Annons:
Etikettbok-och-länk-tips
Läst 1102 ggr
[Kathja]1
2014-12-27 20:43

Fullbordan - lästips, bok av Åsa Kleveland

Plötsligt trillar man bara över något, och idag var det boken "Fullbordan"  -en bok om Åsa Klevelands livsresa, eller livsresor kanske jag ska skriva. En medelålders civilingenjör och trebarnsmamma, som steg för steg upptäckte att hon var Medarbetare i ett projekt lett av Mysteriernas Herrar. Hon var sedan många liv tillbaka utsedd att bli ett verktyg för att föra ut deras nya lära om den direkta vägen till självförverkligande och andlig upplysning.

Boken hittar du på hennes hemsida - kunskapskonsult.com - där finns en hel del annat att läsa.

Annons:
[Alder]
2014-12-28 09:00
#1

Ja, och inte lite text heller för den delen. får väl ta en titt och se vad hon skriver. Tack för tipset Kathja!

[Kathja]1
2014-12-28 09:09
#2

Nej de är vääääldigt långa! Men en del står på hemsidan med, och vissa saker finns i förkortad version. Själv har jag mest skummat lite här och lite där. 🥵

Jag säger inte att något är en "sanning"  - men som texter som triggar det egna tänket funkar de bra. Och kanske bär de på sanningen…eller inte… Just denna boken handlar mest om hennes egen resa förvisso.

[Kathja]1
2014-12-28 09:42
#3

Denna läser jag däremot nu…. Texten från de höga mästarna - en sammanställning av kanaliserade budskap hon fick till sig under två veckor för några år sedan. Mycket tänkvärt!

[Hukanson]
2015-01-02 17:05
#4

Kanonbra länk Kathja, imponerad av vår norska systers relation till andevärlden. Tro mig kunna konstatera att även den buddhistiska sidan av andevärlden börjar kanalisera budskap och visdom. Jättebra för alla som tar sig tid att läsa den. Den skulle kunna diskuteras som en egen sajt med sitt stora omfång och aktualitet.

[Kathja]1
2015-01-02 17:10
#5

Visst är det spännande! Och tills någon väljer att Starta en sajt på det temat får vi hålla oss här. 😉

Jag tror att vi alltid får det vi är redo för - på alla sätt och vis. Och nu är vi redo att ta STORA kliv i vår andliga utveckling. Vi är redo att se bortom religionernas fyrkantighet och se helheten.

[Kathja]1
2015-01-02 20:42
#6

"All nåd som flödar över jorden och människorna kommer från den outsinliga källan i mitten av Alltet. Denna källa har flödat i alla tider under kontroll av Universums Herre. Outsäglig och outrannsaklig är den makt som styr allt som sker. Inte är det en personlighet, nej långt större än så är den obegränsade makten. En kraft som verkar i alla tider, som står över allt skapat." (förordet i Fullbordan)

Vackert!👍

Annons:
[Hukanson]
2015-01-03 03:28
#7

Kan väl hända att vi tycker det är vackert men…begrunda varje ord…se storheten…förstå tidsperspektivet…omfattningen. Man kan bäva och frukta också säkert.

[Kathja]1
2015-01-03 08:19
#8

Varför ska man det? Frukta gör vi bara om vi ser Gud som annat än god, och varför ska jag göra det när hen och hela skapelsen vill mig väl. Det är när jag har insett storheten och godheten i skapelsen, att dess essens är kärlek, som jag kan leva fullt ut i harmoni. Oavsett vad jag ställs inför i livet.

Upp till toppen
Annons: