Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1400 ggr
[Hukanson]
10/25/15, 9:13 PM

Dela Din Tro

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner du att din tro har ett budskap du vill dela med andra så gör det i denna tråden. Stort som smått, det finns mycket aktuella frågor nu som man ju har tankar och trosföreställningar omkring. Allting ifrågasätts och nya uppgifter kommer fram, fakta som ger nytt ljus och liv i vår tro på det osynliga, det eviga, det himmelska. Jag vill dela med er min tro på att människan inte bara har och är ett evigt liv utan att även hennes mentala ande är evig, av levande ljus. Det innebär ju att den fysiska världens dödsproblematik visserligen är av praktisk betydelse men för människans sanna vara bara av perifier obetydelse. Tyvärr sysslar alltför många med att underkasta oss Döden som om den vore nån slags Gud för folket, men vem gagnas av en tro på något man kan se innan det dör och försvinner?

Annons:
[rore]
11/2/15, 6:06 PM
#1

#0.

Tyvärr sysslar alltför många med att underkasta oss döden som om den vore nån slags gud för folket, men vem gagnas av en tro på något man kan se innan det dör och försvinner?

Rädslan och egot gagnas utav den tanken. För att i den synvinkeln så försvinner något.

Tanken på att bli utan och att vi  saknar och  vi lider brist är i många fall så känslomässigt outhärdlig att vi inte ens förmår oss att tänka annorlunda.

Min tro är att vi dör många gånger genom livet och lika många gånger föds vi på nytt.

Jag tror inte att  vår kroppsliga död är så mycket mer annorlunda.

Jag tror att Livet byter skepnad.

[Hukanson]
11/2/15, 7:22 PM
#2

Livet är en utveckling i stadier. En sanning för utvecklingspsykologin. Det är alla människors erfarenhet att man förändras men också att man bibehåller en kärna av kontinuerlig identitet. Innerst inne är man densamme även om man går vidare till en mognare gestalt, eller en äventyrligare…vi är de vi skapar oss att bli med tankar ord och gärningar. Man kan också känna hur man åker yoyo i relationer. Återvänder till en relation som känns hemma för att må bra. En slags liv- död pendling kanske.

[Hukanson]
11/4/15, 10:19 AM
#3

Delar en kontemplation jag hade om religioner i världen: Islam är utan tvekan en Abrahamitisk gudsdyrkan. Samma Gud men utanför det utvalda folkets tukt och ävlan…men bosatta inom Det Heliga Landet och ättlingar till Abraham på något sätt. Om man tänker till och analyserar litet kommer man fram till att det finns bara två religioner. Den Abrahamitisk/Israeliska religionen. Och den Hinduistisk/Buddhistiska religionen. Två vägar. "God-hood" och "Buddha-hood". Som jag ser det dyrkar Israel den Gudomliga Kvinnans Ursprung. Som jag ser det dyrkar Hinduisterna den Gudomliga Mannens Ursprung. Men Jesus är Skaparen; Mästarguiden för vår Utveckling, Uppstigande, Upphöjelse. Allt är underkastat Frälsningsplanen; Rättfärdighetsplanen. Han kan bli vår personliga frälsare ännu, om vi har tron. Men buddhismen måste köra sitt race till slutet .. som är Det Rena Landet både i himmelen och på jorden. Där alla är rena, uppvaknade och medvetna ; buddhor.

[Hukanson]
11/10/15, 6:00 PM
#4

Vi lever i en tid av Förändring, ett skeende styrt av himmelen, vår himmel som består av många himlar, nivåer och egenskaper med det gemensamma att de styrs och leds av våra Ljusgudar som älskar alla andemänniskor och vill vår utvecling. Vi är alla Guds Andebarn på resa genom livet i vår biologiska boning som är så väl anpassad till ett produktivt liv i kärlek och harmoni. Den forcerade utveckling vi går igenom nu kan sätta sina spår i olika symptom på utrensningar och obalanser. Detta ska vi vara tacksamma för därför att de är just bevis på att Förändringen sker och händer. När vi kommer tillbaka till Himlen vilket vi måste göra en dag så kommer vi som förändrade pionjärer, de första människor som upplevt detta på jorden. Visst är det en glädje att kunna leva med en tro på det andliga ljuset och människans andliga identitet! Vår köttsliga hydda är värd att älska och sköta om, vårda, på ett bra sätt men den är bara tillfällig, en del av den 3D illusion som ännu ej blivit mänskligt fullskapad. Vi måste älska varandra och stödja varandra att växa in i förståelsen av detta nödvändiga insikter. När man inser att Gud har tillblivit i mänskligheten som en gudomlig själ och tagit bort allt existensberättigande för tomhets och brist religioner därför att Guds Härlighet är utbredd i mänskligheten till bestående sanning och liv i överflöd då brister själen ut i jubelsång av tacksamhet därför att det uppenbarar Planen som manifesteras och uppfyller Guds Bön för oss. Vad du än känner är din utveckling för ditt högre vara så förstå att den är integrerad i processen och förändringen…du lever din tro på det sättet vare sig du är medveten om det eller ej, så underbart! Men det finns denna metaförståelse man kan erhålla, denna klarseende medmedvetenhet som kanaliseringarna tillhandahåller. Titta under länkar.

[Hukanson]
11/12/15, 9:51 AM
#5

Det finns mycket man skulle kunna tro på…nu när tro och vetenskap börjar förenas… Till exempel finns det många som tror på att jorden är ihålig! Jo att det finns ett stort hålrum nere i jordens inre…inte så långt ner…där finns vatten och där finns en idealisk miljö för andar att vistas! Denna plats kallas Agartha och är en del av mänsklighetens eviga tillvaro på planeten.

Upp till toppen
Annons: