Annons:
Etikettbön
Läst 2426 ggr
retep
2014-12-18 09:59

Bönens källa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om hur att rikta sin bön

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Alder]
2014-12-19 09:07
#1

Tack retep.🙂

retep
2014-12-19 12:38
#2

Skulle vara intressant att ta del av dina tankar och reflektion kring detta!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Alder]
2014-12-19 12:54
#3

#2 retep du får gärna översätta texten till svenska.  
Som  jag trodde att jag hade skrivit i mitt förra inlägg,men tydligen inte gjorde.

retep
2014-12-19 16:42
#4

Här kommer en googelöversättning av en liknande text… Maharishi: "Bönen är alltid en väg till insikt, men Bön är på olika nivåer. En man på cykel, en man i en bil, en man i ett höghastighetståg-alla är på samma väg, men man går långsammare. eller en går snabbare beroende på vilket fordon man använder. Bön på den verbala nivån har sin effektivitet,. Bön på den mentala nivån är mer effektivt, Bön från det Transcendenta området i livet har maximal effektivitet, eftersom på den nivån får tanken ett friktionsfritt flöde, som uppstår omedelbart med stöd av hela naturen.Transcendental Meditation kan anses som Bön från den finaste medvetandegraden, Unified Field of Natural Law, där Total Natural Law är helt vaken. Bön härifrån är en direkt ingång till en öppen dörr, på en finaste nivå, du knackar och dörren öppnas. Bönen kan aldrig bli förhärligade nog. Det är en suverän värde av det mänskliga medvetandet. "

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
2014-12-19 18:36
#5

Tänkte att jag skulle undvika att skriva och göra inlägg om TM och tänker då att det skulle vara intressant att höra hur andra gör för att höja medvetenheten, öka perseptionen till den nivå där dörren öppnas och flödet uppstår, där böner blir besvarade -Om du behöver be till någon och du vill nå honom, bättre då att knacka på dörren! Och att knacka på dörren till Gud betyder att du tar ditt medvetande till nivån av Absolut Varande, som är enormt och innesluter hela Skapelsens fält och från den nivån kan Skaparens dörr knackas på och svaret mottagas.-

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2014-12-19 21:19
#6

Jag tycker personligen inte att det är så krångligt, Gud lyssnar alltid. Och vi får vad vi behöver när vi behöver det. Att vi kan tycka att det dröjer ibland handlar mer om att vi inte vet vad vi faktiskt har bett om, eller att vi inte är öppna och tar emot. Inte hur vi har kommunicerat med Gud. Jag tror inte att Gud har skapat ett system för kommunikation mellan Gud och oss människor som kräver en massa kunskap. Fokusera på Gud och tala från hjärtat. Det räcker gott och väl. Det är i alla fall min erfarenhet.

Annons:
retep
2014-12-19 22:44
#7

Nej, borde inte vara så krångligt, Gud lyssnar ju alltid! Och kanske handlar det inte så mycket om kunskap, utan mer om att kommunikationen, som du säger, är öppen och att vi vet vad vi önskar och ber om. För hur bra kan vi ta emot det Gud kommunicerar och ger om vi inte är öppna och mottagliga? Min erfarenhet är att Gud har skapat och i sig Är ett system, en väg för ett direkt, spontant uppfyllande och berikande av allt liv, också mitt liv. Bön och uppfyllande sker på olika nivåer. Vi kan vara där Gud är, fjärran eller nära.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2014-12-20 12:15
#8

Gud lyssnar alltid, det är vi som inte alltid är öppna för att känna det, eller höra svaren för den delen…Gud är aldrig fjärran, men människan kan skapa avstånd.

Tillit.

"jag vet att du alltid finns hos mig, inom mig" gör något annat än " jag vet inte om du hör mig…"…i absolut varande finns inget tvivel…✨

[Alder]
2014-12-21 09:21
#9

Vackert, szirius❤️

Upp till toppen
Annons: