Annons:
Etikettacim
Läst 2361 ggr
[Kathja]1
2014-01-03 20:06

Om ACIM - EKIM

A Course in Miracles (ACIM) - En Kurs i Mirakler (EKIM) som den heter på svenska är en bok med vidhängande kursbok som utgår ifrån Bibeln men som är så mycket mer.

"Kursen syftar inte till att lära ut kärlekens mening, för den ligger bortom det som kan läras ut. Men den syftar till att ta bort de blockeringar som hindrar medvetenheten om kärlekens närvaro, som är ditt naturliga arv. Motsatsen till kärlek är rädsla, men det som är allomfattande kan inte ha någon motsats." (Taget från inledningen av boken)

Boken visar oss att Ingenting verkligt kan hotas - Ingenting overkligt existerar. Däri ligger en trygghet, en glädje, en tillit - och insikter så stora att de nästan inte går att greppa.

Min tanke är att allt eftersom lägga ut de dagliga tankeövningarna här inne - vill du läsa mer om vad ACIM innebär så tycker jag att du ska börja med att titta in på den svenska "Mirakel sidan".

Det är 365 lektioner och tanken är att man gör en per dag, inte snabbare än så, då det är viktigt att till fullo förstå lektionen och sedan använda sig av den i det dagliga livet.

Du kan haka på när du vill. 👍

  • Redigerat 2021-04-03 11:58 av DesK
Annons:
[Kathja]1
2014-04-04 22:56
#1

Puffat upp denna lite nu då vi har kommit igång lite med lektionerna. Häng gärna på! ♡

[Kathja]1
2014-04-05 09:19
#2

r finns en sida där man svarar på vanligt förekommande frågor kring ACIM. 🤔

[Kathja]1
2014-07-23 10:03
#3

Jag puffar denna lite så att alla ni nya inte missar att ni kan ta del av ACIM på svenska, jag lägger upp uppgifterna allt eftersom så det är bara att ta sig an dem och hitta en väg till att bli ett med Gud och sin egen gudomlighet. Alla ACIM inlägg ligger under ACIM-mappen. 😉

Man ska göra en kurs per dag men jag kan ju erkänna att så flitig är jag inte att lägga upp dem, det gjorde nämligen så att sajten såg ut som en ACIM sajt eftersom inte dyker upp en massa nya trådar varje dag.🤪

 Men du läser kursen som du vill såklart. 😎

millam
2014-07-23 10:42
#4

Kom ihåg att jag har boken, ligger nånstans bland flyttkartongerna. Ska ta och plocka fram den igen! Tycker den boken är hur bra som helst, den borde alla läsa!

Upp till toppen
Annons: