur jag uppfattade situationer, och hur jag kände i allmänhet." Detta tror jag kan vara en öppen dörr för oss att tillåta missbruk, men jag tror det går djupare än det godkännande beroendet eller en önskan att vara viktigt. Andlig våldtäkt är ett angrepp av giftiga tro praxis att slita ut varje uns av förtroende du har i din egen förmåga att göra ett rätt val. Det är en typ av mentala och känslomässiga övergrepp som förstör din förståelse av en kärleksfull och älskvärd fader Gud och får dig att inte kunna förstå på hopp om att han skulle bygga inom dig för att ta andliga steg i tro. Många tenderar att normalisera vad skulle anses vara "andlig våldtäkt". Detta är eftersom de inte associerar rinner av liv från dem att faktiskt vara något som orsakar det att inträffa. Har du någonsin blivit förförda av någon? Har du någonsin förletts att tro att du har "rätt" tro, "rätt" vänner, "rätt ledande" bara för att finna att tro som stödde inte dina behov, vänner vände brutalt på dig eller ledning du litade på blev mer av wolfe än herden? Allt som förför du från det som rinner liv i du är i huvudsak bryter ditt liv resurser. Detta kan göra dig känna sig maktlösa och offer. Som i sin tur leder en till att vara rädd och inte längre litar på själva domen eller omdöme som du en gång trodde att du hade. En av de saker som ofta händer i kristna kretsar är att vi hittar en mycket karismatisk ledare som drar oss bort från nåden genom att kräva att vi måste följa "sina" lag. Detta händer inte alltid på ett öppet sätt som lätt känns igen. Det kan ske genom många olika vägar. Exempelvis om en person vågar även ifrågasätta en ledare, de kanske anser du "unsubmissive" och senare "disciplin" du på grund av din brist på överenskommelse. Detta är särskilt avskyvärda om de har bjudit in dig att dela din åsikt öppet och offentligt utfryst du för att göra just det! Eller de kan lära dig av erfarenhet av dem att att vara på deras "dåliga sidan" inte är bra, så inte konfrontera dem på något som du hitta obibliska i deras läror eller praxis. Jag har träffat ledare som kommer att missbruka en person och sedan berätta för någon som vågar stå upp mot dem på den personen vägnar att "de var så fruktansvärt wouuuuunded individer" därmed diskontering något giltighetstid till dina påståenden av missbruk. Som om en sårad person kommer alltid se genom ögonen på deras skadade och missbedöma vad du säger eller gör dem. Medan det är verkligen sanningen till det faktum att en person som redan är kränkt kan bli mer kränkt och därmed ännu mer sårad, är det fel att anta att en kvinna som har våldtagits innan inte kan bedöma det faktum att hon blev våldtagen igen! En verkligen god människa kommer inte resa en person upp och sedan klagar eftersom de råkade falla. Ja de sårades, såras av din ovänliga beteende, men det är inte en anledning att påstå att det inte hände. Det är allt mer sannolikt att det hände. I många övergrepp över hela nationen finner vi att människor som var allvarligt missbrukat blir psykiskt sjuka. Deras psykiska sjukdomar gör mer för att övertyga mig att något traumatiskt i själva verket hända, än för att berätta för mig inte gjorde det. Något måste ha hänt att göra en person så paranoid, så förstörd inuti. Mycket få människor är födda med typ av psykisk sjukdom som man kan se från en bakgrund av sadistiska barndomen övergrepp. Därför när vi talar om faktumet att andlig våldtäkt i kyrkan, talar vi om de övergrepp som pågår bakom stängda dörrar, missbruk som ledare aldrig prata om men händer hela tiden. Varför är det så dolt? 1. vi vill inte tro det finns. Många förutsätter att något andligt missbruk är en sekt eller att det inte kan hända i en fundamentalt/doctrinally rätta kyrkan. Efter alla "Dr Goodfaith är en wonnnnderful person, han skulle aldrig någonsin inte leva vad han har predika! Varför hans predikan har förändrat mitt liv!" Du kommer inte tro vad du kan inte erkänna. Människor är alla mänskliga. Även kung David hade kapacitet att falla i synd med Batseba och föra svärdet till varje generation därefter. 2. När vi hör talas om det, vill vi rabatt offer eftersom de har fel eller på grund av deras tidigare misslyckanden. Det är svårt att helt lita på någon om du känner till dem och du kan gräva upp smuts på någon om du arbetar på det tillräckligt hårt. 3. vi vill inte stå till missbrukare i kyrkan eftersom "mitt huvud kan vara nästa på huggkubben". Vad skulle de tänka på mig om jag blev utsparkad ur Förenade kyrkan av så och så? 4. vi är rädda för Guds vrede om vi har fel. "Touch inte min smorde" har varit predikat att skrämma och fördöma dem som kanske har en legitamit oro för en minister prestanda, trovärdighet eller karaktär. Detta blir ett sätt att missbruka och kontrollera andra snarare än en varning som Gud gjorde att inte bokstavlig livet av Guds profet. Vi har gjort det så att nu är vi rädda för att inte hålla med den som är ordinerad! Gud aldrig betytt för oss att ge våra tankar bort till någon annan. Du har fortfarande rätt att få din egen åsikt. Om det är bibliskt, har du rätt att påstå det också. Du har inte rätt att förtala en man eller kvinna av Gud men det borde inte vara fallet i första hand. Kom alltid ihåg att du är den smorde Guds också och Herren inte skulle få dig att "röras" av fienden hand heller. Varning tecken att en församlingsarbete kan vara missbruk: 1. de krav du okritisk lydnad eller blinda lojalitet. 2. de har självcentrerad ledare som tenderar till att vara kontradiktoriskt stället återställer du till Gud och reconsiling relationer inom kroppen av troende. 3. de har inte ansvar men är "andliga lone rangers" med oberoende strukturer. 4. de har sin egen anläggning av disciplin och kyrkan "domstol" som ifrågasätts aldrig av någon att se om det står upp till bibliska praxis. Ofta känner de som har misshandlats andligt "galen" och som om ingen kommer att tro dem. Återhämtningen för andlig våldtäkt är svårt att förstå och mycket komplex, på samma sätt avser dem som har gått igenom posttraumatisk Stress-syndrom som en veteran av ett krig. Emotionella och psykiska smärtan tillfogat dem som har genomgått "andlig våldtäkt" är svårt att hantera och kräver ofta rådgivning och stöd. Ofta kyrkor med missbruksproblem är märkt "Jezebel ministerier" och som kanske inte alltför långt bort märket. Det finns definitivt andar som brottas för att komma andra till manipulation och kontroll praxis. Dessa så kallade "ministerier" göra mer för att skada andra än bringa dem i fred med Gud. Liv är krossade och fåren är utspridda från den yngsta till den äldsta medlemmen finns stor förödelse. Om du har varit en del av en kyrklig system där människor lämnar av de stora mängder och ingen verkar veta varför, anser att det finns andliga influenser som ännu inte har behandlats. Andlig missbruk är ett trauma som har arbetat sig in i ditt andliga liv och förstörde tyget av din tro. Ofta gånger, förvirringen har blivit så stor i åtanke för en som har blivit traumatiserade, att de inte längre vet vem de är. De har blivit som någon annan ville ha dem vara, och sedan de var kasseras, ersättas eller Skys när de inte mäta sig med vad som förväntades. Den resulterande depression och ilska då såg ned på av så många som aldrig varit på en sådan plats för repressalier. Dessa människor vill något annat än att "förlåta" men de kan inte och ofta vägrar att någonsin glömma eftersom de vet att de måste lära sig av detta och aldrig gå igenom det igen! En av de svåraste delarna av återvinning är att lära sig att lita på din inre urskillning igen. Att veta att du inte har missat det, eller att du har bra sunt förnuft, och att du hör Guds röst är en del av att veta att du är "ok". Men de som har misshandlats andligt andra gissa sig hundra gånger och hela tiden avstå från att lita på sin egen förmåga att urskilja bra från bad. Det är ungefär som en person som inte kan avgöra om något är varmt eller kallt. De kommer inte lita på sig själva, så de börjar fråga andra "vad ska jag göra?" tills de hittar någon som kommer att ta dem och göra för dem vad de inte kan göra själva. Sedan börjar man undra om de har hittat ännu en förövare eftersom de har satt sig upp kontrolleras och berättade vad jag ska göra. Som de som har våldtagits fysiskt, är de som har genomgått en andlig våldtäkt i behov av empati och vänlighet som kan testas med tiden. Detta kommer inte att läka över natten, men allt är möjligt med Gud. Att komma ur ett giftigt tro system måste vara en av de svåraste saker som en person kan gå igenom. De som har känt och återvunnits måste nå ut till dem som ännu att läka med förståelse och tålamod. 2 Kor 1:3-4 KJV-välsignade vara Gud, ja, fadern av vår Herre Jesus Kristus, fadern av barmhärtighet och Gud all komfort, som tröstar oss i alla våra vedermödan, som vi kan att trösta dem som är på något problem, av komforten varmed vi själva är tröstas av Gud." https://hemofhisgarment.wordpress.com/spiritual-rape/

Annons:
[Hukanson]
7/8/16, 5:10 PM
#1

Andlig våldtäkt "Andlig våldtäkt är ett begrepp som rör sexuella brottet våldtäkt andliga brottet utnyttjar antydan livet av en själ för en annan persons njutning. Här är några av mina åsikter på idén. Intimitet inom äktenskapet är godtagbar, normal, frisk och god. Detta är det normalt bra inslag i en hälsosam relation och är grunden som syndiga handlingar bedöms. Våldtäkt innebär att två eller flera människor utan medgivande från personen att bli våldtagen. Du har offret och förövaren. Med våldtäkt har du också privatlivet kränks. Avskildhet på personer kroppen. Och också kränkningarna av privatlivet för känslorna som gå med intimitet. Och du har den inre känslor och minnen av den person som att bli våldtagen som uthärda i evigheter. Detta är den långsiktiga sårande som liknar sexuella övergrepp av ÖVERVAKARNA och arbetstagare. Jag skulle vilja jämföra andlig våldtäkt till normala andlig intimacy. Och jag tror att det gör jag har till att börja med att beskriva delar av andlig intimacy. Och för detta, det finns två framträdande tecken av Bibeln som kommer att tänka. Det är förhållandet mellan Jesus Kristus och aposteln Johannes. Det första exemplet kom att tänka (eftersom det kommer före detta i Bibeln) är förhållandet mellan David, kung av Israel och Jonathan - son till Saul. Förhållandet mellan David och Johnathan har ingen antydan till fysiska element av homosexualitet. Och därför tror jag det är ett bra exempel av andliga intimitet som inte är intrasslad med fysisk intimitet (på ett sexuellt sätt, jag menar). Jag är inte beredd att skriva allt om historien om David och Jonathans relation, och så jag kommer bara referera till den om du vill slå upp i Bibeln. Det finns i jag Samuel och du kanske vill börja på kapitel 13 att läsa om dynamiken i förhållandet mellan Saul och Jonathan först. Några viktiga verser som har lärt mig mycket om detta: 1Sa_18:1 och det hände sig, när han hade slutat tala till Saul, som själen av Jonathan var sticka med David själ, och Jonathan älskade honom som sin egen själ. 1Sa_20:17 och Jonathan orsakade David att svära igen, eftersom han älskade honom: Ty han älskade honom som han älskade sin egen själ. 2Sa_1:23 Saul och Jonathan var härlig och trevlig i sitt liv, och i deras död delades de inte: de var snabbare än eagles, de var starkare än lejon. Nu finns det mycket mer att jag måste skriva och berätta om detta ämne, men känslan är för mycket just nu när jag tänker på hur jag överträddes av lögner vad jag kommer att kalla dessa äldre bröder, övervakare och arbetstagare som är som andliga våldtäktsmän. Medan två personer kan välja att ha sex inom äktenskapet, varje har samtyckt genom äktenskap, tar annars consensual handling våldtäkt och att göra det ensidiga för en person på bekostnad av någon annan nöje/önskan till deras nackdel och skador. Lite roligt kul att vissa kvinna började med en pojkvän har förvandlats till våldtäkt senare allteftersom saker gått längre än vad de hade planerat. Detta är hur jag tror att min tid med 2x2s. Jag tror de tog fördel av mig för sin egen njutning när jag var i en försvagad situation som skapades av dem. Fysisk våldtäkt sker när en person övermannar den andra. Jag tror att andligt en person kan övermanna och tvingar en annan person med sina lögner och bedrägerier att orsaka dem att försvaga och låta arbetstagaren att dra nytta av dem. En person kan vara andligt övermannade i deras sinne ((inte kan tänka igenom deras tanke-stopp fraser) inte kan hantera den känslomässiga manipulationen av den andra personen dra nytta av en persons vilja att glömma när lust är inblandad fysiskt isolerad från familj (ta en resa hemifrån) hjärntvättad i timmar (konventioner), utnyttjat känslomässigt (skapa situationer som skapar problem mellan dem och deras familjer och sedan spelar del av den medkännande tröstaren - utan hänsyn till det faktum att de skapat dilemmat i första hand). socialt övermannade (så många kult medlemmar att vara snäll och ge dem så mycket uppmärksamhet - hur kan de vända ner en inbjudan till middag, efterrätt och ett senare möte när de är trötta och inte kan tänka raka?) Våldtäkter sker i privat, av dem som annars skulle rusa till deras hjälp… Aldrig hört talas om en offentlig våldtäkt. Våldtäktsmän försöker få sina offer ensam, eller kommer att försöka hitta dem i en tid när de är ensamma. I andlig våldtäkt, är målet att skilja offer från deras support grupp: far, mor, syskon och nära vänner. Om du är ett offer för andlig våldtäkt, befinner du dig separat av din angripare från de mycket vänner som bäst kan hjälpa dig. Den andliga våldtäktsmannen vet du behöver stöd och kan övermanna dig själv, din lonesome. Våldtäktsmän kan uppmuntra sina offer att få enbart genom deras stolthet. De kan berätta för dem "du är en stor flicka, du kan göra ditt beslut på egen hand. Varför inte vi gå ensam."och"du är gammal nog, du behöver inte ringa din mamma för att låta henne veta vart du ska." Jag är säker på att genom att vädja till kvinnans stolthet, många våldtäktsmän har fått sina offer ensam. Smicker används för att ändra människors bättre vetande. En våldtäktsman kunde berätta en kvinna, "Du är så vacker." och använder detta smicker för att en kvinna vill behaga dem. På samma sätt, en andlig våldtäktsman kan ge en hel del uppmärksamhet åt sina offer att köpa dem till en "vänskap" där de kan dra nytta av dem senare: dra nytta av deras okunnighet i Skriften, dra nytta av deras fel i dom etc. Jag känner till flera av de 2 x 2 vänner som har kommenterat en kvinnas skönhet att uppmuntra dem att komma till möten. Pro_26:28 A liggande tungan hatar de som är drabbade av det; och en smickrande mun frambragte ruin. Mer senare… Detta är ett mycket intressant ämne och kräver mer eftertanke." http://www.2x2ministry.org/sex_crimes/spiritual_rape_2x2.php

[Hukanson]
7/8/16, 5:12 PM
#2

Molested By the Unseen Spiritual Rape: "Spiritual Rape is being raped or molested by an unseen force. Any type of unwanted sexual advancement is wrong. In the physical world, a police report can be made or a personal protection order, PPO, can be issued against the offending party. What about the spiritual world? Can a person be molested by an unseen force? The answer is yes. A person that is being attacked will feel isolated and helpless. Most local churches do not address the problem and therefore they do not have the solution. The victim is left to defend themselves in the world of the unseen. The first step in stopping the attacks is to determine the attacker. The attacker can be an evil spirit or a human spirit. Most attackers know their victims and are not aware of what they are doing. Jesus said, "Anyone who even looks at a women with lust in his eye has already committed adultery with her in his heart." If you have been involved in daily activities and all of the sudden feel arousal, even to the point of penetration. I can almost guarantee you that someone was thinking about you sexually. Our thoughts have power that is why Lord Jesus commands us to control our thoughts. This website is dedicated to helping you win your battles. You are not alone." http://www.fightingtheunseen.com/spiritual_rape.html

[Hukanson]
7/8/16, 5:16 PM
#3

Andlig våldtäkt: En godtagbar kyrklig praxis? 17JUN "Jag var på salongen en dag och jag gav mitt vittnesbörd till en av damerna som ofta butiken med mig varje månad. Hennes uttalande av tro var att hon hade ingen tro i kyrkan alls på grund av vad var gjort hennes nu bortgångna mor. Jag kommer att återkomma till det senare. I mitten ger mitt personliga vittnesbörd jag sa denna kvinna att min man och jag hade blivit andligt våldtagen på våra tidigare departement, och detta fick henne att fysiskt rekyl. Jag slutade inte där, men slutade att ge vittnesmål som Gud instruerade, och sedan hon berättade sin mors. Idag var jag tänkte tillbaka på att samtalet och jag undrade varför hon ryggade det sätt som hon gjorde; som föranledde mig med en önskan att veta precis hur våldtäkt definieras av Dictonary.com (2011): Som ett Substantiv; 1. den olagliga övertygande för en kvinna genom fysiskt våld eller tvång att ha samlag. 2. någon agerar av samlag som påtvingas en person. 3. våldtäkt. 4. en handling av plundring, våldsamma beslag eller övergrepp. utplundringen; brott: våldtäkt av landsbygden. 5. ålderdomliga. handlingen att gripa och transporterar med våld. Som ett verb. 6. att tvinga för att ha samlag. 7. att plundra (en plats); plundra. 8. för att gripa, ta, eller föra bort med våld. I World English Dictionary har definitionen, 3. några brott eller missbruk: våldtäkt av rättvisa, och som kommer att vara mitt fokus för diskussionen. Om du ser online för olika typer av våldta hittar du många sorter som makar, bekant, lagstadgade, fängelse, krig, gänget, etc. Våldtäkt används för olika ändamål. makt och kontroll, ilska, och sexuell tillfredsställelse sadism är några av dem. Ingen vill verkligen röra andlig våldtäkt och dess syfte, effekt och rester. Men jag gör. Jag är en överlevare av andlig våldtäkt och som sådan, jag känner att min berättelse kan hjälpa någon annan som kan gå igenom det, eller som har undgått det och vet inte vart de ska vända. Först, låt mig avsluta med min salong vän mors berättelse; Hon uppgav att mamman deltog i samma kyrka i mer än 20 år och var extremt trogen det. Denna dam hade fem syskon och de kunde alla se att hennes mor var i ett andligt missbruk kyrkan, men hon skulle inte lyssna, hon var trogen ända till slutet av sitt liv. Dottern berättade att hennes mor gav kyrkan sitt livsbesparingar, hade hon inget kvar vid sin död, och även om hon verkade glad, familjen aldrig såg henne så. De såg sin mamma brutit, misshandlade och skadade av ett ministerium som brydde sig om hennes själ, bara hennes rikedom. Vad så småningom hände var denna trogen kvinna av Gud nog gick hem till Jesus, men hennes sex barn hyser agg till kyrkan och eventuellt Gud för vad de såg sin mamma lida. Andlig våldtäkt. Min (vår) berättelse är lite annorlunda då kyrkan inte slutade oss, Gud gjorde ett sätt för våra fly, läkt oss och får oss att leva och berätta sagan. För närvarande verkar det som ett stort antal ministerier tillåter dessa andliga våldtäktsmän att köra skenande. De härjar Guds folk och lämnar dem för döda andligt. Ni måste förstå att våldtäkt är ett brott som är avsett att beröva en person ner till deras innersta och lämnar dem sårbara; många ledare som gör det kanske inte ens är medvetna om vad de gör, men de är narcissistisk, ego-maniskt kontroll freaks som var mest sannolikt inte skickas och gick bara på hjärtat. I mitt fall började det oskyldigt nog, med min man och jag blir "tjänare" pastorn och hans hustru och en gång som var framgångsrikt genomfört vi var tvungna att vara offentligt förödmjukad framför kyrkan (hemlösa och Pastor erbjöd oss en två rums shack med inga kök för oss och våra 3 barn på gång), och då det uppdraget slutfördes den sista fasen var att se till att varje tjänst vi var guilted till att ge ett uppoffrande erbjuder eftersom vi skyldig honom. Vi hade inletts i leden av andligt våldtagen offren som kom före oss. Varför var de framgångsrika kan du fråga? Av samma skäl varför en datum våldtäktsman kan framgångsrikt erövra sitt "offer"; dessa människor måste du både älskar dem och rädda för dem på något plan och dessa känslor kommer att göra dig svika ditt försvar och lämnar dig sårbar. Jag har en bekännelse. Jag är ett stort fan av showen "Lag och ordning: Special Victims Unit", och i natt kom jag ihåg en episod där denna unga dam var inriktning dessa män och desecrating sina kroppar av ärrbildning dem. När hon var slutligen bar gärning gjorde hon uttalande/frågan när frågade vem hon var: "Jag är ingen, vem är du? Är du ingen alltför (en dikt ursprungligen skriven av E. Dickson)? " Detektiverna förstod inte innebörden bakom dessa frågor tills de räknat ut att hon inriktning var männen som hade våldtagit henne som en ung tonåring. De offer och sa till henne att hon var en "ingen". Låter bekant? Den andliga våldtäktsmannen har du ifrågasätter allt som du tidigare trott, även din identitet i Kristus, och eventuellt förstöra någon tillit till Gud att du hade byggt upp. Jag kan ärligt säga att efter vi var andligt härjade, Gud själv levereras oss från den onda hand som offer oss och det tog år att läka. Det har bara varit i de senaste två åren som jag har kunnat lösa upp runt de flesta pastorer på grund av en som jag kom upp under. För att besvara min inledande fråga om varför damen i salongen ryggade, var det eftersom ordet "våldtäkt" är fortfarande tabu och många kvinnor vill inte ens diskutera det. Dock andlig våldtäkt är ett sant fenomen och många kvinnor och män har utsatts. Den goda nyheten är att Jesus Kristus är en healer och 2 Cor. 5:17 stater, "om någon människa vara i Kristus, han är därför en ny varelse: gamla saker gick bort; se, allt har blivit nya". Han är också en konservator; om han kan återställa min tro, kan han även återställa din. Mot bakgrund av de andliga våldtäktsmän som välkända Eddie lång/Creflo Dollar, Jamal Bryant, Pastor Ed Young och andra av deras likar, skandaler och även de mindre kända vargarna som min tidigare pastor uppmanar jag sina medlemmar att känna igen sina missbrukare, ge er själva och fly! Om du läser detta och du vackla eftersom det är svårt att lita på en person i predikstolen, skicka vänligen mig ett mail och jag ska be med dig att Gud kommer att leda och vägleda dig i alla hans sanning. Jag kan inte berätta hur många nätter jag grät över hur sårad och bedragen jag kände. Nej, inte på Gud eftersom min tro kan ha vacklat ibland men det aldrig misslyckats. Jag grät eftersom den första människan av Gud (trodde jag) att jag betrodd brutit mot detta förtroende. Jag tröstade mig själv inte med onda tankar på hämnd, men jag vet att Guds ord inte kommer tillbaka till honom utan laga kraft, men det kommer att göra som han behagar (Jes. 55:11), som Gud sagt att han skulle betala tillbaka. Det är bra nog för mig!" En pastorns hustru https://iampastorswife.com/2011/06/17/spiritual-rape-an-acceptable-church-practice/

[Hukanson]
7/8/16, 5:21 PM
#4

"When innocent, vulnerable souls trust those in charge for protection, nourishment, and sustenance, only to be used, manipulated, and betrayed, it is not unlike the story of the poor man and his little ewe lamb. Both were oppressed. Both knew injustice. Both were sinned against. Both were helpless in the hands of one bigger, stronger, and more powerful than they. Physical rape is one of the ultimate damaging, horrific crimes against another living being. It assaults the most intimate, private element of the body, deeply affecting the heart, mind and spirit. With force, it seizes and plunders—it is the abuse of power over the powerless. It violates the sacred, with brutal desecration. Spiritual rape violates the soul." http://quiveringdaughters.com/soul-rape-10/

Upp till toppen
Annons: