Annons:
Etikettacim
Läst 941 ggr
[Hukanson]
2017-01-29 09:56

Dagens Fråga

ÄR MAN GALEN OM MAN INTE ÄR LYCKLIG?

Helig Ande gavs till människan för att läka separationen.

Har du gjort din dagliga övning?

https://www.acim.org/

Annons:
[Hukanson]
2017-01-29 10:00
#1

Är du medlem i Nätverket En Kurs I Mirakler ? Om du är det får du hemskt gärna berätta mer om vad som händer i nätverket! Dela glädjen med fler och världen blir ljusare.

http://www.mirakelkursen.se/

[Hukanson]
2017-01-29 10:44
[Hukanson]
2017-01-29 10:51
#3

Har du bestämt dig för att börja med En Kurs I Mirakler…men känner att du verkligen skulle vilja ha stöd i den processen av någon som redan har gått igenom kursen och förstår den…`?

Det finns hjälp att få! Livscoachen Lars Gimstedt är beredd att hjälpa dig!

http://psykosyntesforum.se/Svensk/kurser_EKIM.htm

penke
2017-06-01 23:34
#4

 vänder på orden, enl. min ..ovana
Måste man vara galen/o-normal för  att våga vara lycklig?

Varför är inte lycklig, det normala ?

jag ..råkade hitta hit(igen)
 jag skaffade min  ACIM för länge sedan.. (ganska oläst..) 
 redan innan det, levde jag i *flödet*
 mirakel var ..vardag, inte att ..ÄRKEÄNGLAR gjorde stordåd helatiden
mer, att allting ..löste sig
( nu är jag kanske vilse?)
 ? är mirakel alla de "små" bönesvaren som visar sig hela tiden  …
( inte bara som borken birk på teve?)

[Hukanson]
2017-06-02 07:27
#5

Hej Penke, det är en berättigad fråga tycker jag, det är nog många människor som just tycker så att så länge man lever "ideologin" på ett naturligt sätt så fungerar det men när man gör det till ett disciplinerat bokstudium så blir det så svårt och komplicerat att glädjen och livet försvinner.

Det är ju det som är Jesus budskap också i den bibelberättelse som är skriven…han tyckte att fariseerna hade gjort den levande guden till ett torrt dött skriftlärdomstempel med bara tvång och fördomar…han ville ju liv och ljus och levde därför kärleken med både kvinnor och män på sina vandringar.

Men i och för sig är ju varje stund att läsa En Kurs i Mirakler aldrig bortkastat för det är näring för själen att kunna tänka med andra ord och sätta medvetenheten att kunna tänka med helig ande…dvs att vandra med Helig Ande inte bara i Känslan utan också med Tänkandets medvetenhet…att kunna vara till hjälp och Frälsning för bröder och systrar i behov av ljus.

Vi har alla en personlig Ängel och en personlig Guide som  följer oss från vaggan till graven. Även du har Penke. De stordåd som dina gör är att du lever, rör dig och finns till utan större problem i en värld som potentiellt kan vara besvärlig. Du kan tro på dem, prata med dem, be dem om saker och lita på att du alltid får deras kärlek.

Du undrar vad mirakler är. Du har givit frågan till världen. Vill du att världen skall svara eller att din inre Guide ska svara?  När din inre guide har svarat kommer du också att se svaret i den yttre världen.  Men du kan hjälpa din guide genom att bläddra i Mirakelkursen och se om något fångar ditt intresse.

Lycka är att vara nöjd med den man är och det man har, känna tacksamhet för det man är och har och får samt lycka att veta att allt kommer att ordna sig helt perfekt för man leds av helig ande inuti den fysiska illusion som man ibland tror att man är.

penke
2017-06-02 09:57
#6

Hej Hukanson

Tack för svar jag kan  klura vidare med..
äsch, nu blev mitt svar så torftigt kort
berättar bara ett ..(universum)Världen  av en s.k slump
just gav mig några ord av Einstein, om hur förhålla sig till livet:
antingen kan man se det som det  inte finns några mirakel
eller
 att allting är mirakler *ler*

Annons:
Upp till toppen
Annons: