Annons:
Etikettgårdagens-gud
Läst 731 ggr
[Hukanson]
10/12/16, 3:02 PM

Tro på problemen

Gårdagen Gud är vårt namn på alla historiska beskrivningar av Gudar och andemakter som vi kan läsa om i litteraturen.

Vi som läser och diskuterar tillhör Morgondagen Gud som är annorlunda än Gårdagens Gud i vissa avseenden. Viktiga avseenden.

Den här tråden handlar om problemen. De andliga problem som blir fler och fler i denna besvärliga omställning som verkligheten ger oss att genomföra. Vilka problem?

Annons:
[Hukanson]
10/12/16, 3:27 PM
#1

Det finns en lag som bestämmer hur människorna lever i andevärlden. Den lag som gavs av Jesus Kristus på 1800 talet i skapandet av hans egen kyrka på jorden beskrev att det finns fyra slag av människor på andra sidan. Alla människor går över till andevärlden med sina naturliga kroppar (tack vare Jesu uppståndelsekraft) men de måste lyda lagen om värdighet. De människor som tagit emot det eviga livets ord i sitt hjärta och ingått i Jesu Kristi förbund uppstiger i Celestial härlighet, de som bara tror på Jesus Kristus uppstiger i Terrestrial härlighet och de som tagit avstånd från Jesus Kristus men ändå är positiva till Gud och andens verklighet uppstiger i Telestial härlighet. Dessa härligheter är av Guds Rike och tillhör den Frälsning som Herren ger till de som lever för himlagiven intelligens. Alla andra människor har också del i uppstigningen och härligheten men i begränsad omfattning till det som de förstår och kan ta emot.

Så väldigt sekulariserade människor har då ett problem enligt Gårdagens Gud att leva i ljus och intelligens…på den andra sidan…i andevärlden. De skulle kunna hamna i lägre nivåer av Andlighet, kanske i grupper av andar som söker likasinnade på jorden.  Det är enkelt för andar - om de har det intresset - att manipulera med människans sexualitet tex. Det är enkelt för dem att helt dominera och leda människor som vill bli manipulerade och ledda. De kanske inte uppfattar sig själva som det men i praktiken så är de det. Enda sättet att bli fri är att börja leva renare och mer kärleksfullt disciplinerat.

[Hukanson]
10/12/16, 3:39 PM
#2

Den katolska Kyrkan hade mycket att göra med att studera den mörka sidan för de hade så många munkar och nunnor som blev frestade att göra världsliga onödigheter. De namngav de sexmanipulerande andarna incabus och succabus. Det var inte bra för munkar och nunnor att med dem att göra för då kom de bort från Ljuset och Herrens vilja för dem.

Idag när det inte finns så många som följer disciplinär renhetsreligion kan okunnigheten om existensen av dessa andemakter falla i glömska. Kanske det kan vara värdefullt att diskutera detta och titta på en video som belyser vad man kan hamna i om man bejakar.

Upp till toppen
Annons: