Annons:
Etikettcitat
Läst 2404 ggr
[Kathja]1
2/3/15, 7:56 AM

Välj dina strider

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst. Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam. I Jesu namn, Amen! Teologen Reinhold Niebuhr (1892-1971)

Annons:
Triccia
2/3/15, 10:28 PM
#1

Läste detta inlägg tidigare idag och det är precis så jag behöver tänka i dagsläget utifrån där jag är nu. Genomgår en kamp och gjort i flera år. Det blir mer och mer tydligt för mig men är fortfarande lite suddigt. Detta uttalande är ett klassiskt ett och det får mig till ännu en lite knuff i rätt riktning i rätt tidpunkt. Varje ord är så viktigt just nu! Så jag tackar för denna påminnelse :)

Säg OCH istället för MEN... :)

[Kathja]1
2/3/15, 11:33 PM
#2

Tack själv Triccia för att du delar med dig. Härligt att höra att du kan uppmärksamma hur din situation rör sig åt ett, för dig, bättre håll.

Upp till toppen
Annons: