Annons:
Etikettandliga-artiklar-religionstexter
Läst 3283 ggr
[Kathja]1
7/28/14, 9:59 PM

Attraktionslagen i Bibeln

"Den frikostiga själen blir själv fet, och den som ger andra att dricka får också själv rikligt att dricka" (ordspr.boken 11:25)

Attraktionslagen säger att ge så kommer du att få. Var tacksam så får du mer. Var glad så blir du gladare - därför att lika attraherar lika!

"Den som vandrar med de visa blir vis, men den som umgås med de enfldiga går det illa" (ordspr.boken 13:20)

Attraktionslagen säger att du bör umgås med människor som sporrar dig till att bli bättre, som kan det du vill kunna och gör det du vill göra. Lika attraherar lika.

"Syndaren förföljs av olycka, men de rättfärdiga lönas med gott (ordspr.boken 13:21)

Attraktionslagen säger följ din inre vägvisare och den Goda Känslan, m.a.o tvärt emot att synda, och du kommer att få ett gott liv. Följ din inre kompass och lev i kärlek och harmoni - och du kommer att få mer.

Attraktionslagen fungerar för alla, oavsett om du tror eller ej. Precis som att du inte behöver tro (eller ´fundera över!) gravitationen - du kommer aldrig att "flyga av" jorden! Den håller dig på plats. Det samma gäller Attraktionslagen - det du ber om och det du tänker på det kommer du att få, det attraheras av dig och manifesteras i din verklighet. Och oavsett om du är glad, ledsen, ond eller god- men vill du skapa ett gott liv så sänd ut glädje och kärlek ty det du ger det kommer du att få!

Matteus 7:11 ”"Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom".”

Sänd din önskan till Gud/Universum och oroa dig sedan inte för om du ska få, eller hur du ska få, eller när du ska få - var bara helt lugn i ATT DU KOMMER ATT FÅ. Vila lugnt och var tacksam över livet och det som sker.

Filipperbrevet 4:6 "”Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och Bön med tacksägelse.”

_Fil 4:11 "Jag säger inte att jag har saknat något, för jag har lärt mig att vara nöjd med det jag har. 12 Jag kan leva enkelt och jag kan leva i överflöd. Med allt och med alla förhållanden är jag förtrogen. Jag kan vara mätt och jag kan vara hungrig, leva i överflöd och lida brist. 13 Allt förmår jag i honom som ger mig kraft."

_Mark 11:27 "Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert."

Fil 4:4 "Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er. 5 Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära. 6 Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och Bön med tacksägelse. 7 Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus."

- attraktionslagen säger önska och tro på att du ska få, släpp din önskning fri och ha roligt och njut av livet - så kommer din önskan att manifesteras i din verklighet!

Annons:
Älvan
7/30/14, 1:09 AM
#1

Själva skapelseberättelsen är för mig att vi kan fritt skapa det vi önskar. Först fanns ordet!

[Kathja]1
7/30/14, 5:47 AM
#2

Eller hur!

gardit
7/30/14, 7:08 PM
#3

Önskar att folk ville förstå att det inte är bibelns/kyrkans ord som menas, utan Guds ord och eftersom vi alla har Gud inom oss = varje människas ord!

Älvan
7/30/14, 7:18 PM
#4

Jag önskar folk kunde förstå att bibelns berättelser är allegorier nedskrivna för inspiration i vårat liv. :) Som man sår får man skörda. Som man bäddar får man ligga. Dessa är LOA meddelanden. :)

[Kathja]1
7/30/14, 7:24 PM
#5

Och Loa är Gud! Precis som vi är. :-D Men det fyller ju såklart en och annan funktion att så många under så många år har sett Bibeln och Gud som något annat än allt som är och en bok fylld av vägledning och inspiration.

Upp till toppen
Annons: