Annons:
Etikettfader-gud
Läst 1438 ggr
[Hukanson]
7/25/16, 11:54 AM

Israels tro

Israels traditionella tro är att Herren Gud Yahwe Elohim har tillåtit eller rättare befallt Abraham att hans säd skulle vara välsignat att ge mänskligheten ljus och vägledning genom sin situation att vara Guds utvalda folk, genom att vara Fader Abrahams barn, inte bara i köttet men också framförallt i Himmelen, i andevärdens olika himlar och boningar. Så Fadern älskar alla barnen och alla barnen älskar Fadern därför att Herren Gud vill det. När greker och romare invaderade Israel började allt falla sönder och därför kom Jesus och förkunnade sin lära om att vara ett med Fadern genom att tro på Människosonen…åtminstone går det att tolka det så. I tvåtusen år har alla människor kunnat ympa in sig på det Israeliska trädet genom tro på Sonen Jesus Kristus och därigenom kunnat tro på Faderns kärlek både på jorden och i Himmelen. Därför att Herren Guds vilja önskade att Fadern och Sonen skulle vara ett. Men detta har alltså varit den Messianska tidsåldern och en Frälsning genom Jesus Kristus och den tidsåldern har kommit till ett slut, vi har upplevt den messianska domen och en ny tidsålder är här. Som Neale Donald Walsh skriver i sina böcker så är det "gårdagen" att tro på en Fader som ställer krav att vara perfekt, vara fullkomlig, vara lydig och trogen, arbetsam och skötsam för att erhålla Frälsning. Det är "morgondagen" att tro på att Herren Gud Yahwe Elohim har tagit kommandot och utgjuter Helig Ande över hela världen, sammanför allt till ETT. Den Heliga Ande som också altruistiskt villkorslöst älskar alla människor som sina barn och når fram till och samtalar med alla hela tiden på sitt visa lycksaliga förunderliga sätt, i ljuset, i kärleken, i livet. Den gyllene tidsåldern av frid och fred har börjat. Vad har då hänt med sonen Jesus Kristus? Har han kommit tillbaka? Han har uppstigit ännu högre och uppenbarat, återtagit sin plats, som Lord Sananda, en Kumaragud i Lagen. Men han har fortfarande sin kärlek till mänskligheten och kan fortfarande relatera till jordens folk genom sin personlighet Jeshua, Jesus, Immanuel. Människosonens personlighet både kanaliseras av många och den dessutom överskuggar levande människor på jorden idag, främst Alan John Miller som verkligen har medvetandegjort Personlighetens alla minnen av sin inkarnation på jorden och sina andliga visdomar och är obestridligen en andlig auktoritet för kärleken. Så vi kan fortsätta att tro på Himmelske Fadern och be om Hans Kärlek så som Människosonen rekommenderar samtidigt som vi också kan ge Gud Skaparen Upprätthållaren och Omdanaren av Himmel och Jord äran för allting! Samt fortsätta att tro på Ärkeänglar och Ljusmästare och Kärleksmästare som vi alla kan aspirera att bli förr eller senare för det, det är vårt öde, den gudomliga viljan. Vi får inte glömma att allt är för vår skull, att vi barnen ska växa och bli stora och starka men vi bestämmer själva hur lång tid det tar innan vi blir det. Inom vissa gränser. Fader El Yahwe älskar alla barnen och alla barnen älskar Jehowa därför att Elohim vill det.

Annons:
[Hukanson]
7/25/16, 12:59 PM
#1

Eftersom jag är intresserad av andevetenskap och gärna vill hålla litet koll på vad det är jag tror på och hur allt hänger ihop har jag funderat litet på människan och hennes kontakter med det överordnade som jag förstår det. Jag förstår människan som en treenighet eller tredelning utgörande i huvudsak Själ, Ande och biologisk Kropp…eller om man så vill själ och fyra andliga kroppar. Det är en fråga om namn och detaljer. Det intressanta här är beskrivningen av människan i termer av Skapare och Fader. Gudasjälen har sin Skapare och sin Fader/Moder. Kan vi förstå det? Anden har sin Skapare och sin Fader/Moder. Kan vi förstå det? Människoköttet har sin Skapare och sin Fader/Moder. Kan vi förstå det? Allt har sin orsak och sitt ursprungs avsikt. Även om något uppstår plötsligt ur ingenting så är det alltid av avsikt och vilja.

[Hukanson]
7/25/16, 8:18 PM
#2

För att diskutera mer om skillnaden mellan Gårdagen och Morgondagen så skriver Neale Donald Walsh om hur vi människor upplevde Gårdagen; Vi upplevde att Gud hade en dagordning. Det var osäkert vad livet gav för resultat. Alla var åtskiljda från Gud. Det fanns inte tillräckligt av det som behövdes. Det var något som alla måste göra. Om vi inte gjorde det som måste göras skulle vi bli straffade. Straffet var en evig förbannelse och fördömelse. Kärleken var villkorlig. De som känner Kärleken och uppfyller villkoren är överlägsna. Ingen vet att allt är illusioner. Denna kulturberättelse, denna kulturdefinition, har trängt djupt in i folksjälen och många lever den fortfarande. Hur definierar vi då Morgondagen? Vi upplever att Gud saknar krav på att människan måste tro på Gud. Vi upplever att Gud saknar kön, storlek, form, färg och alla attribut som kännetecknar en levande mänsklig individ. Vi upplever att Gud talar med alla hela tiden. Vi upplever att Gud inte är åtskiljd från något, utan är allestädes närvarande, allt i alltet, Alfa och Omega, början och slutet, den sammanlagda summan. Vi upplever att Gud är den fantastiska process som kallas Livet. Vi upplever att Gud förändrar sig ständigt. Vi upplever att Gud inte har några behov. Vi upplever att Gud är en tjänare till allt liv. Vi upplever att Gud är villkorslös Kärlek. Det är en stor skillnad! Inga domar eller straff för Herren Gud i denna tidsåldern! Bara en chans att leva Kärleken med bröder och systrar på jorden, med Fadern och Modern i Himmelen. Var tacksam att du får leva här och nu och uppleva Förändringen.

[Hukanson]
7/27/16, 7:52 PM
#3

Vad är det för skillnad på Morgondagen och New Age? Morgondagen är relaterat till Israels Guds Rike och den utveckling av Frälsningsplanen som sträcker sig över många tidsåldrar, tusentals år och många profetsior. New Age är en beskrivning av vår aktuella nya tidsålderns villkor och evolutionära händelser som manifesteras löpande med en mängd inblandade parter därför att så mycket måste förändras. Så Morgondagen är en förståelse vi bör skaffa oss om hur vi ska se på oss själva, vara människor inför Gud som Israels barn. Medan alla newagare nöjer sig med att intressera sig för sin egen personliga förståelse av vad tidsåldern innebär av sanning och harmoni, möjligheter och självförverkligande. En viktig sak vi kan förstå är att Jorden har gått in i ett Energibälte och börjar ackumulera energi; fotoner och högenergipartiklar, vilket kallas kosmiskt Elddop. Detta får liksom fysiska effekter. Man kan säga att Moder Jord har ett Elddop. Detta ger en rad effekter, energi byggs upp och används. Människorna påverkas och förändras långsamt…detta elddop pågår under lång tid. En kompletterande aspekt till detta elddop är då själva förståelsen av elddopet vilket kan kallas Guds Ljus eftersom det är en förklaring om alla aspekter av detta fenomen och det kanaliseras till Jorden av de som kanaliserar mycket höga ljusvarelser i Människoskapelsen bla Jesus Sananda, Mikael, Metatron. Därför kallas det Ljusarbete när man medvetandegör allt om elddopet. Har du tro nog att ta till dig detta?

Choklad
8/1/16, 7:54 PM
#4

Jag vet inte, ärligt. Jag vill ha min egen tro. Jesus tror jag på, men på mitt eget sätt, likaså änglarna.

Men det är intressant att läsa.

U R us

[Hukanson]
8/1/16, 10:36 PM
#5

Du har alltid din tro, Choklad. Ingen kan tro åt dig. Men jag förstår - du vill tro det du tror. Om man köper att Gud finns och har skapat mänskligheten så länge den existerat kan man ändå förstå att det har gått att föra minnesdagbok över hur han har gjort det i stora drag. Israel har pratat med Gud många gånger och dokumenterat många profeter. Jesus föddes i Israel och sade att han inte ändrade något i Moselagen utan fullbordade allt som stod skrivet genom sin existens…sedan började han verka som skapare i andevärldarna.

Upp till toppen
Annons: