Annons:
Etikettsananda
Läst 925 ggr
[Hukanson]
4/30/16, 4:34 PM

Jesuskanaliseringar 2016 - 3

Det känns fantastiskt härligt att Lord Jesu Sananda Yeshua av Kumara är så aktiv nu , har tagit tydligt ledarskap, och vill med sin medhjälpare Quanyin åvägabringa hela mänsklighetens utveckling i uppstigande och förändring. Jag önskar att alla ville förstå att det är sanning, att Gud verkligen finns och är Allt Som Är, och att Ärkeänglarna och Mästarna verkligen finns och arbetar med hela mänskligheten…även dig och mig. Ljuset är allt i alla och det återstår att manifestera detta i världens samtliga lagar och förordningar, kulturgrupper och samhällsordningar. Detta senare leds av Mästaren Saint Germain. Läs gärna hans kanaliseringar. Läs kanaliserade budskap ofta och högt. Låt ditt eget undermedvetna lyssna på budskapen och du kommer att förändras!

Annons:
[Hukanson]
4/30/16, 4:35 PM
#1

Yeshua: Kraften från Sinnet Källa: www.NewSunUnity.com Jag är den de kallar Jesus. Jag är Yeshua (reflektera över mitt namn som det uttalas på engelska: ”Yes You Are!”) Och jag är tillgänglig för alla som vill kontakta mig. Att komma till tals, eller berätta på detta sätt genom någon annan, är verkligen mycket trevlig. Det har vi väntat på: Den här gången är ni i en högre vibration än tidigare. För er som inte har tillräckligt hög vibration för att tro på denna möjligt, behöver vi använda en mellanhand. Nej? Jag talar inte om politiker som går på om det femte tillägget, eller de som står i predikstolar och slår med knytnävarna. Jag talar inte om människor som läser ur en bok. Jag talar om andra, lika er själva, som har uppgraderats till en nivå, där de kan kommunicera med människor som befinner sig i andra och högre dimensioner. Kraften från hjärnan är en underbar sak, men kraften från sinnet är ännu bättre. Jag vill göra er uppmärksamma på ert språk, som formar hur ni uppfattar och konceptualiserar saker. ”Att tänka” är att bry sig. ”Att tänka” är att vara medveten om. ”Att tänka” är att tänka på det och er själva, i förhållande till andra och världen och alla levande varelser. När ni använder sinnet i stället för hjärnan, börjar ni arbeta som den komplexa och kompletta varelse ni behöver vara, och kommer att bli. Det är Kristusenergi som tillåter mig att tala med er på detta sätt, och det kommer att bli Kristusenergin som gör det möjligt för mig, och er själva, att tala med varandra framöver. Den som framför detta meddelande till er nu, är inte alltid säker på vägen framåt. Hon själv har flyttat upp till högre nivåer och arbetar med mer än bara min energi. Hon arbetar med mer än bara mitt sinne. Hon arbetar också med andra Högre Väsen, många av dem ni själva skulle kalla utomjordingar. Ni har varit sinnes-kontrollerade tillräckligt länge i detta ämne. Nu talar jag om Ljusvarelser, de av Ljuset. Vad annat kan jag säga, för något annat kan riskera att missförstås av ert medvetande. Uppdelningen av Mörkt och Ljust bör överges som något från historien, och inte längre vara just den manliga energin, ”hans” historia, utan historien om världar och mångfald. Tidens gång som kännetecknas av användningen av Chronos, Tidsguden, eller det som ni kallar, ”den Gamla Faderns Tid” är inte längre till nytta. Resultatet kommer att visa vad som är nödvändigt för att finna sanningen. Tidslinjerna kommer att användas på andra sätt, så att det förflutna blir mer av det förgångna som inte förs över till det nuvarande, och därmed förs det inte in i framtiden. Tid kommer att vara omätbar på många sätt, som många av er redan har märkt. När ni är samlade som lika sinnen, lika själar, i mitt namn, går er Tid mycket snabbare än normalt. Tid blir bortkastad. Nästan oigenkännlig. Tid blir ord på en sida, en studie, en bedömning. Inga känslor behövs, inga ”måsten” eller ”borden”, till skillnad från i er nuvarande lägre dimensionens 3D-värld, i den tredje och fjärde dimensionen (den fjärde är tidsdimensionen). Förstå att, ni går igenom en fas som både är en rensning och en ljussättning av energier. Detta är inget nytt, men det är som att bygga en bro mellan två platser, över en flod. Det är i praktiken vad vi gör. Det finns många av er som är i stånd att etablera och bygga denna bro, eftersom ni är arkitekter, arkitekter för er nuvarande tid och tiden framöver. Sedan finns vi, de andra, som bygger från den andra sidan. Vi kommer inte att träffas i mitten, utan snarare att ni bygger från er sida till mitten, och när ni kommer till mitten, är den högsta punkten nådd, då är det möjligt att nå oss, för vi väntar fortfarande. Vi har alltid hållit ut en arm och en hand över floden, till er. ”Över mörka vatten”, som låten går. Nu förstår ni. Nu när våra händer möts, och rösterna hörs, är det så mycket lättare för er att höra mig och de andra; Högre Väsen, Uppstigna Mästare, Änglavarelser, Utomjordiska Varelser från stjärnsystem och planeter, andra än era. Tro inte att dessa varelser nödvändigtvis är människor. Det finns många Ljusarbetare som alltid pratar om människor. Vad exakt är en människa? Har en människas kategori delats in i, endast vissa färger, två händer, två fötter, en ryggrad, en hjärna och en mun att tala med? Tänk om det inte finns någon mun att tala med? Tänk om det finns en fantastisk hjärna inrymd i dem, med telepati och en större helhetssyn? Tänk om dessa varelser inte har fötter? Tänk om de inte har händer eller armar eller ben? Lite annorlunda jämfört med er? Vad händer om jag säger att några av dessa varelser också finns på land eller till sjöss, vad säger ni om det? Jag pratar naturligtvis om många olika, men särskilt om Valarna. Jag ber er sträcka er långt för att förstå, att allt är den hand som sträcks ut för att nå er. Ni talar om fartyg och människor, som kommer och landar på en ö i närheten av er egen? Ni ser på er själva. Ni ser att de andra är mycket lika er själva. Och verkligen, de är som er själva. Men ändå, tycker ni att det känns okej med ett fartyg? Ni har under många år, sedan 50-talet, eller till och med tidigare, hört talas om människor som kommer från andra världar, och vill uppleva er värld? Det är viktigt att dessa varelser är Ljusvarelser. De är Varelser av Ljuset. Ljusvarelser lägger stor omsorg i processen att initiera kontakt med er. De som har kontakt med denna typ av Utomjordingar gör det i tysthet, och bara tillsammans med andra likasinnade, som vill delta. Fram tills nu har det funnits regler om behandling av en sådan begåvad mänsklig själ på Jorden. Förr i tiden, och jag talar nu om de senaste hundra åren, men naturligtvis skulle jag kunna gå tillbaka mycket längre, till tiden för inkvisitionen, då det fanns regeringar som tog människor och satte dem i fängelse och torterades dem, föraktade dem, riskerade deras liv och hälsa, anklagade dem för att vara brottslingar eller delaktiga i kriminella verksamheter. Dessa människor skulle inte behövt vara martyrer. Hela anledningen till det som hände för två tusen år sedan var, att ”Jag ska vara den enda”. Jag dog inte för era synder. Jag dog för att ni inte skulle behöva göra det. Min undervisning var läror som används idag, i läror från Yogis. Min undervisning var av etik och vänlighet. Jag är er bror, jag säger er detta eftersom jag inte vill se något mer lidande eller död i er värld. Ni utvecklas som en art. Det är inte nödvändigt att tänka på hur det alltid har varit. Det är anledningen till att många av er förlorar greppet om tidslinjerna i det förflutna. Tid försvinner; ni kan inte hantera korrelationer längre, bara de saker som hjälper er att lära er, kommer att kommas ihåg. Och när jag talar om lärande, talar jag om att lära sig älska. Jag talar om att lära sig nya sätt att vara. Jag talar om inlärning för högre grad av mottaglighet, samvete, och kärlek. I alla dessa saker, talar jag också om respekt. Respekt kommer inte av kulor, respekt kommer inte av knivar, svärd, piskor, genom svält, genom förgiftning, genom rädsla. Respekt är inte att ge efter för girighet, möjligheten att ta liv; att skrämmas. När ni utvecklas som Varelser, som Varelse-arter, kommer ni att testas och dessa tester kommer att vara mycket mer subtila än andra. Ja, det är sant, det kommer ett hjul av karma. I det kommande karmahjulet, försvinner tidslinjerna, dock fungerar de tidvis fortfarande enligt karman som kommer av handlingar, tankar och handlingar, från dem på marken. Ni har inte ett blankt kort. Ni har i stället en luftballong av energi, så att säga, en energetisk enhet som hjälper till att hålla er energi tydligare och högre än tidigare, eftersom den hjälper er med att få klarhet i sinnet och samvetet. Jag uppmanar då hjärtat att känna samvetet. När ni utvecklas, blir ni mer medvetna om att ni är ansvariga för er karma. Missförstå mig inte, ni har fortfarande er karmiska styrelse att svara inför, ni har fortfarande möjlighet att bedömas, eller snarare ges all information, för bedömningen av er i instansen för livsöversyn, innan ni går vidare för att uppleva nästa Punkt av Varande och lärande, och då naturligtvis, gå till nästa punkt av tjänsten om ni önskar det och när ni vill det. Skillnaden är finess och ansvar. Jag lämnar er nu med försäkran om att allt är bra. Vi är uppe på en hög punkt av bron. Vi når ut till er, och snart kommer ännu fler av er att höra oss, se oss, och känna oss. Ni ändrar er värld med en tanke i taget, en åtgärd i taget, och börjar med en i taget. Vi lovordar er. Vi skickar er vår kärlek, i sanning, ni är mycket älskade här. De som ni brukade vara rädda för, eftersom vissa av er har liten kunskap om hur man skiljer de Ljusa från de Mörka. De är som ert ljus, rent Diamant-vitt Ljus, och de skickar sin kärlek. De är inte alla människor som ”de ovan, lika nedan”. Raser av alla slag eller Varelser, följer er här och väntar på er uppstigning. Ni är verkligen älskade, så ta kärleken från våra hjärtan i dessa svåraste av tider. Och kom ihåg, vi är alltid med er. Säg mitt namn, ty jag är Yeshua (Ja! Visst! Yes You Are!) Jesus, Konungen av Judar. Broder av Kärlek. Jag står vid er sida. Jag är i ert hjärta. Frid vare med er och må vi träffas snart. Regnbågsbron kan passeras av dem i livet. Detta är vägen av Yogi, Buddha, Kristus. Kanal: Joy ”vita lejoninnan” Översättning: Margareta och Hans Jonåker

Denna kommentar har tagits bort.
[Hukanson]
5/6/16, 8:52 PM
#3

Sananda, 1 maj 2016 via James McConnell Detta är Sananda. Det är alltid underbart att vara med er alla på detta sätt. Att tala till så många som kan höra dessa ord och genljuda till dessa ord. Eftersom det är vad som är viktigt – om ni genljuder eller inte till dessa ord. Eftersom det är viktigt för er att alltid använda urskiljning i alla dessa frågor. Oavsett om det är denna källa som vi kommer igenom nu, eller några andra som vi väljer att använda vid olika tidpunkter. Eftersom vi når ut till er, ger vi meddelanden till er för att hjälpa er i er strävan, att hjälpa er i er vardag för att gå vidare i er Uppstigningsprocess. Och det är vad det här handlar om, det är ER Uppstigningsprocess. Och allt som vi har gjort och allt som ni har gjort fram till denna punkt, är att leda till kulmen, crescendot av allt som har kommit före detta. Och som jag har sagt och andra har sagt, når ni nu mållinjen – ni är på mållinjen. Och det finns så många saker som fortfarande händer i bakgrunden och fortfarande så många saker som ännu ska komma och det finns många saker som ännu inte kan delas. Men det finns några saker som vi kan dela. Och det är det vi är här för att göra i dag. Vi har en full griffeltavla, vi har information, vi har meddelanden och ja, även tillkännagivanden. Och vi har väntat och varit på väg mot denna tidpunkt för att föra ut detta. Eftersom, som ni vet, är den tredje vågen på väg. Den tredje vågen som är tänkt att mer fullständigt slå till någon gång i sommar, någonstans i juni runt sommarsolståndet. Det är då den är tänkt att kulminera. Men naturligtvis byggs energin upp nu. Och ni har de två första vågorna innan denna. De av er som var i den första vågen, och det är de flesta av dem jag talar till nu, ni var i den första vågen. Ni var de som gick upp i vibration vid den tiden, då i september av ert 2015. I den vågen fördes energierna upp och ni kom upp med dessa energier, er frekvens ökade vid den tiden. Och nu kom den andra vågen i mars och den vågen kom igenom och svepte över planeten och förde er, er från den första vågen, högre upp i vibration. Vi hör berättelserna nu, vi får höra de olika vittnesmålen nu, från alla er som upplever dessa högre vibrationer, som rör er in i dessa lycksaliga tillstånd och är det inte underbart när ni kommer in i dessa tillstånd, när ni kan uppleva dessa högre frekvenser, dessa högre-dimensionella förståelser. Och ja, det är en förståelse, en förståelse som kommer till er alla, alla ni som hör dessa historier kommer snart inte bara höra historierna, men leva historierna. Jag vet att jag använder ordet snart, men vänligen förstå att någon gång kommer det att hända. Vid något tillfälle kommer ni att uppleva alla dessa saker som vi har talat om. Det är en stor uppbyggnadsprocess som pågår. Allt detta är en del av Uppstigningsprocessen, allt är en del av denna stora orkestrering som sker inte bara från oss, inte bara från er utan även det galaktiska och Inre Jorden, de högre himmelska varelser. Alla vi arbetar tillsammans för att åstadkomma denna orkestrering, och en av de saker som då kommer att hända, är något som vår nästa talare kommer att dela. Det är Saint Germain. Han är den som talar om den Nya Republiken, han är den som talar om valutaväxlingarna. Så jag kommer att överlåta nu till vår käre broder Saint Germain som ska ge er lite mer. Må Fred och kärlek vara med var och en av er. Källa www.meetup.com/ancient-awakenings www.ancientawakenings.org Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se

[Hukanson]
5/6/16, 9:01 PM
#4

Sananda Torsdag 5 maj 2016 Kanal Ann Dahlberg Jag är Jesus som talar med Er idag. Det var ett tag sedan jag gick på jorden och gick igenom liknande saker som ni går igenom idag. Kampen mot mörkret är svårare i er illusoriska värld, då ni har glömt bort vilka ni är innerst inne. Jag kom till klarhet innan min undervisning för människorna började. Det var främst som lärare och förmedlare av Guds visdom och kärlek som var min uppgift på jorden. Denna undervisning skedde med stor kraft då mina andliga gåvor och vägledare var stora och kraftfulla. Detta skrämde många människor eftersom de hade svårt att se sig själva. De kunde inte se bortom, att det fanns en värld bortom den de levde i. De blev rädda för vad som skulle hända med dem, trots att det bara var kärlek som jag ville att de skulle få och uppleva inom och utom sig. Jag hade några trogna följeslagare som förstod mitt budskap och vi delade ord och kärlek med varandra. De förde sedan mitt budskap ut i världen men även deras budskap förvanskades av rädsla för att människorna inte kunde se bortom. Bortom det liv som de levde i nu och det gjorde att de föll i händerna på dem som såg chansen till att stärka sin maktsituation. Det här har fortgått en längre tid, men nu börjar människorna se bortom det som finns runt omkring dem. De börjar vakna upp alltmer för nya möjligheter och sin egen styrka att kunna förändra sin egen värld. De börjar se bortom att det finns liv runt omkring dem både i sin egen värld och världen utanför där de bor. Ja, det är en förändring av stora mått som har skett och detta på bara några ynka årtionden. Javisst förändring har skett successivt men på den sista tiden har allt accelererat våldsamt fort och ändå är det några som inte tycker det går tillräckligt fort. Till Er vill jag säga att tålamod är en dygd och vill ni ha med er hela mänskligheten så krävs det lite tålamod. Vi är alla olika och behöver olika tid på oss för att stiga upp. Alla som vill ska få en möjlighet att göra detta. Ni är alla så älskade och har alla så många underbara gåvor. Alla dessa gåvor behövs i den nya värld som det är meningen att ni ska bygga upp nu. Det är ett stort arbete ni har framför Er, ett stort vackert arbete som ska fyllas med all den skönhet som var och en av er kan delge den. Alla ni tillsammans kan fullgöra detta arbete med att dela med er av era mångsidiga gåvor. Det är här världen står idag. Det är att ni ska upptäcka er själva och de gåvor som ni har. Våga se er själva och ha mod att göra det som ni känner är er uppgift. Vår Fader har givit alla en gåva som kan bidra till skönheten och mångfalden till den nya jord som ni nu bygger. Ja, kära barn, ni bygger faktiskt den nya jorden idag. Ni har påbörjat arbetet, en del har startat och andra har kommit till allt eftersom de har funnit sin gåva och sin uppgift. Hjulet har rullat igång och det kommer bara att rulla allt snabbare. Jorden befinner sig i en stor förändringsprocess just nu, så att vad ni gör, tänker och känner blir allt viktigare för ert eget liv. Inget kan längre hindra Jordens transformation. Startskottet har gått och inget kan längre hindra dess väg mot ljuset. Ni kan bara hindra er egen väg mot ljuset. Mänskligheten som kollektiv enhet är också på väg mot ljuset eftersom tillräckligt många har valt att följa det i tanke, känsla och hjärta. Vilken väg har just Du valt? Har du inte valt så är det kanske tid att välja nu. Det behövs många för att väcka den sovande skara som är kvar. Din uppgift kan vara en del av detta. Ta allt detta till Er och vet att jag älskar Er från djupet av mitt hjärta. All ljus och kärlek skickar jag också till Er så att ni ska få mod och hopp att följa Er väg. Sananda www.st-germain.se

[Hukanson]
5/19/16, 5:27 PM
#5

Sananda 2 maj 2016 Ni som läser eller lyssnar på det här meddelandet gör det inte av en slump. 2 maj 2016 av John Smallman Jesus Audio blogg för måndag 2 maj Mänskligt medvetande är en pågående andlig evolution en process, som ni kollektivt väljer att genomgå och där det inte finns några gränser. Gränser är gränser, som ni byggt runt den illusoriska miljö, som ni lever i som människor, men som ni är fri att individuellt, avveckla eller flytta utanför. Fler och fler av er inser detta och väljer att gå igenom den till en medvetenhet om de obegränsade möjligheter, som skapas och erbjuds er i varje ögonblick. De, som i Sanning kommer till medvetenhet, är helt fria! Efterhand som fler av er öppnar för denna underbara Sanning och erkänner att ni förstorar gapet, när det gäller begränsningar från små enskilda vägar till en enorm, sammanlänkad motorväg, som hela mänskligheten kan och kommer att använda för att lämna illusionen och Passera ut ur den begränsande miljö, där ni har tillbringat eoner till synes kontrollerade och begränsade av osynliga krafter med enorm makt, ni vaknar i ett oändligt område av ofattbara obegränsade möjligheter. Detta är vad mänskligheten är i färd med att göra just nu. Det globala kaos och förvirring, som för närvarande uppstår, identifieras av mänskligheten, som en ändlös och enorm operation, där den globala uppvärmningen, skiften i de tektoniska plattorna, extrema vädersystem, ändlösa krig, samvetslösa företag, politisk korruption och girighet till synes leder till en oundviklig global katastrof, som kommer att förstöra miljön och de flesta om inte alla livsformer, som finns på jorden, inklusive, naturligtvis, mänskligheten. Problemen, som mänskligheten står inför, verkar nästan olösliga. Detta är inte fallet. Det som händer är avlägsnandet av de skygglappar, som för er dolde ert medvetande, om det inbördes förhållandet mellan allt. När ni börjar se det inbördes förhållandet mellan absolut allt, kan ni inte hjälpa att ni också ser vansinnet av det sätt på vilket ni har försökt att leva era liv separerade från varandra. Modern psykologi visar att de flesta människor lever ego-drivna, rädslo drivna, bor där var och en verkar vara centrum i sitt eget lilla Universum, ett Universum där andras universa orsakar smärta och lidande för alla. Och mycket av detta lidande är i själva verket resultatet av förnekade känslor, som ger upphov till starka känslor, vilka sedan projiceras på andra där de reflekteras tillbaka varifrån de kom, på sig själv. Uppvaknande är en öppning till medvetenheten om att alla de skenbara enskilda Universum, som människor verkar bebo är i själva verket en helt integrerad del av det oändliga fält av gudomlig kärlek, som är Allt Som Är. En känsla eller känd medvetenhet om att det inte finns någon separation, att alla faktiskt är Ett. Gud är ett oändligt område där hela skapelsen har sin eviga tillvaro i perfekt harmoniskt samarbete där var och en kärleksfullt hedrar och respekterar alla andra. Det finns ingen uppdelning, meningsskiljaktigheter eller konflikter eftersom alla känner igen varandra, som en och samma, även om alla är individualiserade och uttrycker sig på ett helt personligt och unikt sätt. Skillnaderna omfamnas med intensiv glädje eftersom de ger ett magnifikt bidrag till den pågående kreativa avsikten, Guds Gudomliga Vilja. Som så ofta har berättats för er, det finns bara Gud. Inom illusionen är ni begränsad av ord och språk, så ni har många ord för Gud. Jag använder ordet Gud här eftersom det är välbekant och bekvämt för kanalen, som växte upp i en religiös och kulturell miljö som använde och fortfarande använder det ordet. Ni måste komma ihåg att ord är pekare utan inneboende mening, de är bekväma indikatorer men overkliga. Jag kommer att fortsätta att använda det ordet enbart av bekvämlighet, tillsammans med källa, kärlek, Gudomliga Viljan och pronomen honom och henne, omväxlande. För att fortsätta, det finns bara Gud. Det är INTE en begränsning. Det betyder att allt som existerar finns inom Gud och Gud är oändlig – utan begränsningar, utan gränser, utan slut, utan tid, utan utrymme, som alla är begränsningar! Som en del av era vise män och mystiker har föreslagit – Gud Är. Inget annat försök till definition är nödvändigt, eller meningsfullt. Gud kan bara upplevas. För att uppleva Gud, oändlig Lycksalighet, allt som inte är i perfekt linje med henne måste kasseras, överges, lösas upp, släppas. Mänskligheten är nu i färd med att göra detta och det kan bli mycket rörigt! Alla bindningar till kärlekslösa avsikter, tankar, ord eller handlingar måste släppas. Allt dömande av sig själv eller andra måste släppas. Era hjärtan är de fysiska manifestationerna av er Enhet med det Gudomliga, de fysiska aspekterna representerar centrum av ert eviga väsen och i dessa har ni över eoner laddat bland annat, rädsla, hat, ilska, agg, skam, dom, bitterhet, och värdelöshet, som olika aspekter av er, som ni sedan har förnekat och projicerat på andra eftersom de är alltför smärtsamma att se hos er själv. Men de är inom er själv, eftersom alla är ett. Dock, självet där de är bosatta är inom egot. Egot är en till synes avstyckad eller separat del av er själv. Ert själv är evigt ett med Gud och med alla levande varelser och kan aldrig skiljas från Henne. För separation skulle vara att upphöra att existera och det är omöjligt eftersom det Gud skapar är evigt. Era egon är de små själv som ni föreställde er, så att ni kan spela spelet inom illusionen. Modern psykologi använder begreppet ”det inre barnet” för att hänvisa till den del eller aspekt av en människa, som gömmer sig bakom masken, som en person presenterar för världen. Det döljer sig, eftersom barnet under sin barndom blev allvarligt skadat och det vill inte bli sårat igen. Emellertid fortsätter det att bli skadat, eftersom det känner sig sårbar och osäker och har aldrig vuxit till mognad, i verklig vuxen ålder. Dess skolastiska, akademiska och fysiska talanger och färdigheter gör det möjligt att presentera en mask av förtroende för världen, men bakom masken bor fortfarande ett litet barn präglat av rädsla. Psykoterapi i många former används för att hjälpa detta inre barn att återvinna sitt självförtroende och självacceptans genom att göra det möjligt att se att allt detta negativa dömande av sig själv är helt ogiltigt. Effektiviteten av kompetenta och medkännande psykoterapeuters ansträngningar beror på lidandet, som barnet har fått utstå. Dock erbjuds varje människa, genom livet lärdomar av många slag, de möjligheter, som krävs för att läka det inre barnet och var och en av er har åtminstone en andlig guide, som följer er hela tiden för att hjälpa er med denna krävande process. Under eoner har det funnits många liv, många upplevelser, mycket smärta och lidande som inte har läkt och så under denna period av mänsklighetens evolution, som alltid pågår och alltid är andlig, har många frivilligt inkarnerat enbart för att bistå mänskligheten i helandet av dessa enorma rester av begravda, förnekade eller obekräftat lidande. Det är sannerligen alltför smärtsamt för bara en människa att ta itu med. Enorm delning av lidande sker, så att den kan frigöras i mängder efterhand som individer klarar av att hantera dem, när de stöds både i de fysiska världarna genom att älska vänner, kloka och medkännande terapeuter, liksom av de av oss i de andliga riken, som också knuffar er mot självacceptans och själv förlåtelse. Väldigt många av er har begravt eller förnekar smärta, smärta ni känner på någon nivå ni antingen förtjänar eller att vara mogna vuxna stark nog att höja sig över. Men på detta smärtsamma och skrämmande slagfält, som är intensivt verkligt och fysiskt för vissa, där ni plockar upp er själv, behöver ni enormt med hjälp. Ni klarar inte av att resa er ensam. Att försöka göra det är att stanna kvar i det overkliga tillstånd av separation, som det inte verkar finnas några utrymningsvägar ifrån. Ofta intensiv skam avskräcker människor från att söka hjälp; skam förklädd till ilska, som sedan projiceras utåt orsakar ytterligare skador. Det är från detta stadium, som beslutet att ta sitt eget liv ofta görs. Men när detta händer löser det inte de problem, som personen flyr ifrån. Ni som läser eller lyssnar på det här meddelandet gör det inte av en slump, tillfällighet eller olyckshändelse, men eftersom ni gjort det mest medkännande och kärleksfulla val att vara på jorden just nu för att hjälpa till i mänsklighetens uppvaknande process, en process som innehåller och innebär varje varelse, som någonsin har upplevt livet på jorden! Du är här för att hjälpa folket, som fortfarande finns kvar fullständigt omedvetna om att de är andliga varelser, som har en tillfällig mänsklig erfarenhet. Som ni så ofta fått berättat för var och en av er, att i sanning vara ett med Källan, är varelser av enorm makt, oändlig makt, eftersom det är så ni skapades. Den kraften är med er i varje ögonblick och i all evighet. Er fysiska form är tillfälliga fordon skapade från era energifält av kärlek och er jordiska uppgift är att hålla avsikten att älska i varje ögonblick och i varje situation. Denna avsikt är extremt kraftfull och det är en oersättlig och viktig aspekt av mänsklighetens uppvaknande process. Ni kan inte vakna ensamma! Varför? Eftersom alla är en! Ni kanske kan föreställa er att skapa kanalen, som vägleder mänsklighetens separerade energi fält tillbaka till Enhet med Källan. Separationen har aldrig förekommit och kan aldrig inträffa, men på grund av den kraft ni fick när Gud så omsorgsfullt skapade er kunde ni etablera en mycket verklig upplevd fysisk miljö för att spela ert spel och så småningom bli skrämmande förlorade. Vet att ni är högst hedrade här i de andliga sfärerna, som ni snart kommer att återvända till, för att göra det mest underbara och medkännande val att inkarnera i detta ögonblick i Jordens historia för att bistå detta väldiga himmelska projekt vars framgång är gudomligt säker. Er kärleksfulla bror, Jesus.

[Hukanson]
5/19/16, 5:47 PM
#6

Sananda 7 maj, 2016 Sananda: Välj En Gång till. Hälsningar, kära ni, det är jag, Sananda, jag kommer med ett allmänt budskap till ljusarbetarna på jorden. Som ni säkert vet, arbetar jag med tusentals själar i 3D-världen, genom olika kanaler och metoder för leverans av budskapet. I gångna tider har jag talat om behovet av urskiljning och skydd. Dagens budskap är lite annorlunda; det har att göra med flit och uthållighet. Detta är en svår tid på jorden för många av er. Några av er säger att ni har följt mitt råd och ber om mer ljus att komma till Jorden och ändå känner ni att ni fastnat, ni känner att ert liv inte rör sig framåt på det sätt, som ni önskar. Mitt budskap är: Hur ihärdigt framkallar ni ljuset av er egen Guds närvaro? Hur uppriktigt och djupt ber ni om upplysning? I gångna tider, tillbringade andliga studenter årtionden i avskilda lokaler, kloster, tempel och sådant, i hopp om att de endast skulle kunna vara fokuserade på Gud. Idag lever ni i en värld av omedelbar tillfredsställelse och om något tar mer än 10 minuter per dag under en vecka blir ni otåliga. Kära, hur länge har ni vandrat i mörker? Tänk på det för ett ögonblick. Hur många liv har ni tillbringat i träldom för era egna egon? Hur många liv har ni missförstått lagarna om karma, nåd, förlåtelse, ge och ta emot samt balans? Hur många gånger har ni förringat er, kanske omedvetet? Redan nu, hur många av er använder fortfarande uttryck som ”Detta dödar mig” eller ”dumma mig, varför gjorde jag det?” Det krävs tålamod och flit för att övervinna illusionerna i denna värld, kära. Många av er, inklusive denna kanal har varit otåliga mot sig själva och andra. Paradoxen är, att saker och ting snabbas upp på er planet. Era tankar manifesteras allt snabbare och fullständigare. Ni ansluter er till er egen makt. Men på samma gång, många av er tvivlar fortfarande på er egen förmåga, ni tvivlar på att manifestationsprocessen utvecklar sig perfekt enligt gudomliga principer. Oh, så lite tro och tillit, hur lång tid ska det ta innan ni verkligen förstår? Jag har sagt det tidigare, ”Vad ska man sätta sin trohet till?” Baserar ni fortfarande er lycka på ert bankkonto eller er make eller vänner eller familj? De har en fri vilja precis som ni. De kan acceptera eller förkasta er. Ni har ingen kontroll över deras fria vilja beslut, precis som jag har ingen kontroll över er. En av era filmer, som kallas ”Bruce den allsmäktige”, visar på begränsningarna för att försöka övervinna den fria viljan. I denna härliga film ges en novis Guds befogenheter, men han inser snabbt att med all sin oändliga makt, kan han inte göra så att en annan människa älskar honom. Därför har de av er som känslomässigt har investerat i vad er familj, vänner eller älskare tycker om er, är det dags att släppa detta. Ni är inte här på jorden för att behaga andra. Ni är här för att tjäna andra. Det är en stor skillnad. Ibland dem, som har svårast med er, är de som får service och tjänster utförda i sin högsta kapacitet. Och vice versa, ni kan ha många som älskar er så länge ni uppfyller deras bild av vem ni ska vara, men så snart ni verkligen lyssna till ert hjärta, tycker de inte längre att ni är så charmiga. Kan någon av er relatera till vad jag säger? De av er som inte har tid för Andlighet, kom ihåg detta: Där ni placerar ert fokus, det är vad ni manifesterar. Om ni arbetar med ett jobb ni inte gillar och ni tycker att det är det enda sättet att ”tjäna” ert uppehälle, låt mig påminna er om att Gud gav er livet utan några förbehåll; det finns inget att ”tjäna.” Ja, er värld har inrättas för att hålla er alla, som arbetar likt upptagen bin, så personer i toppen av pyramiden kan ägna sig åt sin lyx. Jag behöver inte påminna er om dumheten i detta spel, oavsett var ni är i pyramiden. För en tid, kommer ni att spela det här spelet, men mycket snart kommer det här spelet att förändras drastiskt. Denna värld kommer inte längre att styras av några makthungriga individer. Varför? Eftersom NI ändrar ert medvetande och som ett resultat därav ökar världens vibration. Tror NI verkligen att den bara magiskt kommer att stiga upp utan er medverkan? NI är viktig ingrediens, som krävs för världens uppstigning. Utan ER, kommer makthavarna fortsatt att ha sin väg. Okej, kanske deras lilla spel kommer att avbrytas av slutet av denna Stora Cykel och de resulterande Förändringarna av Jorden, men efter dammet lagt sig, kommer de att vara tillbaka för att fortsätta sitt gyckel/ dårskap – om ni och era bröder och systrar inte vaknar upp i all er prakt i denna livstid, just nu, precis som ni har, med era olika utmaningar och svårigheter. Idag, just nu, är det dags för er att sluta hänge er åt tankar utan mening och låta ert ego att styra och ställa. Idag, är det dags att sätta stopp för tjattrande, oro och ångest. Ni KAN göra det. Ni har min hjälp. Jag är här för att hjälpa er varje steg på vägen. Många av er, som har anslutit sig till mysterieskolor, har gjort övningar och lektioner troget och ni märker en skillnad. Undermedvetet, väntar några av er fortfarande på att rymdskepp ska landa och lyfta bort er, så att ni inte behöver möta världens utmaningar. Jag är ledsen att göra er besvikna, men vår Konfederation fungerar inte på det sättet. Vi behöver Er på Jorden för att hjälpa till att läka och majestätiskt lyfta henne i skönhet, som är hennes öde. Vi kan inte göra det åt er. Ni kan inte göra det, om ni väntar på att strålas upp. Det är dags att kavla upp ärmarna och börja arbeta. Gör det till en glatt arbete. Gör tjänandet till er lycka. Det finns ingen större glädje än att hjälpa andra. Upptäcka detta själv; ta inte mitt ord för det. Ta tid, i dag, för att verkligen få klart er del i detta kosmiska drama. Jag kan försäkra er, det är INTE jobb som ni inte kan njuta av iden felaktiga tron ​​att er försörjning kommer från veckans lönecheck. Jag kan försäkra er om att godkännandet av er familj är obetydligt, när er själ hålls tillbaka från att uttrycka sig, som en följd av att söka godkännande. Om NÅGON del av ert liv är ur balans, om er kropp inte är frisk, om er ekonomi inte är i harmoni, om era relationer är konfliktfyllda, då är det nödvändigt att gå djupare in i och se ärligt på er själv och era prioriteringar. Det är dags att välja igen. Det är dags att komma till Gud med ett öppet hjärta och sinne. Det är dags att ödmjukt stå inför Gud och be om det som ni verkligen önskar. Jag är här för att guida er och hjälpa er. Jag är er äldre bror och jag har övervunnit världen. Nu är det ER tur att övervinna den genom att älska den villkorslöst, inklusive alla dess människor, särskilt era så kallade ledare i sin tid av illusionen. Älska dem, välsigna dem, be för dem, se dem flytta in i ljuset. Släpp er självgoda ilska mot dem. Sammantaget har ni alla placerat dessa människor vid makten. De är en återspegling av något i ert eget medvetande. Var villig att titta ärligt på de platser inom er, som ni har undanhållit från Guds kärleksfulla ljus. När ni kan älska alla människor villkorslöst, utan förbehåll, kommer ni att se en helt annan värld. Ni vet då att mot bakgrund av denna värld att ingen kan sätta en skäppa/korg över ert ljus. Det kommer att lysa klart och det kommer att lysa in i denna världs mörkaste hörn och ingenting kommer att kunna angripa det. Vet detta i dag, kära ni. Ni är alla verkligen välsignade. JAG ÄR Sananda. Kanal: Sal Rachele

Annons:
[Hukanson]
5/19/16, 6:04 PM
#7

Sananda: Illusion och verklighet i den fysiska kroppen Publiserat den 12 maj, 2016 av NewSunUnity Frågeställaren: Sananda, jag är förvirrad. I ”En Kurs i Mirakler” säger du att kroppen är en illusion, och i själva verket går du vidare och säger att den är avsiktligt konstruerad för att fungera som ett hinder för perception. En annan lärare säger emellertid att kroppen är en del av Gud, och kan upphöjas till ett odödlig tillstånd. Kan du förtydliga detta? Sananda: Kära älskade, båda uppfattningarna har sin giltighet, beroende på definitionerna av illusion och verklighet. Låt mig förklara. Kroppen är ett verktyg, eller ett instrument, som används för att uppfatta den tredimensionella verkligheten, precis som att en dator är ett verktyg som används för kommunikation. Kroppen är verklig i den meningen, att den är en del av hela skapelsen. Den är emellertid illusorisk i den meningen att den inte har någon ande eller själ, bortsett från den som finns inom er. Kroppen har en inbyggd intelligens, men den måste aktiveras av en ande eller själ, precis som att en dator inte är användbar, om den inte har en programvara och en operatör. Kroppen har inget liv, bortsett från livet som Gud gett den i form av en intelligent varelse (själ) eller intelligent energi (ande). Man kan säga att den är neutral, varken bra eller dåligt. Datorn är neutral och kan användas konstruktivt eller destruktivt beroende på vilken avsikt användaren har. Jag måste klargöra några av de uppgifter som framfördes i ”En Kurs i Mirakler.” När jag sa att kroppen var en illusion, syftade jag på dem som har glömt att de är eviga andliga varelser, och bara uppfattar den yttre världen genom kroppens lins. De Själar Jag talade till på kursen har försökt att ge kroppen ett eget liv, och de tror att de är föremål för kroppens diktat, särskilt när den blir sjuk. Det finns ingen kraft i kroppen, som motsätter sig viljan från själen som bebor den. Kroppen svarar helt enkelt på något inom själens medvetenhet. Det var den punkten jag försökte framföra. När jag sa att kroppen gjordes för att begränsa kännedomen om Gud, hänvisar jag till dem som försöker använda kroppen för att rättfärdiga att Gud inte existerar, eller att Gud vill att hans barn att lida. Innerst inne, har dessa själar ett vagt minne av att vara ett med Gud i början, och sedan från lidande genom separationen i en lägre densitet. För att utplåna detta smärtsamma minne av nedstigningen i mörker, försöker dessa själar använda kroppen, för att dölja vad som ligger bakom – en plågad och ensam själ, berövad känslan av sin skapare. Sådana själar flyr in i njutning och smärta av dualiteten, och använder kroppen i ett fåfängt försök att tillfredsställa en inre längtan. De utsätter kroppen för perversa nöjen, droger, spänning, åkattraktioner, fåfänga, och andra saker för att dölja den underliggande sorgen. Kroppen består av en energimatris, eller geometriska mönster av elektromagnetiskt flöde, och denna matris styrs av sinnet och känslorna. När en själ har renat sin medvetenhet tillräckligt, kan den modifiera den fysiska kroppen, och ta till sig nästan alla egenskaper från själens medvetenhet. Kroppen blir därför en förlängning av själen, en själ i linje med Guds kraft och närvaro, som kärleksfullt utstrålar Guds närvaro. Så, genom att sprida Guds närvaro utåt i det materiella planet, blir kroppen fylld med den helige Ande och renas och upphöjs, och efterliknar den helige Anden, och ett odödligt, lysande exempel på perfektion uppenbaras. Det är inte nödvändigt att lovsjunga kroppen eller ens se den som en del av Gud, för att den ska bli upphöjd. Det är dock nödvändigt att avlägsna allt dömande från minnet av den heliga Guds Son. Ingenting kroppen gör eller representerar, kan dömas på något sätt om man skall stiga till perfektion och samtidigt vara kvar i fysisk form. Kroppen är ett levande tempel som tillhör den enda sanna Guden. Detta enkla faktum tar dig bortom köttets frestelser till en helig förening med andra förkroppsligade själar. Jag hade aldrig för avsikt att ni skulle tro att fysisk kärlek är fel eller syndigt. Inte heller annat i den materiella världen, men att dyrka det materiella för att fly undan behovet av att rena, det är ett problem, inte kroppens eller dess förmåga att känna glädje. Materiell njutning föder smärta och lidande, eftersom det blir kopplat till fysisk njutning, och man glömmer anslutningen till allt som är. Att se Guds närvaro i den materiella världen, och se samma perfektion inom sig själv och andra, tar bort separationen mellan er och Guds Son. Då blir varje relation Guds relation till Gud och varje uttryck för kärlek blir maximal, inklusive uttrycken av fysisk njutning. Den värld ni lever i kan vara ett paradis eller ett fängelse, beroende på er uppfattning av det. Varje nivå eller dimension har en insiktsfull mekanism. Kroppen är den primära perceptiva mekanismen i den tredje dimensionen. Sinnet och fantasin är insiktsfulla mekanismer, för den fjärde dimensionen. Det älskande hjärtat och den kristallina ljuskroppen, är insiktsfulla mekanismer i den femte dimensionen. Varje nivå av varande har sina metoder för uppfattning och själsliga erfarenheter. Kroppen underlättar den erfarenheten i den här världen. Kvaliteten på upplevelsen beror på medvetandetillståndet i själen. Kroppen kan tyckas vara en illusion när man utvecklas till högre dimensioner, precis som att en dröm verkar vara en illusion när man vaknar. Ändå är det inom dimensionen av drömmar, den verkar vara ganska verklig. I denna värld, verkar kroppen vara ganska verklig, och den skulle inte hjälpa så många själar, genom att leva livet som om den fysiska formen är en illusion. Ära och respekt för det heliga templet av den levande Guden, säkerställer att Gud kan kommunicera tydligt och glädjefullt genom hela er kropp. Kroppen har en intelligent design. Skaparen, för att uttrycka sig i den fysiska dimensionen, skapade det mest utsökta instrumentet av perception. Uttalandet, vare sig det kom genom en bok som kanaliserats genom mig, eller genom någon annan referens, som sa att kroppen inte är av Gud, måste vara felaktigt. Kanske en översättning eller två som inte blev helt rätt. Kanske en passage tolkades felaktigt. En Kurs i Mirakler är en vacker undervisning i hur man övervinner skuld och synd, genom att förstå att det finns i huvudet på betraktaren. Kursen påminner oss ständigt om att vi är en produkt av en kärleksfull Gud, och att vår oskuld är evig. Kursen lär oss att fokusera på Gud inom oss och ta bort vårt engagemang till materiella saker. Det är sanningen inom det som är viktig, inte själva orden. Ord kan bara peka på vad som är bortom det. Använd orden för att gå bortom idéer och beskrivningar, av den eviga närvaron som bor i ert heliga sinne och hjärta. Låt närvaron skapa fred i er värld. Låt varje fysisk kropp vara ett instrument för fred. Låt Närvarons erfarenhet bringa fred till er värld. Min fred ger jag er denna dag. Jag är Sananda, alltid i Ljuset av den Evige. Kanal: Sal Rachele Översättning: Margareta och Hans Jonåker

[Hukanson]
5/19/16, 6:24 PM
#8

Åhh…om vi kunde samtala om dessa underbara kanaliseringar stycke för stycke! Det finns så mycket att kommentera och bli medveten om! Så oerhört värdefulla informationer! Känner du som jag för att göra det måste vi nog skapa en ny tråd där vi citerar stycken som intresserar oss att dela med oss om.

[Hukanson]
5/19/16, 7:25 PM
#9

Sananda, 13 maj 2016 via John Smallman Acceptans är en väsentlig del av mänsklighetens uppvaknandeprocess. Alla är En. Ni vet det, alla våra läsare och lyssnare vet det, och ändå uppstår tvivel! Som människor, förkroppsligade, verkar det sannerligen som om varje människa är helt skild från alla andra, eftersom kroppar inte kan sammansmälta i varandra. Men ni är inte era kroppar. Ni har valt att uppleva den intensiva känsla av begränsning och ensamhet som kroppar ger, för att lära er att separation är overklig, omöjlig. Ni söker efter kärlek utanför er själva eftersom ni känner er så ensam och separerad. Ert naturliga tillstånd är En med Gud, Källan, Kärleken och när ni inte kan uppleva det blir ni rädd och söker kärlek från någon som kommer att acceptera er. Många relationer kollapsar eftersom varje part i den söker i den andra efter det som bara kan hittas inom de själva. När ni hittar Kärleken inom er, och det finns ingen som är utan Kärlek inom sig själv, då kan ni dela och utvidga den varpå den återvänder till er eftersom, då alla är En, har den aldrig lämnat er. När ni känner er själva som Kärlek, kan ni sedan gå in i en verkligt kärleksfull relation med någon annan, men tills ni känner er på det sättet erbjuder ni bara ett tomt kärl till någon annan som ni försöker etablera en relation till. Och den andra har troligen bara ett tomt kärl att erbjuda er i gengäld. Kärlek är allomfattande! Men ni kan vägra att vara medveten om denna sanning, och i denna vägran uppleva er som tomma kärl som desperat behöver fyllas av den kärlek som ni hoppas att någon annan kommer att erbjuda er, och därmed upplösa er känsla av separation. Men känslan av separation är där från början, eftersom var och en undanhåller, av rädsla, det ni så desperat vill ta emot från den andra. I början vägrar ni tro eller erkänna detta, men eftersom tiden passerar gör bristen på kärlek som villigt delas i varje ögonblick, att relationen kollapsar och smulas sönder, då var och en skyller på den andra för misslyckandet, då era värsta farhågor har bevisats välgrundade. Som jag och många andra har sagt om och om igen, det finns bara Kärlek! Ni tror att ni vet bättre eftersom ert förtroende i något skede – kanske många skeden – har förråtts och ni är fast beslutna att aldrig mer lida den smärtan det gav er. Men förtroende kan bara verka vara förrått. Kärlek är evigt närvarande, ärlig, öppen, utvidgande, delande, medkännande, förlåtande och helande. Den förråder aldrig, eftersom det skulle vara helt i strid med dess natur. I rädsla erbjuder ni bara era kroppar till varandra – och håller er gömda bakom de ”masker av acceptans” ni har konstruerat för att visa upp – men kroppar är overkliga och kan inte litas på, någonsin! Ni, ni med stort N, är Kärlek, och Ni är inte era kroppar, Ni är oändligt mycket mer än kroppar. Kroppar är begränsande fordon eller kärl som ni har valt att bebo, tillfälligt, för att uppleva det overkliga tillståndet av separation från Gud, från Källan, där ni har er oändliga och eviga existens, ständigt och utan avbrott, eftersom det Gud skapar är till sin natur evigt. Kropparna tillhör illusionen, och inom illusionen är de en viktig aspekt av spelet ni spelar där. Men likväl är de overkliga, och att använda deras omdöme för att alltid guida er leder till besvikelse och lidande. De kan och lider av smärta och tycker om njutning, men både smärta och njutning uppstår som en följd av val ni gör när ni styr dem längs era mänskliga livsvägar. De orsakar inte något, de bara svarar på er vilja, och ni är ofta omedvetna om vad ni vill för dem. För er verkar det som om saker bara händer er, men varje situation ni möter upprättades i förväg för lektionen ni ville lära. Det faktum att ni inte inser detta ändrar inte på det, men det gör det svårt för er att lära er era läxor, eftersom för att lära er måste ni inse att en lärdom har erbjudits. Så vi återkommer till ämnet vi tjatar om att ta itu med, nämligen att gå inombords. Det finns inga svar utanför er! Spelen som ni deltar i som människor verkar vara situationer som inträffar utanför er där ni blir engagerade, ibland genom val och ibland av en slump. Men det är era övertygelser och attityder som ger er de situationer där ni blir inblandade. Om ni håller fast vid dömande, behovet att ha rätt och se andra som felaktiga, kommer ni att locka till er situationer som verkar kräva ert rättfärdiga bedömande. Men ni behöver inte döma! Att döma eller inte döma är ett val ni gör i varje ögonblick. Er sanna natur är Kärlek och Kärlek dömer aldrig. När ni fungerar från er sanna natur kommer ni inte hitta någonting att döma, och utan dömande kan det inte finnas någon konflikt. Att gå inombords dagligen är väsentligt, för när ni går in i er heliga helgedom och öppnar era hjärtan fyller Kärleken dem. Känslan av att behöva bedöma faller sedan bort. Det finns ingen bland er som inte tidvis har svarat kärleksfullt istället för fördömande i en svår situation, kanske tanklöst, och resultatet har blivit upplösning i stället för konflikt. Ibland har det överraskat er, men ju mindre ni bedömer desto färre gånger kommer ni bli engagerad i konflikt. Men era egon vill ha konflikt, de lever för konflikt, eftersom separation är konflikt! Ni kan hävda att ni söker fred, och det kanske ni gör, men bara på era villkor! Vilket innebär att ni har valt att låta ert ego styra era tankar, attityder och beteenden, vilket andra egon gärna reagerar på och konflikter uppstår. Var och en av er – varje ego – drar er så småningom tillbaka, sårad och kränkt, skyller på varandra för det lidande som ni genomgår, eftersom det verkar som den andra var en oförtjänt vinnare. Lidande är ett direkt resultat av egots val och det verkar som om illusionen, det existenstillstånd människor upplever, kräver konflikt. Och på ett sätt, gör det det, eftersom att vara människa är att ha valt att uppleva separation. Och många människor ser den mänskliga existensen som verklig och de andliga sfärerna som overkliga, mytiska världar som den svaga väljer att tro på eftersom de inte är tillräckligt starka för att klara av verkligheten. Era egon har gjort ett mycket bra jobb med att vända saker upp och ned genom att göra det overkliga verkligt, och genom att avvisa Verkligheten. Inom den världsliga illusionen, där mänskligheten tycks bo, bedöms allt som inte är fysiskt, som inte har någon form, som obefintligt, illusoriskt, overkligt. Då försöker man lösa problem med egomässigt förnuft och logik, och dömer det som inte stämmer med era trossystem, era kulturella och religiösa övertygelser, som fel och i behov av korrigering, med våld om nödvändigt. Dömande kan aldrig leda till fred, eftersom dömande är icke-acceptans av en annan, vars åsikter och synpunkter egentligen inte är så annorlunda från era egna eftersom de, precis som ni, har ett egomässigt behov av att tycka att andra har fel och bevisa att de själva har rätt. Men alla är En! Och detta mänskliga sätt att hantera problem är, utan tvekan, fullständigt galen. Det finns inget rätt eller fel, det finns bara skillnader. Att vakna upp, som mänskligheten gör, är att inse att skillnaderna mellan familjer, stammar, nationer, kulturer och politiska eller religiösa övertygelser inte är skäl att anse att andra har fel, utan är i stället möjligheter att hedra skillnaderna mellan de olika medlemmarna i Guds Heliga Familj. Guds älskade barn skapades perfekta, eftersom Gud är oändlig perfektion, och därför förblir de perfekta eftersom det Gud skapar är evigt oföränderligt. Acceptans är en väsentlig del av mänsklighetens uppvaknandeprocess men den måste vara ovillkorlig, och eftersom så många av er kämpar med er egen självacceptans är det mycket svårt för er att ens tänka er att acceptera andra villkorslöst. Ni observerar alltid för er själva, de aspekter av andra som ni tycker är mest oacceptabla, och dessa aspekter är de som ni förnekar mest våldsamt hos er själva. Ni är alla speglar åt varandra, och vad ni ser och som reflekteras tillbaka starkast från en annan, är vad ni mest beundrar eller vad ni mest föraktar hos er själva. När ni blir förälskad, reflekterar den andra tillbaka till er era mest beundransvärda drag, och när ni starkt ogillar någon reflekterar de ofta tillbaka det som ni bedömer vara era mest oacceptabla egenskaper, som ni har begravt långt under er nivå av medveten kännedom. Många upplever nu att allt detta begravda ”stoff” kommer upp till synes oombett i deras medvetande – det psykologin kallar skuggsidan av en person. För dem som har konstruerat en mycket stark och effektiv mask att visa upp för sig själva, och för världen, kan det vara mycket chockerande när sådana oacceptabla tankar och önskningar kommer upp, tankar och önskningar som de bedömer som helt oacceptabla. Ta det lugnt, ni är inte ensamma, alla har en skuggsida. Bara bekräfta dessa hemska tankar och önskningar och tillåt dem att flöda genom er utan att engagera er med dem. En del av er rädsla för dem beror på att ni tror att, om de finns där så kanske ni kommer agera på dem. Att agerar på dem händer bara när de är helt undertryckta av någon som har blivit fruktansvärt utnyttjad. De är i allmänhet bara känslomässiga försvarsreaktioner från era egon som en följd av upplevd orättvis behandling eller angrepp. De är verkligen en helt normal aspekt av att vara människa, men som barn fann ni att det var helt förbjudet att uttrycka sådana idéer och det resulterade i att ni fick skämmas eller tystades. Följaktligen begravde ni dem, då ni behövde en säker miljö för att överleva. När ni går igenom uppvaknandeprocessen måste allt detta dolda ”stoff” bekräftas och släppas. När ni gör det blir det uppenbart att detta ”stoff” inte är ni. Var och en av er är ett heligt och oföränderligt Guds barn, En med Honom för evigt sedan tidpunkten för er skapelse, och detta ”stoff” är bara overkligt drömstoff som passerar igenom och löses upp, såvida ni inte väljer att hålla fast vid det. Bara låt det passera och även eventuella tankar, oro eller ångest som är förknippade med dem. Detta rensar ert sinne och gör plats för er sanna natur, Kärleken, att blomstra, vilket det mest säkert kommer göra. Er kärleksfulle bror, Jesus. Källa Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se

[Hukanson]
5/27/16, 7:51 PM
#10

Sananda, 22 maj 2016 Via Fran Zepeda Idag vill jag tala med er om Frihet. Frihet innebär att rensa gamla mönster i avsikt att gå framåt och in i Ljuset och ert nya liv, utan att älta det förflutna, vilket bara är en inlärningsgrund. Och genom att gå vidare och leva efter det ni har lärt er, är ni fria att utforska andra verkligheter, vilket är er sanna födslorätt. Frihet är tillåtelsen och accepterandet av utveckling till ens Sanna Väsen, att upptäcka de oändliga möjligheter som finns. Det är att vidga sig själv bortom begränsningar. Det är att öppna dörrar som bara väntar på att öppnas, det ni har uppmuntrats att göra av era Högre Jag. Det är det ultimata uppoffrandet och frisläppandet av ens begränsade gränser, självpåtagna som de är. Hur som helst, ni skapar era vingar för att överlämna er själva till ert Gudomliga Jag, och ibland krävs det eftertanke för att se inom vilket område ni är begränsade, för att sedan släppa det och öppna er själva till ett bredare perspektiv. Kom ihåg att ni alltid har valet att sätta er över era begränsningar, och det finns alltid en vilja inom er att göra det och på så sätt överlämna er själva till Friheten. Väljer ni att hålla tillbaka er själva, eller väljer ni att öppna er för möjligheten att sväva längs floden till det okända och utforska vad som finns där, fullkomligt fria från oro och rädsla? Vad är det som håller er tillbaka, kära ni? Låt ert Högre Jag kommunicera med er och visa er vägen till den ultimata Friheten genom att upplysa er om vad som gör att ni har en begränsad föreställning om era förmågor, och därmed begränsar ert bidrag till denna underbara värld som vi alla håller på att skapa. Ta ytterligare ett steg mot Friheten idag, ni kära, genom att släppa åtminstone en sak som håller er tillbaka från att se er själva som det Gudomliga Väsen ni är, och släpp sedan varje dag taget om något annat, och med varje steg kommer ni då närmare er egen efterlängtade Frihet. Ta ytterligare ett steg mot Friheten idag genom att göra något annorlunda. Välkomna ett nytt perspektiv eller en ny strategi och fokusera på den och frigör er själva från gamla vanor och mönster som begränsar er Frihet. Ni kan göra det varje dag. Idag har vi talat om Frihet, så att ni kan få ett nytt perspektiv på er egen verklighet, och närma er den kraftfulla Expansiva Gudomliga Varelse som ni är. Ni är magnifika i allt ni gör. Öppna upp för friheten att vara Allt som ni Är – Gudomlig och Fri i all er glans. Ingenting håller er tillbaka utom ni själva… Er kärleksfulla broder, Yeshua. Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se www.franhealing.com www.franheal.wordpress.com www.ouremergingdivinity.com

[Hukanson]
5/27/16, 8:08 PM
#11

Sananda via John Smallman 22 maj, 2016 Ni är alla underbara varelser av intensivt Ljus! Nu är det intressanta tider på gång! Det är mycket som sker i de fysiska rikena, vilket aldrig tidigare har skådats. Stabiliteten i flera av era ”demokratiska” regeringar är inte längre säkrad, eftersom missnöjet ökar med hela den politiska processen bland medborgarna i de olika länderna. De valda tjänstemännen verkar vara antingen omedvetna om situationen eller så är de ovilliga att ta itu med den. Det är utifrån sådana situationer som revolutioner föds. Enorma förändringar är på väg att äga rum, vilka kommer att förvåna och chockera er, när de verkliga planerna hos flera som har makt- och auktoritetspositioner över er, blir avslöjade av missnöjda hantlangare och anställda. Visselblåsare dyker upp överallt, med information som har hållits dold, men som borde ha fått vara offentlig. När detta fortgår, så fortgår även folks missnöje och det leder till förändring. I detta fall till enorm förändring! Alla avslöjanden gällande endemisk korruption inom högt uppsatta positioner, sker som ett resultat av mänsklighetens kollektiva beslut att vakna upp från sin dröm. Det som så länge har legat fördolt, kan inte längre hållas undangömt och när alltmer av den endemiska korruptionen avslöjas, kommer det för alla vettiga varelser att bli tydligt att en förändring är nödvändig. Därför kommer en förändring att ske. Det här har vi under en tid talat om för er, för att ni ska vara redo och många förändringar är mycket nära förestående. För många förefaller det troligen som om vi har använt ord och fraser som ”snart, nära förestående, mycket nära, snarare än ni kan föreställa er” med en nonchalant ignorans för det sätt som tiden utvecklar sig på Jorden. Detta är helt säkert inte fallet. Det tar tid för betydelsen och ofrånkomligheten i de kommande förändringarna som vi talar om, att få slå rot i ert medvetande så att ni ska kunna stärka er kollektiva avsikt att fullfölja dem. Det är det som har varit på gång under de senaste åren, när alltfler människor har blivit medvetna om den korruption och oärlighet som är endemisk runtom i världen; inom regeringar, internationella bolag, stora banker och globala industri-kolosser, vilka ni har fått höra är ärliga och pålitliga, av dem som styr dem. Nu vet ni att detta inte stämmer, och alldeles nyligen fattade ni ett kollektivt beslut att upplösa det gamla systemet så att ett nytt och okorrumperat system kan skapas i dess ställe, som tjänar hela mänskligheten. Som ni mycket väl är medvetna om, så är krig en business för stora industribolag och de banker som finansierar dem och de tjänar förmögenheter på massornas lidande. Detta kommer att förändras. Små grupper av synnerligen förmögna, inflytelserika och mäktiga människor har kontrollerat den globala ekonomin och politiken alldeles för länge och deras styre kommer att komma till ett abrupt slut. Mycket av den strävan som för närvarande pågår runtom på planeten, är ett resultat av deras sista desperata försök att hålla kvar sina maktpositioner genom att förorsaka konflikt och stort lidande på så många platser som möjligt för att skapa storskalig rädsla. De hoppas kunna militarisera en ännu större del av världen så att de ska kunna låsa ner den och fortsätta kontrollera er. De kommer inte att lyckas med det! Här i de andliga rikena är vi mycket medvetna om den frustration som ni upplever när ni förväntansfullt väntar på de utlovade förändringarna som kommer att införa fred på Jorden, samt mat, husrum och trygghet för alla på planeten. Mänskligheten har beslutat sig för en kollektiv avsikt att dessa förändringar ska ske och därför kommer de att göra det. Kraften i er kollektiva avsikt är sannerligen enorm, ni har kollektivt valt att vakna upp och det kommer ni att göra. Ni befinner er redan i processen av att göra det och det finns inte den minsta möjlighet att ni ska ändra er eller backa er uppvaknandeprocess. Det som ni kollektivt har valt att uppnå går inte att hejda. När ni läser detta, tillåt er att sjunka in i den mest centrala delen av er varelse där Kärleken lyser, strålande och motståndskraftigt i varje stund. Ni förblir för det mesta omedvetna om Den, för ni tillåter tvivel och rädslor att styra era tankeprocesser. Att gå djupt inombords åtminstone en gång dagligen är absolut nödvändigt för ert välmående, så försumma eller glöm inte bort att göra det, och när gör det, så öppnar ni med säkerhet upp er till Kärlekens överflöd som bor därinne, i väntan på att ni villkorslöst ska acceptera Den. Den finns alltid där för er, men Den tvingar eller tränger sig inte på er. Kärleken är oändligt kraftfull och oändligt varsam. Det verkar sannolikt vara en paradox för de flesta av er, men det är Sanningen, för inget annat existerar! Kärleken verkar inte vara närvarande inom er för ni har alla, i något skede, blivit ledda att tro att ni är ovärdiga och därför tror ni inte på att ni kommer att finna Den inom er. Släpp taget om dessa ogiltiga och sanslösa övertygelser, påminn ofta er själva om att ni är Guds älskade barn, som för evigt vistas i Hans gudomliga omfamning, och förkasta alla negativa själv-dömanden som tynger ner er med en helt falsk känsla av värdelöshet vis-a-vis Gud. Det som Gud skapar är evigt, liksom Han själv, för evigt perfekt och för evigt oändligt älskad. Och Han skapade ER! Eller tror ni inte det? I så fall varifrån kom ni? För det finns ingen annanstans! Många av er har naturligtvis gång på gång blivit sårade, av dem som ni trodde älskade er och det har förstärkt den underliggande känslan av att inte vara tillräckligt bra, en känsla som ofta förnekas för den är så smärtsam att bli medveten om. Nu talar jag om för er, och inte på något sätt för första gången, att det är ytterst felaktigt. Det finns ingenting som rör något av Guds barn – och alla är Guds barn – som är oacceptabelt, ovärdigt, elaksinnat eller äckligt. Ni är alla underbara varelser av intensivt Ljus! Vänligen, jag ber er, släpp taget om alla fullkomligt osanna själv-dömanden och tillåt Kärleken inom er att flöda. Ni är alla gudomliga kanaler genom vilka Kärleken starkast önskar flöda. Kärlekens natur är att flöda, men för att den inte tränger sig på eller kräver det, så kan Den inte flöda genom er om ni inte låter Den göra det. Era egna negativa själv-dömanden begränsar eller blockerar flödet fullständigt, till er själva och till hela mänskligheten. När ni accepterar er själva, så accepterar ni Gud in i era liv och då genomsyrar Hans oändliga Kärlek er fullständigt och flödar ut från er till världen i stort, och påverkar direkt alla som ni samspelar med på något sätt överhuvudtaget. Just nu befinner ni er på Jorden för att göra just det. Ni har alla valt att vara här just nu, för detta gudomliga syfte och er roll är absolut oumbärlig. Förkasta alla negativa själv-dömanden och bortse från allt negativt dömande som andra försöker pådyvla er. Var kärleksfulla i varje ögonblick, med andra ord, var er själva! Det är därför ni är här. Och när ni lever ärligt som er själva, så förändras hela världen när det overkliga bara faller bort och Kärleken genomsyrar allting. Er kärleksfulle broder, Jesus.

[Hukanson]
5/27/16, 8:27 PM
#12

Sananda, via James McConnell 18 Maj 2016 Detta är ”Sananda”. Alltid underbart att vara här med er på det här sättet där vi kan nå ut till så många människor på en gång över dessa telefonlinjer, radiofrekvenser. Alla dessa teknologier som finns tillgängliga med en gång. Om de var tillgängliga för 2000 år sedan när jag, som ”Yeshua” gick på Jorden? Kanske hade det nått ut till många miljoner, eller kanske på den tiden tusentals som jag hade kunnat nå ut till. Men vänligen förstå att det är viktigt att ni når ut denna gång till så många som ni kan. Ni Ljusarbetarna, Ljusbärarna, Ljus Delarna, ni är de som når ut till er medmänniska, er bror och syster. Ni är alla ett med allting. Inte bara människorna, utan växterna, djuren, klipporna. Allting är ni ett med. Nu, jag vet att vi talar med kören av detta, men det är viktigt för dem av er som är öppna och medvetna och förstår dessa koncept, att ni går ut och talar till fler. När ni än har möjlighet. Det finns många råd som möts över hela planeten nu. Ovanför, under och på planeten, det finns råds bord. Vi har talat många gånger om de ”12 och 12”. Många av er förstår inte detta eller har inte hört talas om det ännu, men ni kommer att höra mer och mer om det här, och fler källor kommer att föra ut detta så bra, inte bara jag själv genom denna ”James”. Det finns råd överallt och det finns platser som sätts för er vid dessa bord. Det kommer inte att vara affärer som vanligt. Det kommer inte att vara de som nu sitter i regeringen, vid dessa bord. Det kommer att vara ni vid dessa bord, och de som arbetar för att föra fram denna nya underbara ålder på planeten. Det är ni som kommer att göra det här, inte de som är i ledande roller. Det är ni som kommer att kliva på plattformen och på borden och ta era platser. Det är ni som kommer att göra det här, och vi förbereder borden för er. Vi förbereder era fullmäktigeplatser. Nu förstår vi att alla av er inte vill göra detta. Vissa av er kommer att vilja stiga åt sidan och ta en lång ”semester” paus, eftersom ni har förtjänat det. Men det finns de av er som kommer att vända om och säga, ”Jag är redo att hoppa tillbaka in i striden”. Inte i några bataljer för det finns inte mer, men in i striden, i att hjälpa alla ni kan för det är vad det handlar om. Det är vad ni är här för, att hjälpa era bröder och systrar. Det här är er uppgift. Ni har hört att detta är på väg att börja, eller har redan börjat. Många saker kommer till ett slut inom kort. Många saker kommer till sitt crescendo, som jag har talat om. Denna kväll skulle det vara ”Väktarna” som skulle tala till er, men det har skjutits upp tills den första söndagen i juni, när vi är med ”Ihåliga Jorden” igen. Vi kommer att kunna nå ut till många miljoner genom att göra detta. Tusentals på kallelsen och många fler senare som lyssnar på inspelningen och att läser utskriften. ”Väktarna” har varit här sedan en lång, lång tid före. De har återvänt. De är här för att föra in den Nya Åldern, särskilt ”Väktarna av den Nya Ordningen”. Det är vad han är här för, att ta in denna Nya Ålder, denna ”Nya Fördelning”. Att föra in denna Nya Gryning, som han talar om många gånger. Den tiden kommer att bli nästa gång vi kommer tillsammans på detta sätt. För tillfället, var snäll och fortsätt med era dagliga aktiviteter att arbeta mot Uppstigningen. Gör vad ni kan för att höja era vibrationer. När ni än har tanken, höj era vibrationer. Se skönheten runt omkring er. Se all skönhet på er planet, och se att det som har förstörts på något sätt kommer att förnyas på andra sätt. Ni är en del av att åstadkomma detta. Jag är ”Sananda”. All min frid och kärlek är med er alla. Jag kommer snart tillbaka och kommer troligen att ha spännande nyheter till er. Kärlek och frid till alla. Channeled by James McConnell www.meetup.com/ancient-awakenings www.ancientawakenings.org

Upp till toppen
Annons: