Annons:
Etikettcitat
Läst 1134 ggr
[Alder]
3/4/14, 5:07 PM

Citat - Jesus

Jesus sade.
Varför tvättar ni utsidan på bägaren.
Förstår ni inte, att den som skapat
insidan också har skapat utsidan.

Thomasevangeliet:(89)

Annons:
[Alder]
3/4/14, 5:50 PM
#1

Det är inte bra den yttre fasaden som är viktigast.
Citatet säger en hel del att påminna sig själv om.🙂

[Kathja]1
3/4/14, 6:30 PM
#2

Han sa mycket bra den är Jesus! För visst är det så, allt i det inre börjar ju i vårt inre och därför ska vårt fokus ligga på insidan och inte på utsidan. 😇

[Alder]
3/13/14, 5:46 PM
#3

Jesus sade.
Jag är det ljus som är över dem alla.
Jag är alltet,den som ur alltet utgått ur.
Och som alltet kommit till.
Klyv ett träd,och jag är där
Lyft en sten,och ni skola finna mig där.

Ur Thomasevangeliet

[Kathja]1
3/13/14, 5:59 PM
#4

👍

[Alder]
3/13/14, 6:03 PM
#5

Tanken fastna vid detta citat. vars innehåll får svar på frågor man ställer sig.
Vars och i vilken riktning vi än rör oss, så genomsyras vi av Guds kärlek. 
☀️❤️

[Kathja]1
3/13/14, 6:24 PM
#6

Visst är det en underbar tanke?! Att som du säger, var vi än är, vad vi än gör så är Gud med oss i det. Alltid. Vi kan aldrig gå utan Gud. Vi kan bara blunda för hens närvaro. 🎧

Annons:
glittertind
3/13/14, 9:52 PM
#7

Nej, snälla… Skriv inte hens… Det låter som höns Hen är höna på engelska… Nog ska vi väl kunna ta att Gud kan manifestera sig som man, utan att vi blir kränkta som kvinnor. Jag tycker det är småaktigt och passar inte in … Jahve betyder "Jag är" Det stora Varat… Kön finns bara i materian, för att skapa nya kroppar för anden att göra erfarenheter i….

Glittertind

Älvan
3/13/14, 10:01 PM
#8

#7 Jag tycker man ska kunna använda ordet hen utan att det ska utlösa massa känslor och reaktioner. Du behöver inte använda ordet hen om du inte vill. Jag tycker inte Gud har ett kön. Jag tycker hen passar bra och beskriver Gud bäst. Jag blir iaf inte kränkt om någon kallar Gud man. Jag tänker att det är upp till var och hen att kalla Gud vad den vill. ;)

Älvan
3/13/14, 10:03 PM
#9

Tycker citatet är bra. Det spelar ingen roll om vår utsida är snygg om man inte skönheten kommer inifrån. Utsida och insida hör ju även ihop. De sitter på samma bägare.

[Kathja]1
3/13/14, 10:05 PM
#10

#7 Det får du nog ta att jag gör, jag kan nämligen inte se att Gud har något kön. Och det bär emot att kalla Gud för det eller den. 😉

Upp till toppen
Annons: