Annons:
Etikettreligioner
Läst 871 ggr
hamstertokiglisa
2016-10-23 16:16

vilka situationer vänder personer till religionen?

Hej. I vilka situationer vänder sig religiösa människor till sin religion?

Annons:
Maria
2016-10-23 16:20
#1

Alla, skulle jag vilja påstå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hamstertokiglisa
2016-10-23 16:25
#2

#1 kan du ge något exempel?

Maria
2016-10-23 16:26
#3

Det är ju väldigt svårt att ge exempel eftersom en troende på något sätt har med sig sin tro i alla lägen.

Kanske någon annan har ett bättre svar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2016-10-23 17:00
#4

Det är ju olika och kanske lite luddig fråga. Vissa ber ju flera gånger om dagen alla dagar i veckan. Vissa kanske gör mer på vid behov. När dom behöver vägledning och i sorg och kris. Vissa för att ha folk att träffa osv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hamstertokiglisa
2016-10-27 17:02
#5

okej men vet nån hur berättelser används inom religionen? och på vilka sätt tolkningar av berättelser kan leda till olika synsätt?

Aleya
2016-10-27 17:44
#6

#5 hur menar du nu? Är detta någon slags uppgift du vill ha hjälp med eller? Vilka historier tänker du på?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
hamstertokiglisa
2016-10-27 18:08
#7

varför är det viktigt att följa religionens regler? Finns det något som kan hända om man inte följer dom? #6

[Rulander]
2016-10-28 10:13
#8

Jag är en djupt troende person. Hur ska jag kunna svara på dina frågor kortfattat?

Jag ber varje dag. Inte för att jag är i en besvärlig situation utan för att visa min tacksamhet för att jag har det bra.. Sedan ber jag för olika saker som mitt arbete eller för att andra som bli helade från sjukdom etc. …Sedan läser jag mycket kristen litteratur och bibelord. jag har forskat djupt under mer än 30 år. Sedan finns mycket på nätet. Derek Prince på Youtube är ett lysande exempel på bra undervisning. Sedan vittnar jag för andra om mina positiva erfarenheter.

Berättelser från bibeln eller verkliga livet? Bibeln lär oss att lita på Gud, att han vet vad som är bäst för oss. I verkliga livet angående andlig kamp och bönesvar exempelvis. Gud vill att vi ska fokusera mer på honom än våra problem. Vi ska älska varandra och be för de som skadar oss. Vi ska dela med oss till andra och visa barmhärtighet. Vi ska inte framhäva oss själva utan vara som tjänare. Vi ska avstå att tala illa om andra och uppmuntra andra.

Ja mycket kan hända om vi gör fel. Exempelvis kan vi få problem om vi deltar i ockulta sammanhang. Om vi inte förlåter varandra kan vi få problem på det andliga planet. Om vi uttalar negativa saker om oss själva och andra kan vi bidra till att det händer. Etc.

Jag skulle kunna skriva mycket mycket mer men du får fråga lite mer precist för att jag ska kunna förstå vad du vill veta.

Upp till toppen
Annons: