Annons:
Etikettbön
Läst 2527 ggr
[Hukanson]
6/7/16, 9:12 PM

Kärlekens Bön

Bönen om Guds Kärlek Svensk översättning av Divine Love Path nätverket i Sverige Vår Fader som är i Himmelen, vi inser att Du är alltigenom helig, kärleksfull och barmhärtig och att vi är Dina barn och inte de underordnade, syndiga och fördärvade varelser som falska lärare vill få oss att tro. Vi inser att vi är det värdefullaste i Din skapelse, det mest underbara av Ditt hantverk och föremålet för Din stora själs kärlek och ömmaste omsorg. Vi vet att Din vilja är att vi blir ett med Dig och tar del av Din stora kärlek som Du ger oss genom Din nåd och Din önskan att vi i sanning blir Dina barn genom kärlek, och inte genom offer och död av någon i Din skapelse. Vi ber att Du öppnar våra själar för inflödet av Din kärlek, och att då Din heliga Ande ingjuter Din Gudomliga kärlek i våra själar i överflöd tills våra själar har förvandlats till Din essens, och att det skapar sådan tillit att vi i sanning blir Dina barn och vet att vi är ett med Dig i essens och inte bara som avbild. Låt oss ha sådan tillit att vi vet att Du är vår Far och Givaren av varje god och fullkomlig gåva, och att endast vi själva kan förhindra att Din Kärlek förvandlar oss från dödliga till odödliga. Låt oss alltid se att Din kärlek väntar på var och en av oss, och att när vi kommer till Dig i tillit och ärlig uppriktig avsikt och längtan, kommer Din kärlek alltid till oss. Håll oss i Din kärleks beskyddande skugga varje timma och varje ögonblick av våra liv, och hjälp oss att övervinna kroppens alla frestelser och påverkan av krafter från onda väsen, som så ständigt omger oss och strävar att få oss att vända våra tankar till världens nöjen och lockelser. Vi tackar Dig för Din kärlek och förmånen att få ta emot den, och vi har tilltro till att Du är vår Fader - vår kärleksfulle Far som ler mot oss i vår svaghet, och som alltid är redo att hjälpa oss och bära oss i Din kärleksfulla famn. Vi ber detta med våra själars innerligaste och uppriktigaste längtan, och i tillit till Din kärlek ger vi Dig all den Härlighet, Ära och Kärlek som våra ändliga själar kan ge. Amen

Annons:
[Hukanson]
6/11/16, 5:49 PM
#1

Den enda Bön Fadern anser vi behöver

[Hukanson]
6/13/16, 7:52 AM
#2

Original from website https://www.divinetruth.com/www/en/html/index.htm#prayer.htm My Father, Who is in Heaven , I recognise that You are All Holy and Loving and Merciful, and that I am Your child, and not the subservient, sinful, and depraved creature that false teachers would have me believe. I know that I am the greatest of Your creations, and the most wonderful of all Your Handiworks, and the object of Your Great Soul’s Love and Tenderest Care. I know that Your Will is that I become at-one with You and partake of Your Great Love which You have bestowed upon me through Your Mercy and Desire that I become, in truth, Your child through Love, and not through the sacrifice and death of any of Your Creatures. I pray that You will open up my soul to the inflowing of Your Love, and that then will come to me Your Holy Spirit to bring into my soul this, Your Divine Love, in great abundance, until my soul is transformed into the very essence of Yourself; and that there will come to me faith – such faith as will cause me to realize that I truly am your child and one with You in very substance, and not in image only. Let me have such faith, as will cause me to know that You are my Father, and the bestower of every good and perfect gift, and that, only I myself, can prevent Your Love from changing me from the mortal to the immortal. Let me never cease to realise that Your Love is waiting for each and all of us, and, that when I come to You, in faith and earnest aspiration, Your Love will never be withheld from me. Keep me in the shadow of Your Love every hour and moment of my life, and help me to overcome all the temptations of the flesh, and the influence of the powers of the evil ones who so constantly surround me and endeavour to turn my thoughts away from You to the pleasures and allurements of this world. I thank you for Your Love and the privilege of receiving it, and I believe that You are my Father – the Loving Father who smiles upon me in my weakness, and is always ready to help me and take me into Your Arms of Love. I pray this with all the earnestness and sincere longings of my soul, and, trusting in Your Love, give You all the glory and honour and love that my finite soul can give. AMEN

[Hukanson]
6/30/16, 5:09 PM
#3

Jesu Bön för Guds Kärlek Svensk översättning av Divine Love Path nätverket i Sverige Evige Fader som är i Himmelen, jag inser och accepterar att Du är alltigenom helig, kärleksfull och barmhärtig och att jag är Ditt barn och inte den underordnade, syndiga och fördärvade varelse som falska lärare vill få mig att tro. Jag inser att jag är det värdefullaste i Din skapelse, det mest underbara av Ditt hantverk och föremålet för Din stora själs kärlek och ömmaste omsorg. Jag vet att Din vilja är att jag blir ett med Dig och tar del av Din stora kärlek som Du ger mig genom Din nåd och Din önskan att jag i sanning blir Ditt barn genom kärlek, och inte genom offer och död av någon i Din skapelse. Jag ber att Du öppnar min själ för inflödet av Din kärlek, och att då Din heliga Ande ingjuter Din Gudomliga kärlek i min själ, det sker i överflöd tills min själ har förvandlats till Din essens, och att det skapar sådan styrka att jag i sanning blir Ditt barn och vet att jag är ett med Dig i essens och inte bara som avbild. Låt mig ha sådan tillit att jag vet att Gud är min Fader och Givaren av varje god och fullkomlig gåva, och att endast jag själv kan förhindra att Din Kärlek förvandlar mig från dödlig till odödlig. Låt mig alltid se att Din kärlek väntar på mig, och att när jag kommer till Dig i tillit och ärlig uppriktig avsikt och längtan, finns Din kärlek alltid för mig. Håll mig i Din kärleks beskyddande skugga varje timma och varje ögonblick av mitt liv, och hjälp mig att övervinna kroppens alla frestelser och påverkan av krafter från onda väsen, som så ständigt omger oss alla och mig och strävar att få mig att vända mina tankar till världens nöjen och lockelser. Jag tackar Dig för Din kärlek och förmånen att få ta emot den, och jag har tilltro till att Du är min Fader - min kärleksfulle Fader som ler mot mig i min svaghet, och som alltid är redo att hjälpa mig och bära mig i Din kärleksfulla famn. Jag ber detta med min själs innerligaste och uppriktigaste längtan, och i tillit till Din kärlek ger jag Dig all den Härlighet, Ära och Kärlek som min ändliga själ kan ge. Amen

[Hukanson]
7/17/16, 1:00 PM
#4

Jesu gärning är att åvägabringa oförstörbarhet och evigt liv till mänskligheten genom att försona Gud och Människa i ömsesidig Kärlek och ett sätt att bidra till att åstadkomma detta är att dagligen bedja om Guds Kärlek. Men hur upplever vi då Guds Kärlek och vad händer med oss när vi börjar erhålla den? Det finns mycket att diskutera runt detta om man har så mycket insikter och kärlek som AJ Miller och i denna video gör han det EFTER EN TIMME

Upp till toppen
Annons: