Annons:
Etikettljusmission
Läst 1415 ggr
[Hukanson]
2017-04-07 12:44

Kärleksmeditation

Väck upp ert Ursprungliga Medvetande

Lord Maitreya, den högre aspekten av Master Sananda även känd som Kristus inom de inre planen, för det är mitt syfte och uppdrag att säkerställa ett ständigt flöde av Kristus-Medvetande från Skaparens hjärta, genom dimensionerna i Skaparens Universum, för att upprätthålla en ständig förbindelse med alla själar. Jag övervakar och beskyddar Kristus-Medvetandet och säkerställer att den renaste vibrationen finns tillgänglig för alla, att energin ständigt finns närvarande på Jorden och att allt utvidgande av denna heliga energi förblir samstämmigt med Skaparens hela Universum.

Jag välkomnar er alla att förena er med mig i denna Kärleksmeditation.

Annons:
[Hukanson]
2017-04-07 12:44
#1

Lord Maitreya

via Natalie Glasson

18 november, 2016

Väck upp ert Ursprungliga Medvetande

Jag ärar det gyllene Kristus-ljuset inom er; den energi i Skaparens rena aktiva kärlek, som existerar inom er och inom varje själ. Jag är Lord Maitreya, den högre aspekten av Master Sananda. Jag är känd som Kristus inom de inre planen, för det är mitt syfte och uppdrag att säkerställa ett ständigt flöde av Kristus-Medvetande från Skaparens hjärta, genom dimensionerna i Skaparens Universum, för att upprätthålla en ständig förbindelse med alla själar. Jag övervakar och beskyddar Kristus-Medvetandet och säkerställer att den renaste vibrationen finns tillgänglig för alla, att energin ständigt finns närvarande på Jorden och att allt utvidgande av denna heliga energi förblir samstämmigt med Skaparens hela Universum.

Kristus-Medvetandet är namnet på den renaste kärleksvibration, som strömmar från Skaparens hjärtchakra. Det har inget att göra med någon form av religion eller upplevelse på Jorden. Kristus-Medvetandet är den renaste vibrationen av kärlek i handling. Den representerar att kärleken har ett medvetande, att den ständigt utvecklas, är aktiv, flödar och transformeras till större källor av kärlek. Kristus-Medvetandet skapar en bro som sammanbinder mänskligheten och Skaparens alla aspekter med Skaparens kärna. Det är ett medvetande, sinnestillstånd, tillstånd av varande som befinner sig i harmoni med Skaparen. När ni accepterar, minns och förkroppsligar Kristus-Medvetandet, så kan ni se, förnimma, tala om, lyssna till och själva uppleva verkligheten och världen såsom genom Skaparen. Kristus-Medvetandet skapar frigörelse, hågkomst och bemäktigande inom er. När ni accepterar Kristus-Medvetandet inom er, får ni uppleva ett unikt tillstånd av varande, där ni kan varsebli utifrån ett utrymme av kärlek inombords, medan ni befinner er i harmoni med den kärlek som Skaparen delar med er, så väl som att ni får uppleva kärlekens manifesteringar framför er. I detta unika ögonblick befinner ni er i ett gudomligt flöde, ni vibrerar som ett med Skaparen, och låter sanningen framträda, så väl som att ni överger alla former av illusion som ni kan ha hållit fast vid. Inom detta utrymme är det mycket svårt att få kontakt med egots drama, smärta och lidande. I stället kan ni med medkänsla betrakta alla aspekter av er själva. Ni börjar förstå att ni inte önskar avfärda eller separera er från någon aspekt av er varelse, om det så är genom tankar, emotioner eller på grund av gamla energi-mönster. I stället förekommer en önskan om att få uppleva enhet och harmoni med alla aspekter i er varelse, vilket innebär att ni med mod, medkänsla och tillit till er egen healing-kraft, kan observera varje aspekt av er varelse, om den så är fysisk, emotionell, mental eller andlig, med en avsikt att skapa kärlek; där kärlek är hågkomsten om er enhet med Skaparen.

Kristus-Medvetandet är inte bara energi som behöver förkroppsligas för att hjälpa till i er uppstigningsprocess, den är ett kärleksfullt medvetande, ett sätt att tänka, känna, se och tala, som för er är naturligt; naturligare än er nuvarande existens. Ändå är det många som fruktar kärlek, som är rädda för att minnas sin sanning, för de känner att de kommer att skadas; det är många som fruktar Kristus-Medvetandet för att de känner att de kommer att bli kontrollerade eller att de får acceptera ett medvetande som de inte tror på, såsom en religion eller tro som dikterar eller som är förlegad. Det Kristus-Medvetande som jag, Lord Maitreya i sanning talar om, kan inte definieras med en etikett; dess energi kan inte beskrivas och det kan inte kräva någonting av er. I stället är det en energi inom er som är er essens och som känns likadan som ni är i detta ögonblick. Denna energi är en naturlig del av er; den är den mest godartade, barmhärtiga, livgivande, generösa, djupa kärlek och magnifika aspekt av er själva. En aspekt som ni kan känna att ni är oförmögna att begrunda och ändå vet ni att den existerar inom er. När ni låter denna aspekt av er själva vara närvarande, om så för ett ögonblick, i likhet med en strimma ljus som uppstår inifrån, så ger ni er själva friheten och den fria viljan att lämna över er, utvidga er och acceptera denna naturliga aspekt av er själva inom ert dagliga liv.

’Lord Maitreya, jag inbjuder dig att omge mig med din djupt kärleksfulla, tillåtande, förlåtande, helande och inspirerande energi. Lord Maitreya, vänligen arbeta med min själ och hela min varelse, så att jag med medveten uppmärksamhet förenar mig med min varelses essens, där Kristus-Medvetandet bor inom mig. Vänligen hjälp mig att förena mig med den mest välvilliga, medkännande, livgivande, generösa, djupt kärleksfulla och magnifika aspekten i min essens, och ta dessa underbara energier till en manifestation inom mitt sinne, mina emotioner, min fysiska kropp, mina energi-kroppar och min verklighet. Lord Maitreya, vänligen stötta mig, så att jag med lätthet ska kunna släppa taget om alla blockeringar, begränsningar, falska uppfattningar och varseblivningar, som är förbundna med min essens, Kristus-Medvetandet och kärleken, så att jag kan överlämna mig själv till sanningen inom mitt varande och får uppleva den i varje stund av min verklighet. Låt healing ske, så djup att den raderar allt motstånd och all rädsla som är förbunden med mig, och låter mig acceptera och återvända till mitt ursprungliga kärleks-medvetande. Jag är närvarande med den kärlek som finns inom mig nu. Tack, Lord Maitreya.’

En meditation för att Väcka upp Kristus-Medvetandet inombords.

Jag, Lord Maitreya, önskar bjuda in dig för att utföra en meditationsövning med mig, för att stötta dig i att förena dig med denna naturliga essens/detta kärleks-medvetande/Kristus-Medvetandet inom dig.

Börja med att upprepa mitt namn, ’Lord Maitreya’ tre gånger, stilla och med fokus på ditt tredje öga-chakra inom ditt hjärtchakra. Föreställ dig ett mjukt rosa ljus inom ditt hjärtchakra, känn att ditt hjärtchakra slappnar av, mjuknar och utvidgar sig, medan du i några ögonblick fokuserar, medan du andas djupt in i detta område.

Föreställ dig ett gyllene klot som sakta snurrar ovanför ditt huvud. Se, förnim eller känn ett gyllene ljus som från klotet strålar ut i alla riktningar.

Föreställ dig att gyllene droppar flödar från det gyllene klotets bas, en efter en in ner i ditt kronchakra ovanpå ditt huvud. De gyllene dropparna rinner ner i ditt sinne, din hjärna och ditt medvetande och fyller ditt huvud med ett gyllene ljus, som väcker upp ett utrymme och ett tillstånd av kärlek inom detta område.

När du känner att ditt huvud har fyllts upp med gyllene ljus, låt dropparna börja flöda in i ditt hjärtchakra. En efter en börjar de fylla upp ditt hjärtchakra med gyllene ljus, för att väcka upp ditt sanna medvetande inom dig, vilket är ett tillstånd av kärlek.

När ditt hjärta utvidgar sig med gyllene ljus, låt droppar av gyllene ljus strömma genom dina lägre chakran och till ditt jordstjärne-chakra under dina fötter, samt förankra och väcka upp ditt sanna medvetande, ditt Skapar-kärleksmedvetande och ta det till en sann manifestering inom din varelse och verklighet.

Tillåt dig sedan meditera över dig själv som en fullständig gyllene varelse av ljus, förenad med all den hågkomst och sanning, som nu är nödvändig för dig att förstå och omfatta, så väl som att få existera i enhet med hela Skaparens Universum. Uppmuntra dig själv att smälta in i detta utrymme av rent medvetande, ren energi och sanning, vilket tillåter nya perspektiv, känslor och upplevelser av dig själv och en verklighet att gry utifrån din varelse.

När du tillåter dig själv att förena dig med kärlekens medvetande och källa inom din varelse, så transformerar du dina celler, det sätt som du uppfattar dig själv och verkligheten, du utvidgar dig själv bortom begränsningar och därför dina förmågor att göra en positiv, kärleksfull skillnad på Jorden. Du låter dig själv ta dig till en plats av bemäktigande och får tillgång till kraften inombords. Detta är en positiv transformation som stöttar din upplevelse av din verklighet på Jorden, tillika som den låter dig hjälpa andra på sådana sätt som du aldrig tidigare hade kunnat föreställa dig.

När vi tänker utifrån sinnets begränsningar, kan Jordens verklighet förefalla hård, smärtsam och utmanande. När vi tänker utifrån ett tillstånd av kärlek inombords, öppnas allting upp och vi förmår se lösningar som tidigare föreföll vara utom räckhåll och ändå kan vi nu få tillgång till dem, uppleva dem och skapa positiv transformation för alla på Jorden, inte bara för oss själva och våra närmaste.

Er uppstigning har syftet att stötta alla på Jorden till att ta sig till en plats av kärlek, vilket innebär healing, hågkomst, upplevelse av frihet och lycka. Jag, Lord Maitreya och alla våra guider, finns närvarande för att stötta er, vi kan inte uppnå er uppstigning för er, men när ni öppnar er själva för att ta emot det överflöd av kärlek som vi har att dela med oss till er, så kommer ni att få se hur era inre krafter sammanfaller med vårt ljus och skapar allt som behövs för healing, uppfyllelse och lycka för er och alla.

Ett uppvaknande håller på att äga rum på Jorden; det är ett uppvaknande av kärlek från essensen i varje människas själ. Många människor är ovilliga att inse kärlekens kraft eller det ursprungliga medvetande som nu håller på att vakna, ändå är det en kraft som är omätbar och som kan skapa transformationer bortom er föreställning, för Jorden och mänskligheten. Denna varsamma energi kommer att vakna inom många, bli förlöjligad av andra och ändå kommer den gradvis att bli sedd som en djuptliggande kraft som alla kan inspireras av att få tillgång till och få manifesterad på Jorden. Kristus-Medvetandet beskriver kärlek i handling; det är kärlek i handling, som kommer att stärka varje människa och skapa miljoner av gärningar, vilka föds ur kärlek och som stöttar en transformation och en harmonisering med Skaparen för samtliga.

Med Kristus-Medvetandets Välsignelser!

Lord Maitreya.

Read More from Lord Maitreya

Natalie Glasson channels a Free Weekly Channeled Message of Wisdom from Ascended Masters, Archangel, Angels and Celestial Beings to share guidance for the ascension and spiritual development of humanity.

You are welcome to share Natalie’s Messages but please respect Natalie’s work by including ‘Natalie Glasson  www.omna.org,’ Thank you.

Översättning: Aslög Bergman – www.st-germain.se

[Hukanson]
2017-04-08 09:41
#2

Jesus Kärleksmeditation.

När någon kommer till er och är mycket upprörd över något, ta deras händer först av allt, och säg, ”Andas med mig.”

”Ja men…”

”Andas.”

Sedan gör ni det som healar mest: ni ger en kram.

Sedan sätter ni er ner och säger, ”Okej, berätta nu vad som hänt.” Om de då blir upprörda igen, ta deras hand och säg: ”Låt oss andas tillsammans.” Det är ett mirakulöst vad ett djupt andetag kan göra. Ni möter dem med kärlek. Ni lyssnar på dem. Eftersom de verkligen känner sig mycket rädda, ni vet det, och ni försäkrar dem om att det har kommit fram för att passera/att släppas.

Så ni skrattar och säger, ”Okej, vi blickar framåt några år i tiden. Hur ser du dig själv då? ”

”Ja, jag vet inte. Det är det som är problemet.”

”Okej, hur skulle du vilja se dig själv?”

”Ja, jag skulle vilja ha tillräckligt mycket pengar, för att kunna känna mig trygg och göra det jag behöver göra och åka till olika ställen.”

”Okej, det kommer att bli så.”

”Men, hur vet du det?” Kommer de att fråga.

Och ni kommer bara att svara, ”Jag vet.” Eftersom ni verkligen har levt under tillräckligt många livstider, och sett tillräckligt många saker hända. Ni själva, kommer att stå starka, eftersom ni vet från tidigare erfarenheter, att allt, oavsett hur illa det än kan se ut, har kommit för att passera/att släppas.

Så ni andas, ni ler, ni håller händerna och säger: ”Det är okej. Jag vet. Jag vet med stor säkerhet att det kommer att bli bra”, och det gör det. Ni kommer att ha roligt med det, tro det eller ej. Och även de som vrider sina händer och undrar vad som kommer att hända med dem, kommer att få det bra.

Nu, jag vet att ni har vänner som brukar bli oroade, brukar vara rädda, brukar döma. Men när ni håller deras händer och ni andas tillsammans ett tag, så kommer de att släppa spänningen, eftersom ni inte kommer att släppa deras händer förrän de släppt en del av det tunga de bär, börjar andas och känner att kroppen slappnar av lite.

Ja, bekymren kan finnas kvar, men de kommer att låta en del av dem passera. Så ni håller deras händer och ni andas tillsammans. När de når ett fridfullt tillstånd – och det kanske inte händer direkt, men det kommer att hända – då pratar ni med dem … ”Vet du, jag har en rolig idé. Jag typ sitter tillbakalutad. Jag sitter på främre raden och tittar på pjäsen som pågår.”

”Å, men det är inte en pjäs. Allt kommer att förstöras och bli ruiner.”

”Men ja, du förstår, när jag tittar på det, är det ibland som en del av de dramer vi ser på den stora skärmen.”

”Ja, men jag befinner mig mitt i det.”

”Du kanske inte behöver göra det.” Du kanske kan ge dem ett förslag, så att de drar sig tillbaka ett tag. Det kanske inte är något de trodde sig kunna göra; en ny idé. ”Vad? Menar du att jag inte behöver oroa mig? Behöver jag inte lösa det?”

”Nej, det har kommit för att passera”, och det kommer det att göra. Så var vid gott mod, och det finns ett ordspråk i denna världen, och det är ett mycket bra: ”Jag kanske inte vet vad framtiden bär med sig, men jag vet Vem som bär den.” Kristus inom er bär framtiden. Så kom ihåg att; kanske låta det passera vidare då det behövs. Ibland behövs inga ord. Ibland behövs bara en kram, och ett leende som säger: ”Jag kommer att lyssna på dig. Jag vet hur du känner dig. Det är okej.”

Och efter att de varit i stormen, ser de den passera. Ni har upplevt det själva. Ibland behöver ni bara prata ut, och sedan blir det bra. Jag rekommenderar att ni försöker få dem att prata ut, för om ni för tidigt försöker att invänta en ny idé, då kommer ni att stoppa processen. Det de behöver är att få prata, få ut det, och sedan kan det bli ett litet utrymme, där något nytt kanske kan komma in.

Det är därför ni är här. Det är därför ni frivilligt har valt att vara här vid den här tiden. Det större Själv av er, visste att dessa år kommer att bli de växande åren, åren med gottgörelse, med försoning. Ni visste innan ni skrev under, att det verkligen skulle bli tiden med uppvaknande, och ni sa, ”Å, jag vill vara där då. Jag vill se alla vakna upp.”

Nåväl, ni kanske inte visste att det till att börja med, skulle komma fram genom mardrömmar, och när ni varit mitt i mardrömmen, sa ni, ”Å, jag vill bort. Det här är inte vad jag räknade med. Det här är inte det jag trodde att jag anmält mig till.” Sedan tar ni ett djupt andetag och kommer ihåg att allt har kommit för att kunna släppas.

Så nu kommer vi att ta dessa idéer lite längre, eftersom det är ytterst viktigt för medvetenheten att minnas. Det är vad jag kommer att kalla det Primära Direktivet. Nu har ni fått termen. Ni har sett i era dramer på den stora skärmen, framställd som Star Trek ”i en galax långt, långt borta” och för väldigt länge sedan, ja, ni kan säga att det hände för länge sedan, men det är på väg att hända igen.

Det fanns ett primärt direktiv, men det är inte det primära direktivet som jag kommer att tala om nu. Det jag talar om är något som har funnits sedan innan tiden fanns, och det är det primära direktivet i ert liv, i varje livstid ni har haft. Det är direktivet med att leva i kärlek, att sprida kärlek, att vara i kärlek, att älska livet, att älska era bröder och systrar, de fyrfota varelserna, livet i alla dess former, och att älska och utvidga Kärleken.

Det är det Primära Direktivet som har funnits sedan innan tiden skapades. Det är i sanning, den jord som du är sprungen ur. Kärleken fanns innan någon skapelse. Ni har sagt, ”Jag kommer att leka med mina skapelser i den här sandlådan. Jag kommer att agera tillsammans med mina bröder och systrar, i ett speciellt drama.”

Och det Primära Direktivet sa, ”Ja.” Det säger alltid ”ja”, eftersom kärleken alltid tillåter. Och eftersom det tillåter, har det också en medarbetare, och det första direktivet kommer med en medarbetare av glädje, av lycka, av okay-ande, eller vilken beskrivning ni föredrar att tillämpa; ett ljusfyllt hjärta. Det Primära direktivet kommer alltid med et ljusfyllt hjärta. För verkligen, när ni älskar faller allt på plats, för att tjäna Kärleken Själv. Det primära direktivet är det som får er att förstå, att ni agerar i ett drama av en annan sort.

Kärleken gav er livet, som ni säger, ”Jag vill uppleva. Jag vill uttrycka. Jag vill uttrycka det jag är, i alla dess otaliga former och skapelser.” Det har ni sagt från allra första början, och det är det ni gör under varje erfarenhet. Ni uttrycker det Primära Direktivet, på ett eller annat sätt, eftersom ni inte skulle göra det ni gör, utan att Kärleken tillät er.

Så det är nödvändigt att ni från tid till annan checkar av och säga: ”Okej, jag är den främre punkten och interagerar i och genom mina skapelser, med det Primära Direktivet. Jag är det Primära Direktivet och interagerar i och genom alla mina skapelser. ”Eftersom ni verkligen är det. Även av de skapelser som ni tycker, ”Å, det här kan inte vara bra. Det här kan inte bli ett bra resultat. ”Men ändå, när ni har avslutat en livstid – och hör nu – när ni har avslutat en livstid, har ni möjlighet att se det från platsen av det Primära Direktivet, då kan ni se allt ni gjort och tycka att det var bra.

Ni har utrymmet, möjligheten att titta på allt. Det finns de som har haft det som kallas en

nära-döden-upplevelse. Nå, det är en erfarenhet av döden, och sedan har de kommit tillbaka för att berätta om det, och de berättar för er hur de upplevde det, hur de fick möjlighet att se vad som hände, vad de gjorde, vad andra gjorde och hur annorlunda de ser på det nu, jämfört med innan den kroppsliga energiaktiviteten upphörde..

De som har kommit tillbaka för att prata om det är inte klara ännu. De vet själva att de inte är klara med sina erfarenheter, så de kommer tillbaka för att berätta för er om det. För det mesta, finns det en generell överenskommelse, en generell linje för erfarenheter som löper genom varje uppgift de gör. Det viktigaste är att de kommer att minnas, att är livet är bra. De känner ofta att det som bekymrade dem, i själva verket var en gåva, och att de är här för att dela med sig, dela med sig av det Primära Direktivet av Kärlek.

Ni känner igen känslan av kärlek. Alla ni som läser dessa ord, vet hur det känns att bli kära, att vara så involverad i kärlek att det är allt ni ser och upplever. Kanske kommer den och försvinner lika snabbt. Kanske varar den under en livstid. Men ni känner igen känslan av total, fullständig kärlek.

Ni visste om det, och det är därför ni frivilligt valt att vara här, även om det blir en viss minnesförlust när ni går in i fysisk form; men inte alltid. Och sanningen är, att till att börja med, under en period av månader, kanske år, kommer ni ihåg kärleken, och det är därför de små så ofta säger, ”Jag vill gå hem. Det här är inte hemma. ”Eftersom de kommer ihåg kärleken. De minns Hemmet som är av total och fullständig Kärlek.

Så de små kommer ofta och säger till er, ”Jag vill inte vara här. Varför är jag här? ”För då, vid den tidpunkten, har själen glömt att den har kommit hit av fri vilja. Ni kan uppleva åratal under uppväxten då ni säger, ”Jag har inte gjort detta frivilligt. Jag skulle aldrig ha gjort detta frivilligt. ”Men ändå, varje själ som frivilligt antagit fysisk form, har kommit hit som ett sändebud av Kärlek. Oftast beror det på, att det är det de vill minnas, och de letar efter den igen.

Ni känner igen utrymmet av kärlek. Ni har varit där. Men sedan, på grund av de slumpmässiga fysiska liven, tror ni att den har gäckat er, och ändå är det den ni är. Det är den ni måste dela med er av.

Ni har sett de som kanske inte har så mycket materiella saker. De kanske lever ett mycket enkelt liv och har inte alltför mycket av den världsliga utstyrseln, men det finns en anspråkslöshet hos dem, och de är ofta lyckligare än de som har samlat på sig en massa pengar och materiella ting, eftersom de förstår vad som verkligen är viktigt. De har inte glömt det.

Även de som verkar vara berövade all hjälp, är aldrig berövade Kärleken. Det är den som tillät dem att komma fram och att skapa. Det är deras verkliga existens, liksom er existens. Så ni tillåter er själva att ansluta er ännu en gång, till Kärleken ni är. Hur gör ni då det? Stor fråga.

Först av allt, föreslår jag att ni tar er lite tid varje dag, för att få kontakt med den kärlek som har tillåtit er att vara här. Ta er tid för meditation, en kort tid av tystnad, och fokusera på det största miraklet i det fysiska livet, andningen. Om ni inte gör någonting annat under meditationen, så fokusera på själva andningen, andas in och andas ut, andas in och andas ut.

Tankar med sådant ni måste göra, kommer att uppstå. ”Jag måste skriva det och det. Jag måste ringa den och den. Jag måste vara …” Då låter ni dem bara passera och säger, ”Jag återkommer till det senare,” och fokuserar på andningen igen, andas in och andas ut. Enkelheten själv. Det är disciplinen i det; enkelhet.

Efter ett tag – det kanske inte kommer direkt; Det kan ta det ni upplever vara sex månader. ”Å, du milde, om jag inte får det under de första tjugoen dagarna, så känner jag mig misslyckad.” Nej. Jag råder er att fortsätta andas. Det är bättre för kroppen om ni andas. (Ler) Fokusera på andningen och lägg annat åt sidan.

Ta er lite tid; spring inte runt och koka ihop något, för att försöka räkna ut vad ni behöver göra, var ni måste vara, vad ni behöver säga av det eller det, utan fokusera bara på andningen och hur healande andningen är. Jag garanterar att vid någon punkt, kommer ni att känna er älskade.

”Å, du milde, var kom det ifrån? Jag mår verkligen bra. ”Då kommer den där lilla rösten in som säger: ” Fast, du mår inte bra. Du måste göra det och det, du måste uppnå det eller det,” och så vidare, börja då andas igen, fokusera på andningen. Till att börja med kommer en liten känsla som, ”Hmm, livet kanske är okej,” den kanske kommer att vara flyktig, eller inte, men den växer.

Om ni har disciplinen – och ni kan få den – genom att fortsätta andas och fokusera på andningen, med tiden, inom tidens struktur, kommer ni att känna att ni förflyttas till en plats av frid. Sedan precis efteråt, när ni blir medvetna igen, kommer det förmodligen att försvinna, men det är okej, eftersom ni varit i det utrymmet, så vet ni att det är äkta, och ni vet att ni kan gå tillbaka till det.

Det kan ta ytterligare en månad eller två, innan ni upplever det igen. Det är okej. Tänk på att ni har spenderat livstider med att inte göra något annat än att sitta i grottor och andas, suttit i kloster och andats. Detta liv som ni själva har skapat, har myriader av distraktioner, eftersom ni är så kreativa. Men ni kan lägga det åt sidan under tio minuter och andas, fokusera på andningen.

Ni kommer att ha roligt med det här, eftersom sinnet kommer att ge sig tillkänna, och vill att ni gör det strukturerat och systematiskt. ”Att bara fokusera på andningen räcker inte” kommer det att säga till er. ”Man måste uppnå olika steg. Ni måste känna att ni gör framsteg, och man måste ha en viss feedback, så att ni vet att ni gör rätt.”

Om ni andas, gör ni rätt. Om ni inte andas, kanske ni ska be om ett annat liv, för att börja om. Förhoppningsvis kommer ni inte till den punkten.

Fortsätt att andas. Vissa har ofta sagt, ”Men Jeshua, Jesus, jag behöver en beskrivning av det så att jag vet om jag gör framsteg. Jag behöver en struktur, så jag kan förstå att jag gör det rätt.
”I sanning, när ni får det strukturerat, vem tjänar ni då? Ni tjänar sinnet, eftersom sinnet vill veta. Frågvisa sinnen, vill framför allt veta.

Låt sinnet vara tyst en stund. Fokusera på andningen. Fokusera på frid. Fokusera på kärlek; inte den eroteriska, abstrakta, hur kärleken måste vara, hur den verkar, hur det kommer och går, och alla de andra attributen ni gett till kärlek. Fokusera bara på utrymmet av Allt, utrymmet av varandet, utrymmet av kärlek, utrymmet där allt ni behöver göra är att andas, och ni andas, och ni känner er lugna. Sedan säger någon till mig: ”Men Jesus, det är inte tillräckligt. Jag måste ha ett mål. Jag måste ha något att uppnå. ”Så vem är det som talar? Sinnet, återigen. Sinnet är mycket knepigt. Sinnet är mycket krävande på ett mycket halt sätt. Fokusera på andningen. Anslut med det Primära Direktivet som har tillåtit Varandet att andas, andas in och andas ut. Det är enkelheten själv.

Alla era stora mästare, de vise från alla tider, alla de filosofer som har utarbetat tekniker, har under sitt sökande kommit tillbaka till samma punkt, som de upplever är det totala av varandet, varandet av kärlek, varandet som fanns redan innan tiden skapades. Eftersom tiden har skapats, och det som har skapats kommer fram och passerar. Men den Frid ni har, och den Kärlek ni kommer att ha för evigt, kommer från tiden innan.

När ni har kommit till den platsen som känns mycket tom, men ändå full, går ni samma dag vidare för att uppfylla det Primära Direktivet av att ge kärlek till alla och envar, eftersom ni är så fyllda av den att den svämmar över, och måste ut. Det är enkelheten själv..

Sedan, under resten av tiden den dagen, om sinnet kommer till er för att något är mycket viktigt, tillåt det, med vetskapen om att det alltid med ett djupt andetag går att återvända till platsen för frid, platsen för kärlek. Under resten av dagen kan ni göra det sinnet vill, och ha roligt, eftersom det är därför ni har skapat sinnet. Det är för att ha roligt, att undersöka, att skapa, men minns alltid er regel med det Primära Direktivet, Kärleken som har gett er livet; inte bara i den fysiska formen, utan i form av att gå framåt som den Ljusbärare ni är, som den Kärleksvarelse ni är.

Jag garanterar, att det kommer att förändra hur ni ser allt i er värld, allt beträffande er. Det är enkelheten själv. Det är enkelt, och det är anledningen till att sinnet egentligen inte bryr sig. Sinnet vill gå runt i cirklar, men ni är i mitten av cirkeln. Ni kommer att förstå när ni upplevt platsen av frid, genom fokuset på andningen, då kommer ni att titta på när sinnet rusar runt och försöker få ihop allt, och ni kommer att le stort, eftersom ni är fridfulla, och ni vet att allt kommer från Kärleken.

Så är det.

Jeshua ben Josef (Jesus)

beskrivet av Judith.

Översättning: Margareta och Hans Jonåker – www.st-germain.se

http://www.oakbridge.org.

Upp till toppen
Annons: