Annons:
Etikettbön
Läst 871 ggr
[Kathja]1
2015-02-23 17:56

Bön om helande

Om detta tvistar de lärde som man säger, och frågan är om vi kommer att komma överens om huruvida Bön hjälper eller ej. Här är en artikel om detta iaf,  professor Candy Gunther Brown har studerat bönens helande kraft, något hon presenterat i boken ”Testing prayer – science and healing”.

Har du upplevt bönens helande kraft någon gång?

Annons:
[rore]
2015-02-24 14:02
#1

Bönens helande kraft. Låter ju så himla fint. Men ack så svårt det varit att komma underfund med. De ner skrivna bönerna i psalmböckerna, som *man* fått lära sig… har faktiskt inte funkat för mig. Där fanns ingen personlig relation till varken Gud, guider eller högre kraft. Tror nog det berodde på min egen frånvaro, utav mig själv. Nu mer inser jag att det räcker med min egen tysta inre dialog. Där jag berättar om min längtan/önskan/ eller vad det nu kan vara. skiftningen inom är nästan omedelbar. Känner stor tacksamhet !

[Kathja]1
2015-02-24 17:03
#2

Åh vad härligt att höra rore, men så självklart för det är ju du. 😍Jag tror att böner utan känslan faller platt, allt är ju energi och rabblar du en Bön som vore det recept på pannkakor så lär det inte skapa under direkt. Men med känslor skiftar vi energier, och skapar därmed även helande.

[rore]
2015-02-26 08:57
#3

Hahahaha,, rabblar böner som ett recept på pannkakor..😂🤪🤐.

Jo men så har det ju varit faktiskt, jag har haft ett enormt motstånd, som givit vika.

Känner mig väldans Tacksam !

[Kathja]1
2015-02-26 09:57
#4

👍🤗💋

Upp till toppen
Annons: