Annons:
Etikettbok-och-länk-tips
Läst 1042 ggr
[Kathja]1
7/7/14, 9:29 PM

Edgar Cayce och Dödahavsrullarna

Just nu läser jag boken Edgar Cayce och Dödahavsrullarna -  en bok om  Edgar Cayce och de Readings han under sin livstid gjorde som man senare kunde förknippa med dödahavsrullarna. En lättläst och intressant bok som ger oss en bild av det omvälvande skeendet i det heliga landet på Jesu tid…

Boken kan vara svår att hitta då det är ett tag sedan den kom ut, jag hittade mitt exemplar på biblioteket.

Edgar CAYCE levde 1877-1945 i Amerika och blev känd som den sovande profeten. Han kunde försänka sig i mycket djup trans och i detta nästan nära Döden tillstånd kunde han svara på alla möjliga frågor som ställdes till honom.

De kallas för readingar och skrevs ner av en stenograf.

 Det är drygt 70.000 sidor text som sedan blivit grunden för det så kallade Cayce-materialet.

Idag används materialet av många inom hälsoområdet då det mesta av hans readingar innehöll hälsoråd av olika slag. Ofta för människor som vänt sig till honom som en sista utväg då de inte blivit hjälpta på annat sätt.

När en person kom till Edgar CAYCE med en fråga, så lade Edgar sig ned på en divan och försatte sig själv i ett sorts sömntillstånd.

I detta tillstånd kunde han svara på så gott som alla frågor man ställde till honom. De svar han då gav har kallats ‘readings’ och de har varit föremål för ingående studier under nära hundra år. Du kanske själv önskar ta reda på exakt vad som finns i dessa Edgar CAYCE readings. De utgör en stor samling av mycket innehållsrika mediala dokument, men deras ovanliga stil, deras uppställning och språk fordrar en viss vana innan man kan förstå dem fullt ut. Vi hoppas att denna korta sammanställning ska hjälpa dig till detta.

Mer än 500 böcker finns publicerade som bygger på Cayces rikliga och speciella information._
 (Källa)_

Annons:
Upp till toppen
Annons: