Annons:
Etikettinspiration
Läst 1073 ggr
[Hukanson]
2015-09-25 05:31

Affirmation som Tro

Man brukar säga att tro är att hålla för sant något som man inte kan se eller bevisa med sina sinnen. Man brukar säga att utveckling eller självförverkligande kräver att man tror på sig själv. Hur skall man kunna hålla för sant att man har det som behövs för utveckling eller självförverkligande när man inte kan se det eller bevisa det med sina sinnen? Man behöver övertyga sig om att det är sant för att öppna upp för den kärlek som gör det sant, den kärlek som är utveckling eller självförverkligande. Att sträva efter övertygelse kallas för att affirmera och här följer några exempel på affirmationer: Jag regerar med min kreativitet! Jag älskar och accepterar mig själv för allt jag är! Min kropp är härlig, min själ är djup, mitt sinne är klar fridfull ro! Jag vet att allt är möjligt för mig! Allt i mitt liv händer av en anledning för det högsta goda! Jag är skaparen av mitt liv och jag är väljaren av vad som skall ingå i det! Jag förlåter relationer i det förflutna och tillåter dem neutralitet! Jag har obruten obegränsad kraft som jag använder till det som jag sätter mitt sinne till! Idag stoppar och avslutar jag dåliga vanor och påbörjar nya energigivande därför att jag är kraftfull! Jag är en härlig och attraktiv människa som strävar att leva mitt högre själv! Dessa affirmationer sägs högt varje dag eller så ofta man vill , till sig själv och Universum. De ska sägas med övertygelse och kraft, med en intention att tacksamt ta emot det goda som kommer av detta.

  • Redigerat 2021-04-03 11:59 av DesK
Annons:
[Hukanson]
2015-09-25 16:56
#1

Att läsa kanaliseringar är ju nästan som att läsa affirmationer…bara bättre för att för den som tror är kanaliseringstextn Vägen som leder till vaka till Gud - till vår himmelske Fader och den härlighet som som han vill för alla Guds barn…här är en Jesus kanalisering från sajten St-Germain 9 September 2015; Jesus: God afton John. Vi här i de andliga världarna har själva tagit på oss en uppgift, och du som har valt att uppleva ett mänskligt liv vid denna tid i mänsklighetens uppvakningsprocess, har också tagit på dig en uppgift, och det är att lyfta och inspirera mänsklighetens uppvaknande. Vi överför meddelanden till dig som inspirerar och stärker din tro på Gud, och du delar sedan frivilligt och utan åtskillnad med dig av dem så att hela mänskligheten kan bli medvetna och sedan välja om de vill bli en del av denna efterlängtade process, som leder er till ert oundvikliga uppvaknande. Som vi har sagt många gånger har mänskligheten tagit ett kollektivt beslut att vakna, men de distraherande faktorerna och frestelserna som illusionen till synes erbjuder er, drar er ständigt tillbaka in i den. Det här har varit en pågående kamp för er sedan det ögonblicket, bara ett ögonblick sedan, ni tog beslutet att bygga och gå in i illusionen. Illusionen är en mycket smart konstruktion. Många av er har sett trollkarlar och magiker utföra utomordentligt övertygande magiska trick, så ni förstår konceptet. Men illusionen att Guds ende Son skulle försöka skilja sig själv från sin Fader, är mycket mer övertygande än något en mänsklig illusionist skulle kunna producera. De förmildrande omständigheterna är, naturligtvis, att tid precis som illusionen är overklig, fullständigt overklig. Till alla er som tydligen är fördjupade i den verkar den helt verklig, men jag kan försäkra er att det är den inte. De av er som har haft en ”nära Döden upplevelse” (och det är många fler än ni kanske tror) vet det här, och har delat med sig av denna kunskap till alla som vill veta. Genom eoner har mystiker och upplysta människor också talat om det här, men som sagt, illusionens distraktioner och lockelser, liksom trollkarlarnas och magikernas knep, drog er tillbaka därför att de verkade så verkliga och trollbindande för er. Illusionisters knep och fingerfärdighet avslöjas alltid för vad de är till slut, overkliga, illusioner, och den stora illusionen i vilken ni lever – ofta mycket olyckliga och otillfredsställda – kommer också att visa sig vara overklig. Ni är Ett med Gud och det har ni varit sedan det fantastiska ögonblick ni skapades och det är ett oföränderligt tillstånd, och eftersom Gud är oföränderlig är ni det också. Ni skapades till absolut perfekta varelser, eftersom allt som Gud skapar är för evigt perfekt. Det betyder inte att ni är i ett tillstånd av stagnation, orörliga. Skaparen, Gud, är alltid kreativ och potentialen för ytterligare skapelser är obegränsad. Oföränderlig betyder inte ett stillastående eller stationärt tillstånd, det innebär ett tillstånd som ständigt och för evigt utvidgar Kärleken, i oändlighet. Det betyder att du, och varje levande varelse, för evigt expanderar i Kärlek och kreativitet. Din förmåga att skapa, precis som Guds, är gränslös. Detta är ditt naturliga tillstånd, att skapa och utvidga fältet av Kärlek som är Gud och i vilket Han skapade dig. Det Han skapar delar Han med sig av utan begränsningar eller restriktioner. Kärleken är gränslös och oföränderlig, och det finns ingenstans i Den som något kärlekslöst kan vara närvarande, eftersom det inte finns något annat, och det finns ingen möjlighet för något som är overkligt eller kärlekslöst, därför att Kärlek fyller hela Skapelsen – är hela Skapelsen. När ni vaknar upp till Verkligheten, ert eviga Hem, som ni kommer att göra när ni släpper ert ängsliga grepp om illusionen, kommer er glädje att vara bortom, långt bortom era vildaste drömmar. Fortsätt att förnya era avsikter om att vakna upp och att mänskligheten ska vakna upp, genom att dagligen och stundligen, jag faktiskt i varje ögonblick upprepa er avsikt att bara vara kärleksfulla, oavsett vilken situation ni befinner er i. Kärleken är Allt, därför att Kärlek när ni omfamnar den, smälter bort allt som inte är i perfekt linje med Den. Rädsla, ilska, avundsjuka, hat, kritik, förbittring, och fördömande är absolut OVERKLIGA! Släpp dem, befria er själva från ert ängsliga grepp om dem och låt dem lösas upp i tomhet, från vilken ni en gång skapade dem. Det är bara ert grepp om dem, er tro på dem som håller dem kvar. Det finns ingen av er som vill ha dem, ni vill bara ha Kärlek, så öppna era hjärtan, som vi har uppmanat er att göra, och låt Kärleken som omger och omsluter er i varje ögonblick, väcka upp er till Verkligheten, ert eviga Hem. Er kärleksfulla broder, Jesus.

[Mellma 2]
2015-09-29 18:24
#2

Amen ❤️🙂

Upp till toppen
Annons: