Annons:
Etikettsananda
Läst 803 ggr
[Hukanson]
2016-03-31 22:48

Jesuskanaliseringar 2016 - 2

Forts på serien av 2016 års kanaliseringar av Lord Jesus Sananda. Läs ofta och högt. Sananda via James McConnell 13 mars, 2016 Detta är Sananda. Det är underbart att åter en gång vara med er. På det här sättet. Jag önskar att ni ska veta att var ni än lyssnar till detta budskap, från var ni än befinner er, så finns det många bland oss som också lyssnar på detta budskap ombord på vårt skepp. Detta är ett telepatiskt telefonsamtal, om ni vill se det på det sättet. Vi närmar oss en underbar tid. Som ni vet och som vi många gånger har sagt, så har vi väntat på dessa tider. Vi har frågat James och Susan, de tror att de på egen hand har kommit på den här idén, men vi sände budskapen till dem att öka antalet träffar här. För det är viktigt att dessa budskap når längre och längre ut och också oftare. Det är så mycket som kommer att ske. Så mycket som kommer att hända att denna information behöver nå ut till så många av er som möjligt. Vi gör vårt bästa för att göra precis det. Det kommer att förekomma olika budskap från olika källor. Men ni har vant er vid många av dem. De kommer och även andra och fler. Så det här är början på mer information som är på väg till er alla. Nu vet vi att ni lyssnar och ibland tänker ni: Kommer det verkligen att ske? Som Sananda kan jag försäkra er: Det kommer inte att ske, det håller redan på att ske! Det är redan på gång och inget kan stoppa det. Ni har fått höra talas om termen ”en delvist avslöjande”. Jag kan tala om för er att ett ofullständigt avslöjande INTE är det sätt på vilket detta kommer att utföras. Det kommer inte att tillåtas. Ett FULLSTÄNDIGT avslöjande kommer att ske, fastän ett delvist avslöjande just nu är på gång. De som hör till de Mörka Styrkorna försöker få ut informationen, men håller fortfarande fast vid sin makt. Detta kommer inte att tillåtas! För makt kommer inte att tillåtas. Inte den makt som ni har vant er vid i 3D-paradigmet. Det kan inte längre vara på det sättet. Allt kommer att balanseras. Balans är det nya sättet och harmoni kommer att ta er till er Nya Tidsålder. Vänligen var medvetna om att alla dessa förändringar kommer att ske rasande fort. Alla dessa saker som ni har talat om. Alla dessa saker är på gång och kommer att fortsätta ske. Samtliga dominobrickor kommer att börja falla. Ni måste ha lite mer tålamod, lite till. Så mycket information kommer nu från så många olika källor, både kanaliserade källor och olika slag av webbsidor. Vi vet att det därute förekommer information och missinformation, men allt är till för att förbereda er för att lära er att använda era urskillningsförmågor. Detta är viktigt för att hjälpa er med er Uppstigningsprocess. Att bli er egen person. Att hjälpa er att känna vilka ni är. Allt detta är en del av den process som man har talat om. Så, vi ber er att fortsätta vara tålmodiga. Att fortsätta hålla ljuset. Det är så viktigt att ni fortsätter hålla ljuset inombords. Dela med er av kärleken. Dela med er av ljuset vart ni än går. Det är så det sker i framtiden. Det är så det sker NU. När ni hjälper till med att dela med er av detta på er väg, kommer ni att hjälpa fler människor att vakna upp. Fler kommer att vakna på grund av dessa budskap. Fler kommer att utvecklas på grund av det som sker. Fler kommer att vakna på grund av att frekvenserna ökar. Det finns inget som kommer att hejda detta. Det har förutsagts i eoner, och nu håller det på att ske. Skeppen väntar utanför i atmosfären. Några kommer ner och avtäcker sig nattetid. Många av er kommer att se uppåt och få syn på vad ni trodde var en stjärna och sedan inser ni att det inte var det. Det är ett skepp och ni kommer att få se dem oftare och oftare. Inte riktigt i dagsljus tillsvidare, men även det när frekvenserna har uppnått sina nivåer, om vi får säga så. Det var slutet på min tid med er. St. Germain önskar också strax dela med sig lite med er. All min kärlek och frid. Kanaliserat av James McConnell www.meetup.com/ancient-awakenings Översättning: Aslög Bergman – www.st-germain.se

Annons:
[KattaBol]
2016-03-31 23:05
#1

Hur man skriver omkring 50 rader utan att säga någonting. Jag var en gång deltagare vid ett säljarseminarium där man fick träna på att prata i en halvtimme utan att säga någonting, dvs rent nonsens, precis som detta stycke text..

[Som Sajtvärd går jag Hukanson in och påpekar att vi ska vara försiktiga med att uttrycka negativiteter runt kanaliseringar därför att det bara uppvisar vår egen oförmåga att förstå vad som sägs därför att vi inte tror eller ens ser vad det står. Väldigt viktigt att visa respekt inför källan och de ljusarbetare som dessa kanaliseringar ges till.]

[Hukanson]
2016-04-01 00:27
#2

Sananda: Till Min Älskade Ljusfamilj Älskade Ljusfamilj, jag kommer för att tala med er, för det är det som ger mig stor glädje, och för, som alla goda familjer, vi tycker om att vara tillsammans, och vi älskar att prata. Vi skulle kunna prata om vad som helst och verkligen tycka om det, för det passerar så mycket kärlek mellan oss att vi knappast behöver ord, och ändå tycker vi om att säga ”jag älskar dig”. Jorden Stiger Upp Ni är nu i ett intensivt energiskifte. Moder och Fader Gud sänder sitt Ljus och sin Kärlek över hela planeten. Ibland känner ni ett extatiskt ögonblick av lycksalighet, och andra stunder upplever ni det som överväldigande, eller till och med upprörande, för ni går igenom så mycket förändring, så snabbt. Det kan kännas som en åktur i en berg- och dalbana eller en snabb hisstur, förvirrande, märkligt, som första gången man provar 3-D glasögon på bio. Många av er, Transmuterarna och Ljusbärarna som vår Christine och Kathryn och deras team. Känner sig utmattade bortom något de någonsin känt tidigare. Många är fysiskt sjuka pga den enorma mängd toxisk energi de (ni!) processar med era kroppar. Ni är levande transformatorer, som drar in enorma mängder Ljus när ni samtidigt släpper ut ett konstant frisläppande av transformerad energi. Kära Ni, det kan verka så konstigt för er att inse hur bokstavliga dessa saker kan vara, men det är sant att en viss mängd av Jordens negativa energi måste rensas ut för att ni ska kunna höja vibrationen på planeten som helhet. Det är bara den Universella Lagen som gäller för hela planeten. Skillnaden är är att ni gör det inom en så pressad tidsram. Det är extremt snabbt för en planet i ett så mörkt och toxiskt tillstånd, ändå arbetar ni hårt nu, med många fler som ansluter sig till ”upprensningsteamet”, varje timme! Saker och ting går så dramatiskt framåt;det är verkligen spännande. Jag ska beskriva för er något av vad vi vet och vad vi ser. Uppvaknandet som sker är Jordomskakande, i det hänseendet att det det påverkar varje varelse på Jorden – djur, växt, mineral och människa. Ni känner alla och svara på de stigande Ljusenergierna och det har en störande effekt på alla. Vad kommer nu denna effekt skapa i er? Kommer den störa gamla tankemönster? Ja, absolut, det är målet. I denna tillfälliga fas av transmutation, är vad ni gör med den ”rubbade” känslan avgörande för er egen bana och för den mängd assistans ni kan ge till planeten. Några som fortfarande är kvar i rädsla på en djup nivå kommer känna att upplösningen är hotande. De kommer att återgå med all sin kraft till ideologi – idéerna de tror är sanna pga sin tidigare historia, utbildning och programmering. Det kommer vara en kort tid då de dogmatiska talarna, talking heads, och de självgoda befrämjarna försöker sälja sina åsikter. Detta händer nu. Dömande kritik – även med sirap sockersötade förklaringarna av goda intentioner och kärleksfulla erbjudanden – fyller etern. Det finns ett ganska enkelt sätt att identifiera bedragarna som egentligen bara försöker hänga kvar vid sina egon ett tag till. De säger alltid något som kan låta, ”Jag vill bara varna er, för jag älskar er (tänker på ert bästa, etc), och de presenterar alltid sig själva som experter, eller en vars källa är expert, ändå får deras meddelanden en alltid att känna sig lite rädd, eller på sin vakt för någon de antingen berömmer eller är nedlåtande mot. Det finns alltid en manipulativ twist i deras budskap som får er att tvivla på någon annan än på dem. Dessa är de som ställer till problem i sista stund som storstilat försöker förstöra det roliga. Ni har länge blivit varnade för de falska profeterna som kommer att armbåga sig fram till er mitt, er eter, ert internet. Här är de. Deras recept är enkelt: ”Plantera ett tviviel, och de har er uppmärksamhet”. Ett billigt trick, verkligen. Ja, vi sänder dem Kärlek, och vi önskar dem bättre dagar för deras ansträngninar kanske fungerar några minuter eller några timmar längre, men vi vet att detta, vårt, projekts är ära är förutbestämd. Kom ihåg, skratt är den bästa medicinen för alla dessa skenbara ”strider”. Ni blir nu bjudna det bästa drama i Shakespearstil som Jorden någonsin sett, och ni sitter på första raden! Betrakta karaktärerna med skratt, som nu fyller det offentliga rummet med sina dårskaper. Är det inte en sorts brilljans att se en karikatyr av allt som är förfärligt i den mänskliga historien bli avslöjat så att alla kan de det? Trossystemens ideologiextremer blir exponerade som den komedi de verkligen är; de overkliga och oresonabla fördomarna och hatet blottläggs inför era ögon. Kommer ni använda dessa absurditeter och illdåd för att röra upp ilska inom er? Eller kommer ni att se genom de små utklädda parodierna som en väg genom, från den 3-dimensionella fällan av att vara förslavad av idéer, till en ny frihet som bara kan nås i ert hjärta? Är ni en av de modigaste av de modiga som kommer att våga fråga och söka inom er: var någonstans inom mig finns dessa tendenser fortfarande? Sanningen är mycket djupare än vad man kan se, eller slår an en sträng av rädsla i ert nervsystem. Vi är på väg mot en upplevelse i en högre dimension, Älskade Bröder och Systrar, och dit vi är på väg finns ingen plats för ängslan, oro, rädsla, överdriven analys, förminskning eller argumentation. När vi expanderar, bortom begränsningarna av er tidigare erfarenhet, bortom upplevelserna vi är vana att ha, bortom idéerna vi är vana att tänka och hjärnans vägar vi är vana att följa, finner vi ett nytt och briljant liv där kamratskap, kärlek och förtroende är de nya grundstenarna. Vi sträcker ut gränserna för möjligheterna, mina medresenärer. Vi är här för att skapa ett mirakel, och vi ser redan glimtar av briljans framför oss. Våra medmänniskor bereder nya vägar för samarbete, och de bygger broarna som kommer att göra vår nya Jord till en plats av vänskap, enkelt samabete, teamarbete, och glädjefyllt delande. Ingen kommer att lämnas utanför eller bakom. Ingen kommer att lämnas för att lida eller för att bära en börda som är större än deras styrka kan bära ensam. Det kommer inte finnas någon oro eller depression, eller ”stress” för ingen varelse kommer att hjärtlöst att pushas förbi deras uthållighet. Detta gäller även djur och växter. Vår kära planet kommer inte längre tillåtas att lida av förolämpningar som giftiga kemikalier, genetiskt modifierade avskyvärdheter, sprängmedel och andra mörka upptäckter som har förgiftat alla Jordens varelser. Frihet betyder frihet från lidande, Älskade Ni! Frihet för absolut alla! Ni kan höra det gamla eka i ert tänkande, kan ni inte det? Jag inkluderar varje grässtrå i min beskrivning av kärlek och frihet för hur många av er skulle automatiskt tänka, ”ja men hur är det med… (de föräldralösa, eller djuren, eller valarna, eller chemtrailsen…) ”Kära mänsklighet, jag är här för att berätta att Moder och Fader Gud glömmer inte något av sina barn, eller något av sina barns medvetna skapelser. Gud skapade konceptet ”ekosystem”. Vi är alla i detta tillsammans, och vi kommer alla gå i glädje tillsammans in i Ljuset av vår nya dag. Varför Mer Pengar? Det har varit svårt för många att förstå hur det skulle kunna hela vår planet med att omvärdera världens valutor. Så klart, om ni är kunniga om hur pengar har skapat slaveri, har ni rätt i att vara försiktiga med allt som utrycks i pengaform. Det är inte det. RV, som vi kallar det, är ett steg mot att eliminera behovet av pengar över huvud taget. Först måste vi ha en sådat ekonomiskt överflöd att människor kan acklimatisera sig till verkligheten att de verkligen inte behöver oroa sig, för något. Detta är en svårare utmaning än ni kanske inser. Se bara djupt in i era egna försiktiga reaktioner, och multiplicera det med 7,5 miljarder. Jag är Sananda, den ni kände som Jesus, och jag förstår ekonomi, lika mycket som jag förstår behovet för en mänsklig familj att kunna ha mat och tak över huvudet. Jag förstår Kärlek, och jag vet att ”politik” och oärlig ekonomisk politik kan störa en familjs förmåga att försörja sig och bo tryggt. Hur kan någon familj vara glad och fri när de oroar sig för sin överlevnad? Jag vet att skuldslaveri har tryckt ner kreativiteten och den intellektuella friheten för hela mänskligheten, och jag är här för att visa er att mitt hjärta och min själ är med er när ni befriar er själva från alla yttre bojor och inre begränsningar som kvävde er tidigare. När ni alla kan lämna bakom er den ingrodda försiktigheten och rädslan för förändring, då kan vi börja att se alla blomstra och expandera till de briljianta, kreativa varelser de föddes att vara. Alla. Inga undantag. Ni föddes till Guds avbild. Det är er födslorätt att vara briljiant och glad. Detta äventyr till 3:e dimensionens verklighet kommer att visa sig vara en språngbräda till vidare kreativitet. Jag har talat med er i de senaste meddelandena, så har också Fader Gud, om den djupgående effekten för varje individ på Uppstigningens fortskridande. Det har varit svårt för några att höra om sitt eget ansvar för att hantera sina egna känslor och tankar utan att känna att de blir anklagade för den långsamma utrullningen av Välståndsprogrammen. Jag kommer att upprepa många gånger: Ni är Älskade, och vi vet hur svårt det är att vara där och att skaka av den hemska skuldprogrammeringen som kabalen har sadlat alla med. Fall inte in i att skuldbelägga er själva och förbittringen den genererar! Ni bär inte skulden; ni är bara en viktig medlem i ett viktigt team. Vi räknar med er. Teamet måste arbeta tillsammans i harmoni för att skapa den portal av höga vibrationer genom vilken alla kan stiga upp till en ny verklighet. Ni och alla andra kan hjälpa eller hindra, som ni väljer. Vi ber er bara att ni tar ansvar för det faktum att ni väljer och för resultaten av era val. Detta är sann frihet. Den Universella Lagen för Skapande Det finns ett populärt Sci-fi tema som är ungefär så här: En grupp äventyrare söker en länge gömd skatt. Var och en har en del av nyckeln som kommer att leda till skatten, men de förstår inte riktigt vad det är de håller. Dessa nycklar har en särskild energisignatur, en färg, en vibration som kommer att låsa upp den stora dörren som var undangömd, passagen till ett stort överflöd. Det krävs att många fokuserar sin energi av höga vibrationer tillsammans för att öppna dörren. De som sänder negativ energi, tvivel eller rädsla skapar hinder för Ljusets flöde och blockerar andra och saktar ner gruppens framåtskridande mot överflöd, men de kommer inte att lyckas, för Ljusbärarna gör Guds arbete, med välsignelser från hela Himlens Förbund och under beskyddet från Galaktiska Federationen av Ljus. Vad jag beskriver är en ganska enkel fysisk lag, vilken vi kallar Universell Lag, men en som – även om ni är djupt bekanta med den – har ni bara ett svagt minne av den för den har inte diskuterats öppet i mainstream av era vetenskapsmän eller ledare. Många är medvetna om den, men talar inte om den av rädsla för att attackeras eller bli misskrediterade av de som producerar mycket negativitet som vill stoppa äventyret för sitt egos välmående eller vinning. Det är den Universella Lagen för Skapande: Vad ni tänker på och fokuserar er känslomässiga energi på, skapar ni. Man säger ibland, ”Vad ni föreställer er, skapar ni.” Detta betyder nu inte att ni inte kan se på negativitet eller mörker och försöka ändra det. Ni fläckas inte av något ni ser på eller tänker på om ni inte tror på det, såvida ni inte investerar era tankar och livskraft i det. Vi måste se ett problem för att kunna föra in Kärlek och lösa upp et. På det sättet skapar ni medvetet härligheten ni håller som er guidande inre vision: Frihet för alla! Håll ert Ljus högt, Ljuskrigare. Detta är inte en strid; det är en triumferande march ackompanjerad av Himlens orkester. Ni som läser detta är bland de människliga äventyrare som leder uppdraget, skapar vägar för andra att följa. Ni lyckas briljant, trots floden av negativ energi ni går genom, Ni håller er till varandra, går som En, i en stor våg av glädjefylld, harmonisk energi. Ni formar Regnbågsbron ut ur 3.e dimensionen, över den 4:e och segrande mot oss i 5:e dimensionen och högre, modiga Ni, ni skapar på Skapelsens ytterkant! Låt mig beskriva för er mer specifikt hur vi arbetar tillsammans. Ni har hört uttrycket att Jorden är slagfältet mellan Ljus och Mörker, gott och ont. Vad ni inte helt har förstått tidigare är att det inte kommer ta sig formen av ett krig, Ni lyckas med att lämna alla krig, lidande och negativitet bakom er. I de högre dimensionerna, sträcker vi oss mot er, arbetar med våra Stövlar på Marken för att ta iland era vinster och använda dem för att vidare rensa vägen för er. Som där Ovan, så även där Nere Här är hur vi gör det: När ni arbetar på Jordens yta för att rensa energifältet av mörka tankeformer, och när ni, genom exempel, lär era medmänniskor om den Universella Lagen för Skapande, hjälper ni att stoppa det konstanta inflödet av negativitet, och genom det höja kollektivets vibrationer. Ni arbetar nerifrån och upp, kan man säga, och vi arbear uppifrån och ner. Detta lyckas, då vi för fram program som avslöjar en mängd intriger och falska trick, som gör det möjligt att ta bort förövarna – kaballedarna – och där igenom eliminera hierarkin av dem som kontrollerar Matrisprogrammen. De har givit upp en efter en eller i grupper, antingen genom att komma till Ljusets Tempel för att be om helande och nåd, eller genom att bli arresterade och bortförda från makten. De har ett val på båda sätten, som alla har. De kan inte längre utveckla nya program eller tvinga sina hantlangare att utföra avskyvärdheter i kontrollen av mänsklighetens namn. Som alla, är hantlangarna nu lämnade att göra sina egna val. Under tiden höjer ni, Trupperna på Marken, er själva och andra genom ert exempel på stadig och kärleksfull uppmärksamhet på er egen tillväxt. Ni har skapat en underström av medvetande som förändrar det som kallats tidsandan (zeitgeist). (”Den definierade andan eller stämnigen hos en särskild period i historien som visas av idéerna och trosuppfattningarna i den tiden”- uppslagsbok) Ni gör det svårare och svårare för hantlangarna – de så kallade Wannabe mörka hattarna – att utföra deras tidigare lagda skändliga planer att besegra Ljuset och hålla tillbaka friheten för alla för deras rädslotaktik inte längre bär den antagna tyngden av sanning. Ju ljusare ert Ljus är desto mer avslöjar ni att deras upptåg inte är mer än varm luft. Jesus Talar till Oss Direkt Jag talar till er nu som Jesus. Vi går, steg för steg för att mötas på den plats där allt är avslöjat i Ljuset av Moder och Fader Guds Kärlek. Så nu, innan jag avlutar detta meddelande, skulle jag vilja ta upp det ni kanske kallar religionsfrihet. Ni erkänner min kärleksfulla energi och min tjänst till mänskligheten som en frälsare och martyr, men i sanning är jag båda, och jag är inget av det, precis som ni. Jag är ett av Guds barn, precis som ni. I min inkarnation som Jesus, slutförde jag ett uppdrag jag hade gått med på innan jag kom till Jorden. Vi visste alla att det skulle bli svårt, och förberedelser gjordes för att ge mig det största möjliga stöd. Jag var aldrig ensam. Vårt mål var att undervisa om Guds kärlek och erbjuda genom min Uppståndelse, ett exempel för mänskligheten och visa att Uppstigning är möjligt. Jag var inte Guds enfödde son – vi är alla söner och döttrar till Moder och Fader Gud. Det finns några, i Kärlek till mig och för att hedra min tjänst, som kallar mig Herre Jesus, eller Herre Sananda. Jag är Guds tjänare, som vi alla är, och till och med Gud vill inte bli dyrkad eller placerad i en högre position för överhöghet och makt kan för enkelt antyda underkastelse. Ni och jag är inte mindre eller större än varandra. Vi är alla lika i Guds ögon. Så klart hyllar vi Moderns och Faderns stora Kärlek och deras enorma kapacitet att skapa. Vi bugar för dem av Kärlek, för att hedra deras vänlighet och deras stora Hjärta, men de skulle hellre se oss dansa och sjunga än att vi kastar oss till marken för dem. De vill inte bli dyrkade genom demostrationer av vår tro att vi är underlägsna dem, utan de tycker om att bli älskade, precis som jag gör, precis som vi alla. Under Jesus livstid fanns min älskade familj runt mig, min fru och barn som såg mig som sin egen. De älskade mig för mitt starka Ljus, som jag älskade dem för deras. Jag var accepterad som en som ibland inspirerade dem, och vår ömsesidig respekt för varandra var stöttepelaren för vår Kärlek. Det fanns många andra som gjorde lika stora uppoffringar som jag, inklusive min kära Maria Magdalena, som också blev korsfäst bredvid mig, i hemlighet. Det var ingen folksamling; det skulle ha uppmuntrat befolkningen att se oss som martyrer. Det finns mycket ännu att berätta om Jesus livstid, och mycket att lära av livstiderna vi alla har delat efter det. Jag uppskattar och bugar för dem som har förstått Kristus Medvetandet – Kärlekens sanning – Guds Kärlek. I Kristendomens namn håller de ofta mig på en plats över andra, och bugar för bilden av en man på ett kors, men jag säger er, detta är inte min sanning, och jag vill inte bli dyrkad. Då som nu är jag ett sändebud som talar för Gud här på Jorden. Jag skapade inte en separat religion. Jag talade helt enkelt om det jag visste och kände. Jag kanske talade mer ihållande och konsekvent än andra, för jag kände Guds kärlek intensivt, för det var mitt uppdrag att göra det och för att jag också kände stor kärlek för hela mänsklighetn, då jag varit i en mänsklig kropp många gånger. Jag ber nu dem av er som kommit till mig genom Kristna läror och andra religiösa introduktioner eller dogmer, att sitta bredvid mig, då vi låter Kristusenergin fylla oss överfulla. Krisusenergin hör inte till mig; det är en gåva från vår Gud. Arm i arm, låt oss högtidligt lova att bli ännu större fordon för den nu. Tillsammans, låt oss höja våra ögon mot Himlen, och deklarera den mest grundläggande sanningen: Vi är lika, i vår Kärlek till Gud och för varandra. Jag är din Bror och er vän. Jag bjuder in er att gå med mig som en like, en Mästare i er egen rätt, och en som vet den stora Kärleken av att vara Guds barn i evighet. Vi är här – tillsammans – för att skapa en ny värld på Jorden. Jag är hedrad att tjäna bredvid er, och att dansa på gatorna med er när era välsignade gåvor av överflöd lyfter alla båtar. Hoppa i, Vänner, detta är ögonblicket som alltid kommer att kommas ihåg som Början! Jag är er Sananda, den som ni känt som Jesus. Jag älskar er i evighet, mina Älskade Bröder och Systrar. (Channeled and Transcribed by Dr. Kathryn E. May 3/21/16) Channelled by : Kathryn E. May Svensk översättning: Åsa Kock www.st-germain.se

[Hukanson]
2016-04-01 01:05
#3

Sananda, 29 mars 2016 via John Smallman Uppvaknandet av mänskligheten pågår just nu, i detta eviga ögonblick. Mänskligheten befinner sig precis enligt tidtabellen för sitt förestående uppvaknande. Gud vill att mänskligheten vaknar, och mänskligheten har tagit det kollektiva beslutet att vakna, så ingenting kan förhindra det. Nedslås inte av massmedias reportage med dåliga nyheter. Ja, naturligtvis lider människor som lever i krig och i trängande fattigdom på många ställen på Jorden, detta är dock inget nytt, krig och fattigdom har varit endemiskt på Jorden under eoner. Men aldrig tidigare har så många brytt sig medlidsamt, om det lidande och fattigdom som de mindre lyckligt lottade än de själva genomgår, och aldrig tidigare har så mycket gjorts för att lindra fattigdom och lidande, och för att få slut på krigen. De allra flesta inkarnerade på Jorden vid denna tidpunkt är redo för att stora förändringar ska ske, för att få ert sätt att leva i linje med Guds vilja, vilket naturligtvis är helt i samförstånd med alla era viljor, även om många ännu verkar vara omedvetna om denna kollektiva vilja. Många, som inte ser den sanna andliga utvecklingen av människans evolution, klamrar sig i rädsla fortfarande fast vid dömande och klander, medan de djupt inom sig själva desperat hoppas och ber om den förändring som är nära förestående. Människor vill ha fred och överflöd åt alla, det är bara det att många känner sig i stort sett obetydliga i de stora tingens ordning, och tror därför att deras böner och intentioner är nästan ineffektiva i att åstadkomma det. Men, som ni så ofta fått höra, bara att göra den personliga avsikten dagligen för att vara kärleksfull i varje situation, i varje ögonblick, är otroligt kraftfullt eftersom det ställer in er med den gudomliga Viljan, och den gudomliga Viljan uppnås alltid perfekt. VET att uppvaknandet är nära förestående, påminn er själva varje dag att det är så, och ha för avsikt att öppna upp för ert inre eller andliga vetande som bekräftar detta. Kärlek är allt som existerar, och då ni håller avsikten att vara kärleksfull, stärker ni den kollektiva avsikten som bringar er alla till uppvaknandet. Uppvaknandet av mänskligheten pågår just nu, i detta eviga ögonblick, och påvisas över hela världen av det massiva energifältet av medkänsla, som växer dagligen då fler och fler människor beslutar att det måste finnas ett bättre sätt att leva tillsammans på Jorden. Och naturligtvis finns det! Slutligen har kollektivet bildat sin avsikt att vara kärleksfull, accepterande, medkännande och förlåtande. Och det kollektiva beslutet har obegränsad makt i att inbringa de väsentliga förändringar som behövs för att skapa fred mellan er alla. Alla är En, som så många kanaliserade meddelanden, från oss som lever i de andliga världarna, har informerat er om under en mycket lång tid. Det budskapet har slutligen accepterats och delats. Insikten att alla är En är ett enormt steg framåt på er andliga utvecklingsväg. Om ni inte accepterar den gudomliga sanningen och lever i enlighet med den, kommer krig, samvetslöst lidande och fattigdom att fortsätta förstöra liv och försörjningsmöjligheter över hela världen. Den Goda Nyheten är att denna gudomliga Sanning har insetts och accepterats av ett tillräckligt stort antal människor, för att den skall träda i kraft i varje nation och varje kultur, och det händer just nu. Som det har sagts till er så ofta, vaknar Mänskligheten upp! De samvetslösa föregripande attackerna som under eoner har inletts av den ena arroganta och egoistiskt drivna gruppen efter den andra, kommer till ett slut, eftersom dessa – massorna – som instruerades att genomföra dem, på grund av en ökande medvetenhet om det meningslösa i denna typ av beteende, kommer inte längre att utföra order från sina överordnade, utan invändningar. Varje människa är ett älskat Guds barn, En med varandra och med Gud, och var och en kommer till insikt om denna Sanning – den gudomliga och eviga Sanningen – att ni är, varje individ av er, fullständigt och personligen ansvarig för era övertygelser och beteenden. Ni kan inte, jag upprepar, KAN INTE skylla på era överordnade eller på de order som de ger er, för vad ni gör! Vad ni tänker, säger, eller gör är ert eget personliga ansvar – ingen annans – bara ert. Och dagligen vaknar fler och fler människor till insikten om denna heliga Sanning. Ni har alltid haft fri vilja, men inom illusionen där ni har tagit formen som enskilda människor, till synes helt separerade från varandra, har ni accepterat illusionen som ett verkligt tillstånd, bestående av auktoritetsnivåer som ni måste underställa er. De flesta av er tror att var ni befinner er i den maktstrukturen, är ett resultat av er familjs plats i denna struktur, modifierad av era egna intellektuella förmågor och akademiska prestationer. Med andra ord kan ni gå vidare uppåt genom denna struktur till platser av makt och inflytande, och systemet uppmuntrar er att tro detta och göra ert bästa för att stiga i graderna. Inledande framgångar eller prestationer kan vara mycket givande och beroendeframkallande, och uppmuntra er att försöka klättra allt högre i organisationen och göra anspråk på de ytterligare belöningar som framgången erbjuder er. Ni slingrar eller modifierar er ärlighet och integritet på till synes små och obetydliga sätt, så att ni kan stiga uppåt till positioner med ökande makt, auktoritet och bifall, bara för att upptäcka att ni inte längre är fri, och i stället tillhör den dogmatiska auktoritära struktur till vilken ni har gett bort er makt. Det blir uppenbart att hur högt ni än stiger, finns det alltid någon ovanför er som ni står till svars för och vars auktoritet ni måste acceptera, även om ni är helt oense över de anvisningar och order som ni måste följa. Då, på grund av era personliga åtaganden – finansiellt, familj och vänner – och era små obetänksamheter där ni har övergett ärlighet och integritet för att stödja era överordnade, upptäcker ni att ni är fångade i ett nät av bedrägerier varifrån det inte verkar finnas något sätt att komma undan. På de högsta nivåerna i alla organisationer lever människor i intensiv rädsla! Rädsla för upptäckt eller rädsla för uppsägning, och så uppmuntras de och frestas att överge all sin återstående integritet och ärlighet, de aspekter av sig själva som de ursprungligen lärde sig att tro var de mest heliga. Att komma till denna nivå och inse att det inte finns någon väg tillbaka är chockerande och skrämmande, eftersom all personlig makt nu är förlorad, har getts bort, och för ingenting! Men, naturligtvis, har ni alltid fri vilja. Den kan aldrig tas ifrån er. Men för att återta den krävs ärlighet och integritet, och genom att göra det visar ni att ni har blivit korrumperad, så er image är kraftigt skamfilad, och det är troligt att ni aldrig mer kommer att bli betrodd. Att bekänna och be om ursäkt är både oerhört smärtsamt och absolut nödvändigt om ni ska återfå er självkänsla. För att göra det måste man erkänna att den vanliga världen av handel och politik är en illusion och ytterst korrupt, och sedan röra sig bort från den. Att göra detta är smärtsamt eftersom de som ni betraktat som era vänner och kollegor under många år kommer att förskjuta och ringakta er. Det kräver mod på en nivå som ni aldrig har behövt uppbringa innan – det är fasansfullt, det är avgrundens rand, och ni måste hoppa. Den goda nyheten är att ni inte kommer att falla. Den person som hoppar är ert ego, och ni måste frigöra er från era egon, eftersom det är de, dessa overkliga aspekter av er själva, som ledde er in i förvirringen och kaoset av illusionen till att börja med. Att hitta modet att hoppa är den svåraste biten. Men när ni väl har hoppat kommer all skam och självdömande upplösas och ni kommer känna er fri, fri att vara den Riktiga Ni, den Ni som ni alltid har varit; och sedan kommer frid och glädje att följa med er. Er förnyade medvetenhet, ert uppvaknande till den Riktiga Ni som alltid har funnits inom er, som ansluter er till Källan, kommer att visa er mycket tydligt att ni alltid har varit fri och att ni alltid kommer att vara fri, eftersom det är Guds Vilja för er, och även er egen vilja. Så, gå inombords, erkänn den sanna Ni, det eviga Ljuset som brinner inom er, templet inombords där ni finner Gud, och vet att separationen aldrig inträffat, aldrig kan inträffa, och att ni har vaknat ur en otäck dröm, och vad ni gjorde i den drömmen, oavsett hur orimligt det kan tyckas att den har varit, har förlåtits. I själva verket hände det aldrig på riktigt! Så, gå inombords dagligen, gå till ert inre tempel, denna Ljusets plats där ni är evigt Ett med Gud, och öppna era hjärtan för att ta emot det oändliga överflödet av Kärlek som är er rättighet och ert gudomliga arv och i vilken ni alltid har varit insvept. Skicka sedan Kärlek till alla, gör inga undantag, och vet att ni väcker upp hela mänskligheten in i Verkligheten, ert eviga Hem. Efter att ha gjort detta kommer ni att finna, att i stället för att möta konflikter kommer ni möta Kärlek i ert dagliga liv, då ni gör er väsentliga del i att föra mänskligheten till vakenhet. Er kärleksfulle broder, Jesus. https://johnsmallman2.wordpress.com/2016/03/29/the-awakening-of-humanity-is-occurring-right-now-in-this-eternal-moment/ Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se

[Hukanson]
2016-04-01 01:15
#4

Sananda via James McConnell 27 mars, 2016 Detta är Jeshua, den som ni känner som Jesus och jag är också Sananda. Jag har ett flertal gånger varit med er i denna grupp. Många gånger har jag saker att berätta för er. Nu när jag idag kommer, är det en fröjdefull dag, en föryngringens dag. Ja, en uppståndelsens dag. Det är inte så länge sedan min död och uppståndelsen därefter, vilket idag firas. Det är ljuset. Det är ljuset jag delar med mig av. Det är det som jag visar för var och en av er, för er alla. För att jag bryr mig om er alla. Jag dog inte för era synders skull. Det är en villfarelse. Jag kom till liv för att ni skulle kunna leva. Så att ni skulle kunna stiga upp till er egen varelses högre himlar. Det är därför jag kom. För att förbereda och visa vägen för er. För att vara er förebild. För att vara den förebild som ni skulle kunna följa. Inte för att vara en idol. Jag önskar inte bli avgudad. Jag önskar bli följd som livet, som livsgivande kärlek. Jag är kärlekens förkroppsligande. Precis som ni är kärlekens och ljusets förkroppsligande. Ni har aldrig upphört att vara det. Inte heller har någon annan på hela planeten eller i Solsystemet eller i galaxen eller i självaste Universum gjort det. Ändå är det sant att några går vilse. De strövar långt ifrån resten av flocken. Men ni alla, till och med fastän ni har strövat hit och dit, så återvänder ni alltid till flocken. Jag är herden som håller er nära mig, jag håller er i mitt hjärta. Ni förstår, ni och jag, i detta är vi är alla tillsammans. Jag kom för att visa er vägen som ni ska följa. JAG ÄR Vägen, Sanningen och Livet och Ni Är Vägen, Sanningen och Livet. Allt handlar om medvetande, mina bröder och systrar. Allt handlar om att öka ert medvetande och att ni ska vara uppmärksamma på att öka ert medvetande. Allt handlar om uppmärksamhet och att förbättra er medvetenhet när ni blir mer medvetna. Som jag säger, så är vi alla tillsammans i detta. Vi arbetar alla mot samma mål. Vi ska finna kärleken som finns i var och en av oss och ta enhetsmedvetandet tillbaka till denna planet, tillbaka till dem som bor på denna planet. Att förena allting med planeten själv. Till självaste Gaia. Till alla växter och djur. Till varje levande varelse på planeten. Att koppla samman allt som är ursprungligt. På den tiden när jag kom som Jeshua, var de som fanns omkring mig inte redo för de budskap som jag kom med. De var inte redo för den förebild som jag visade för dem. Men ni, mina bröder och systrar, är redo! Var och en av er är redo för detta. Fastän ni inte tror, tillsvidare, att ni kan stiga upp till er varelses högre himlar, så kan ni det, ni gör det och ni kommer att göra det. Många gånger har ni nu fått höra, att många av er har stigit upp. Men fortfarande känner ni er inte som om ni hade uppstigit. Ni har inte stigit upp till molnen, så som jag steg upp till molnen; de som tittade på kunde se medan jag gjorde det. På den tiden var det nödvändigt att vara en förebild. Att visa vägen. Att visa vad som var möjligt. För er är det inte längre nödvändigt. Ni kommer inte att stiga upp till himlarna, men tyck inte synd om er. Ni kommer att höja er egen varelses frekvenser. Ni kommer att uppstiga. Ni har uppstigit. Ni är bara inte helt medvetna om det ännu. Men nu talar jag om för er, liksom många talar om för er, att det kommer en tidpunkt, en frekvens, en speciell frekvens kommer att uppnås, då ni en morgon vaknar och allt förändras omedelbart, på ett ögonblick. Era liv, som ni idag känner dem, kommer för alltid att förändras. Förändras för evigt. Ni är de, mina vänner, mina bröder och systrar. Ni är de som är ETT! Nu lämnar vi er i frid och kärlek. Vet att jag alltid har varit med er. Jag är med er nu och kommer alltid att vara med er, och ni med mig. Må frid och kärlek vara med var och en av er. www.meetup.com/ancient-awakenings www.ancientawakenings.org​​ Översättning: Aslög Bergman – www.st-germain.se

[Hukanson]
2016-04-01 01:20
#5

Jeshua via Pamela Kribbe: Det Stora Mysteriet 29 mars 2016 Det finns ett stort mysterium i Universum, och mysteriet är att där finns någonting, istället för ingenting – någonting existerar. I Universum finns det liv, ljus och medvetenhet; livet dansar och rör sig. Hur kommer det sig? Det är viktigt att ni först förundras över livets mysterium, ljus, och medvetenhet. Dessa element kan inte existera i isolering; där det finns liv finns det också ljus och medvetenhet. Ljus gör så att livet uppkommer. I ljuset finns en drivkraft som gör att medvetenheten höjs upp, tills den kommer till en punkt där den kan reflektera av sig själv, bli självmedveten. När medvetenheten kommer till den punkten, kan livet bli medvetet och kan forma sig själv. Livet kan välja och göra framsteg, och då kan något sådant som bildandet av ett Jag uppkomma, ett Själv. Detta är födelsen av själen. Men jag ska ta ett steg tillbaka och beskriva principerna av liv, ljus, och medvetenhet. Var kommer det ifrån? Vad är livets ursprung? I Kosmos sköte är det tomt, ett tomrum som andas: en fullhet i tystnaden. Det är livets ursprung, och ni kan ansluta till detta ursprung genom att andas in tystnaden. När ni andas in tystnad och stillhet, och fokuserar er uppmärksamhet på in- och utandning, då ansluter ni till den primära källan av Varandet. Denna tysta början, grunden för allt liv, fortsätter att vara närvarande i var och en av er. Den lever och andas inom er, oavsett vad ni gör eller inte gör. Ursprunget, början – det tomrum som finns där från vilket allt föds – finns fortfarande inom er. Att inse det gör er fria, och tar bort begränsningarna om vilka ni är. Det visar den relativa, dubbla naturen av er individualitet. I det initiala tomrummet, i det utrymmet, finns det ännu inte individualitet, det finns ingen unik själ. Det är bara ett rent ”Är” eller Varande. Känn mysteriet i detta Varande; Det omger allt. Utan denna Varande-grund, skulle ni inte existera; Den genomsyrar och vårdar er. Vad är det? I denna tystnad lever Guds andetag. Gud är obestämd, odefinierad och öppen. Gud är formlös: den som inte är individualiserad. Gud är medveten om allt, men i detta stora område av gränslös medvetenhet, som är Gud, finns det fickor eller håligheter, där bristen på medvetenhet dominerar. Denna brist på medvetenhet gör det möjligt för livet att växa och blomstra där. Gud, Anden, har skapat platser där liven är omedvetna, varifrån en önskan om medvetenhet kan utvecklas och växa mot ljuset. Ni befinner er i en sådan hålighet inom medvetandet som är Gud. Gud var tvungen att skapa en mindre medvetenhet för att individualitet skulle utvecklas. För att skapa individuella liv, behövde Gud göra något paradoxalt, eftersom Guds väsen är allt. Allt som finns är Gud, både i vad som är möjligt och vad som inte är möjligt, så Gud var tvungen att skapa platser med mindre medvetenhet, för att tillåta själen att födas. Själen är en definierad och begränsad medvetenhet, som finner sin väg genom tid och rum, som alltid söker förening med Gud då den föds. Själens födelse var ett språng in i mörkret av glömska. Genom att skapa medvetenhet på individnivå, skapades något nytt, något stort skapades av Gud: en levande medvetenhet som växer, är dynamisk och i vardande – livet i förändring, ett tillstånd av varande. När medvetenheten innehåller allt, och även inkluderar alla möjligheter, finns det ingen möjlighet till dynamisk tillväxt, från omedvetenhet till full medvetenhet. Det är bara genom denna dynamiska process som ljuset skapas i spiralen av växandet från själen: från dess födelse till sin ungdom till sin mognad. Det är denna tillväxt inom tid och rum som kommer att öka medvetenheten om Gud. Själen lever i ett kärleksförhållande med Gud. Gud är själens Källa, dess Ursprung eller matris, och det mål mot vilken själen strävar. Och Gud skapar själen så att Gud kan hitta tillfredsställelse av själens längtan till varande, med djupa känslor som resultat. Mysteriet är att Gud själv, på detta sätt, blir synlig, konkret, empirisk genom det individuella medvetandet som själen bär inom sig själv. Det är syftet med födelsen av själen. Själen dras iväg och förlorar sig in i medvetenhetens håligheter, åtminstone delvis. Detta är nödvändigt för själens väg, eftersom det är viktigt att den når ut och, frivilligt återvänder till den gudomliga medvetenheten, den allvetande, den allsmäktige. Det är därför det onda, det som betraktas som ”dåligt”, är en del av dess resa. När själen når ut mot början, mot kärnan av vem hon/han är, mot Gud själv, är det just i detta tomrum – den obegränsade och allomfattande karaktären av Guds Väsen – den upplever sin befrielse. Själen har då kommit hem. Ljus och mörker är element som tillhör själens resa. Agerandet av ljus och mörker skapas, eftersom Gud drar tillbaka sitt medvetande, eller döljer det, i vissa delar av Kosmos, och det ger själen fritt spelrum. Skapandet av själen är faktiskt en kontraktion, en begränsning av medvetenheten. Men denna process har ett syfte, eftersom det är just i kontraktionen det finns en rörelse, en process av insikt som är viktig och värdefull, och denna process skapar ljus. Ljus framträder då den individuella medvetenheten öppnar sig mot den gudomliga källan. Ju starkare ljuset blir, desto mer växer medvetenheten och anslutningen till Ett, kontraktionen öppnas sedan gradvis till full medvetenhet. Detta samspel mellan kontraktion och allvetande är kärnan i skapelsen. I denna dans mellan de båda polerna, kommer Gud till Sitt största uttryck. Jesua Översättning: Margareta och Hans Jonåker © Pamela Kribbe www.jeshua.net “Jeshua: The Great Mystery,” Channeled by Pamela Kribbe, March, 2016, at http://www.jeshua.net/mornings/mornings13.htm

[Hukanson]
2016-04-02 20:49
#6

Följande kanalisering genom Susann Sommero är inte av Jesus men av hans kvinnliga partner, hans fru Maria Magdalena…dvs den uppstigna Mästaren Lady Nada som har varit tillsammans med Jesus på den sjätte strålen, Huset av Guds Eld. I den välsignade tid av sanning och uppenbarelser vi nu lever i den så kallade uppstigningen och utvecklingen av människa och världssamhälle så får vi veta det vi måste ta ansvar för som vuxna mogna individer och medskapare i medvetandegörandet som för oss tillbaka till oss själva i upplysning , helande och kärlek. LADY NADA Jag gick på stigen med Yeshua för många år sedan. Jag var Maria Magdalena. Vi är för alltid makar, Han och Jag. Skulle det vara trevligt att veta att detta är den sista Påsk som kommer att firas som en religiös högtid? Den sista som ska behandlas på detta sätt. Men innebörden kommer att ha ändrats efter det här året. Och meningen av så mycket i era liv kommer att försvinna under de kommande månaderna. Mycket snabb förändring. Ni kommer att få se kärleken som är på den här planeten explodera! Ni kommer att få se krigen stoppas på en dag. Ni kommer att se all förändring, inte lätt och gradvis. Ni kommer att se det största antalet av dessa saker förändras mycket snabbt. Vi är stolta och belåtna över att gå bredvid er. Att gå med er på den vägen som ni är på. Vi vet, Yeshua/Sananda och jag, att vi går bredvid er. Att veta att ni redan har kommit till slutet av er väg, på er Uppstignings process, och nästa steg kommer att ske mycket snart. Vi tackar er och vi välsignar er idag. Ha en underbar Påsk Dag! www.meetup.com/ancient-awakenings www.ancientawakenings.org Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se

Annons:
[Hukanson]
2016-04-09 22:17
#7

Sananda Lördag 9 april 2016 Kanal Ann Dahlberg Jag är Sananda och jag är stolt över alla er jordbarn idag. Ni har kommit en lång bit på väg och många av er kan skönja ljuset. Den andra vågen har varit intensiv och givet många möjlighet att rensa ut en massa skräp som har legat i gömmorna. När väl detta är gjort, så kan ljuset flöda mer fritt. Det blir lättare för alla att känna den ljusa tid som är på väg. Fler och fler har nu börjat se förändringarna som är på gång i världen. De börjar få större tillit till sig själva och det de upplever. Det blir då lättare att lita till sin inre röst och ta de små stegen som den föreslår. Så fort ni tagit det första steget, så känner ni att det är rätt. Ljusarbetarna på jorden börjar samla sig i en kollektiv anda och Moder Jord ler nu kärleksfullt mot sina tappra ljuskrigare. Ni går mot en seger av sällan skådat slag. Mänskligheten reser sig ur sina bojor och frihetens timma är slagen. Mitt hjärta slår några extra slag för Er nu. Er seger är vår seger, allt detta arbete har vi gjort tillsammans. Alla vedermödor har vi burit, tillika med all glädje och kärlek. Jag går bredvid er nu, kära Jordbor. Varje steg ni tar är även mina steg. Jag viker inte en tum från er sida. Tillsammans ska vi gå över mållinjen. Sedan ska ni få vila ut och njuta av den stund som är. Stunden av lycka och glädje som kommer att fylla hela er kropp. Allas våra kroppar kommer att smälta samman till en lycka som inte står att finna någon annanstans. Ni är så nära nu, kära Jordbor att ni skulle kunna sträcka ut handen och röra vid den dimension ni är på väg till. Den finns alldeles intill er. Ni behöver bara stå stilla och känna in den. Energin kommer då att flöda genom er med de löften av kärlek som finns där. Gå ofta inom och upplev den energin som finns där. Den kommer att öppna dörrar som ni inte trodde fanns. Dörrar till ert sanna jag och den uppgift ni tog på er, när ni steg ner på jorden. Uppgiften kan vara stor eller liten med jordiska mått mätt, men i himlen är den alltid stor. Du är en ängel som beträder jorden och dina fötter ger jorden den energi den behöver för att gå vidare uppåt i sin transformation. Ni arbetar sida vid sida med jorden som är er ledande part. Hon stödjer och skickar kärlek till er och ni stödjer och skickar kärlek till henne. Det är en växelvis samverkan och tillsammans stiger ni upp i en högre dimension där ni alla är ”ETT”. Er förståelse kommer att öka i takt med att de högre vibrationerna av energi tar över i er kropp. Den högre frekvensen gör det lättare att förstå allt ur ett högre perspektiv. Det ljusa perspektivet behöver vara det första och största för att se alla de förändringar som görs och manifesteras på vår jord idag. De finns överallt i det stora som det lilla. En fågel kan kvittra det i ditt öra, likaväl som en stor befolkning kan få det betydligt lättare. Jag är Sananda som skickar mina kärleksbetygelser till Er idag. Gå med glädje och kärlek de sista stegen mot målet. Ni är snart där. https://m.youtube.com/watch?v=_pgwQ283VlQ

[Hukanson]
2016-04-12 15:57
#8

Sananda via John Smallman 8 april, 2016 Kritisera inte er själva för era misstag och missade möjligheter Vi är alla Ett, det finns ingen separation. Så många i de andliga rikena har gång på gång talat om detta för er, ändå är ni fortfarande fyllda av tvivel och skepsis, trots alla bekräftande bevis på det motsatta. Vi är tvungna att fortsätta tala om detta för er, tills det slutligen genljuder med er och era tvivel och er skepsis ger vika, vilket de säkerligen kommer att göra. Ni är älskade och uppskattade bortom er förmåga vad ni kan fantisera om och föreställa er och vi önskar att ni ska veta det, så vi fortsätter att föra det till er uppmärksamhet medan vi tålmodigt väntar på att ni ska vakna upp. Vårt tålamod, i motsats till ert, är oändligt, eftersom det i sanning inte finns något som heter tid. Det som är, det är. Att vakna upp är ert mål, ni kan inte undvika det, men ni kan välja att fördröja detta ögonblick i oändlighet. Genom att ni helt och hållet engagerar er i illusionen, genom att tillåta att ni allvarligt bekymrar er över världsliga problem som inte direkt påverkar er, är ett val att fördröja detta oundvikliga uppvaknande. Det verkar vara så att det finns enormt lidande och stor fattigdom runtom i världen, vilket mänskligheten behöver åtgärda och återställa, och det stämmer, men detta behöver åtgärdas på ett andligt plan. Ni är alla andliga varelser som har en tillfällig upplevelse som människa. Det är lite som att gå på bio eller teater, ni träder för en kort stund in till en plats ägnad för fantasi och sagor, för att bli upphetsade, stimulerade och exalterade. Att ta del av politiska, religiösa, affärsmässiga, sportsliga, intellektuella händelser eller nyheter er från områden i konflikt, upphetsar, stimulerar och exalterar er på ett liknande sätt, fastän detta i mycket högre grad verkar vara verkligt för er. Skillnaden är faktiskt mycket liten! Illusionen är illusorisk, en dröm eller en mardröm, beroende på vilken roll ni önskar spela i den och ni gör detta val i varje ögonblick! Ni har alla engagerat er i personliga konflikter av olika slag – fysiska slagsmål eller sportaktiviteter, vilka ni har för avsikt att vinna till varje pris, intellektuella kamper för att bevisa att ni har rätt och de andra fel, politiska, religiösa och filosofiska tvister och dispyter; listan på aktiviteter i vilka det krävs av er att ni väljer sida är praktiskt taget oändlig – och när ni vinner så upplever ni i stunden en känsla av ära eller att ha utfört ett väl utfört arbete, och när ni förlorat upplever ni besvikelse, kanske extrem besvikelse, ilska eller nedstämdhet. När ni ser tillbaka på dessa händelser, tio eller tjugo år senare, så har betydelsen som dessa haft för er, bleknat eller helt blivit upplöst. Ni kanske till och med tänker för er själva: ”Vad i hela världen tänkte jag på, vad handlade allt det där om?” Men om ni på ett positivt sätt börjar vandra och lyckas hålla er själva på kärlekens väg, behandla alla andra med respekt, vägra att döma någon – naturligtvis behövs i vissa situationer en viss urskillning – och i grunden ha för avsikt att handla utifrån er sanna natur, er eviga och andliga natur, att ha för avsikt att vara kärleksfull i alla situationer, då, när ni ser tillbaka på era liv, så kommer ni att bli medvetna om en känsla av tillfredsställelse, frid och personlig tillväxt, som har haft som resultat att ni har fått en hel del visdom tillika med en ökande förmåga att acceptera allt som dyker upp. Att leva i nuet är ett mycket mer upplyftande tillvägagångssätt, i motsats till att fokusera er uppmärksamhet på de stunder av ära eller smärta från det förgångna eller förhoppningar om nöjen och glädjeämnen eller orosmoment och bekymmer, som ligger i framtiden. Kom ihåg att ni innan ni inkarnerade som människa, planerade en livsväg som ständigt skulle ge er de lärdomar som ni hade valt att lära er. Den vägen finns alltid för er, men på grund av distraktionernas intensiva attraktion, med vilka illusionen ger er – valmöjligheter gällande att döma – engagera sig i konflikt, eller att bara följa era ego-drifter från ögonblick till ögonblick – så tar ni sidovägar från er livsväg. Ibland verkar dessa sidovägar ge er tillfälliga glädjeämnen och tillfredsställelse, medan de ibland leder er till vad som verkar bli återvändsgränder eller till och med personliga katastrofer. Men det som dyker upp är alltid en knuff eller en möjlighet till att återvända till er livsväg. Uppenbarligen kommer den livsväg som ni har valt, inte alltid att vara en väg av lycka och ljus, men, om ni upptäcker och lär er de lärdomar som ni får, kommer den att ge er känslan av sin lämplighet, känslan av att där ni befinner er, är där ni är menade att vara och det kommer att vara oerhört tillfredsställande. Generellt sett, om ni ständigt får uppleva smärta och lidande, så blir ni vägledda till att ändra riktning. Även fastän det inte är möjligt för er att förändra de yttre omständigheterna eller den situation i vilken ni befinner er, så kan ni helt uppenbart förändra er uppfattning om den. Med andra ord så kan ni kalla på era andliga guider för att få hjälp med att förstå de lärdomar som ni får och för att få hjälp att med gott mod acceptera vadhelst som dyker upp. Vilka situationer ni än ser att ni har trasslat in er i, om ni gör valet och har avsikten att vara kärleksfull, accepterande och förlåtande – av er själva så väl som andra – så kommer ni att upptäcka att er uppfattning förändras och gör det möjligt för er att gå tillväga på ett mycket mer positivt sätt med allt som dyker upp. Sannerligen, för att göra det mesta av era upplevelser som människa på Jorden, så är allt ni behöver göra att acceptera, utan dömande, allt som dyker upp, och att acceptera att det här finns en lärdom för er som ni har valt att få ta emot. Som jag fortsätter att upprepa, är Kärleken alltid svaret gällande alla frågor. Om ni är oförmögna att känna er kärleksfulla är det en mycket stark signal på att ni behöver dra er tillbaka, gå inombords och vara i er innersta allra heligaste helgedom – ni har alla en helig inre helgedom – och sedan be oss, era kärleksfulla vägledare och mentorer i de andliga rikena, om hjälp att hitta friden som bor inom er. När denna känsla av frid börjar genomsyra ert medvetande så kan ni släppa taget om allt som ni håller fast vid och som upprör er, såsom dömande, förbittring, ilska eller skuldbeläggande, vilka alla hindrar er att hantera den situation som besvärar er. Uppenbarligen är det så att om detta har åsamkat er lidande, så kan lidandet ta tid att bli upplöst, till stor del i likhet med sorgen, som endast kan accepteras och genomlevas. Ni har ett ordspråk: ”Även detta vill gå över”. Och helt säkert kommer det att göra det. Om ni kan ha för avsikt att vara tålmodiga, vilket är svårt i en värld där allt verkar ha behövt göras igår, och att ger er själva några ögonblick, ögonblick då ni tar några mycket djupa andetag, så kommer ni att få uppleva en lättnad av den stress som ni går igenom. Då stiger det upp en vetskap om att ni kommer att klara er, och valmöjligheter som ni inte har upptäckt eller som ni har ignorerat, kommer att visa sig för er. Var dagligen vänliga, kärleksfulla och förlåtande gentemot er själva. Kritisera inte er själva för era misstag och missade möjligheter, påminn i stället er själva om att ni befinner er exakt där ni är menade att vara, där ni har valt att vara, och att era guider i varje ögonblick är med er och väntar på att få överösa era hjärtan med Kärlek när ni bjuder in dem till er. Den enda orsaken till att ni känner er oälskade, är att ni i ert rädslobaserade icke-accepterande av det faktum att ni är gudomliga varelser och Guds älskade barn, har stängt era hjärtan som ett försvar mot lidande och smärta. Öppna era hjärtan! Kärleken omsluter er i varje ögonblick och väntar på ett tillfälle att få omfamna er när ni väljer att låta den göra det, i stället för att ni ska fokusera på hur orättvist ni tror att ni har blivit behandlade. Att hålla fokus på det är kontraproduktivt när ni i stället skulle kunna glädja er åt en upplyftande och inspirerande gudomlig kram! Er kärleksfulle broder Jesus. https://m.youtube.com/watch?v=kpLi0JXWq3g

[Hukanson]
2016-04-15 20:27
#9

Sananda, 13 april 2016 via John Smallman Den energetiska övertäckningen av planeten Jorden är mycket tung, vilket gör det svårt för dem på Jorden att kommunicera med dem i de andliga världarna. Ni är alltid oändligt älskad, det finns inte ett ögonblick när ni inte är omsluten av den gudomliga famnen, Kärleksfältet som är Gud, vår Källa. Det finns inget någon kan göra för att bryta banden av Kärlek som förbinder dem till Gud, som varken dömer eller klandrar eller fördömer. De är alla overkliga mänskliga begrepp, medan Kärlek är den enda Verkligheten. Så förlåt er själva, acceptera er, och omfamna er, så som Gud gör; och i vetskap om att ni är evigt och oändligt älskad, kan ni sedan älska, ära och respektera er själv. När ni gör det kommer ni att märka att ni också ärar och respekterar alla andra. Det betyder inte att ni magiskt kommer att gilla dem eller deras beteenden eller åsikter, det betyder att ni kommer att acceptera dem kärleksfullt, precis som de är och sedan, magiskt, kommer era ogillanden blekna bort. Hur kan det bli så, kanske ni undrar? Tja, det är ganska enkelt, ni är alla speglar till varandra. Vad ni tycker om eller älskar hos en annan, är en perfekt återspegling av vad ni godkänner i er själv, och vad ni ogillar eller förkastar hos en annan är vad ni ogillar eller förkastar i er. Men, eftersom ni oftast döljer för er själva vad ni gillar eller godkänner, för att ni känner att det är ogiltigt – det ni gillar och godkänner kan ha blivit nedslaget eller förkastat av av era föräldrar, vårdnadshavare och lärare – och det ni ogillar eller förkastar hos er själv känner ni ofta skam för och kan inte stå ut med att erkänna. Alla måste ta itu med dessa frågor och inledningsvis, i den tidiga barndomen, lär ni er att ni behöver en acceptabel mask, bakom vilken ni kan dölja ert riktiga och ”oacceptabla” jag, jaget som gör fel och bedöms och skuldbeläggs. Denna tidiga betingning är djupt inrotad och inte lätt att släppa eller kassera. Ni behöver hjälp. Varje människa åtföljs på den jordiska resan av åtminstone en guide eller mentor från de andliga världarna, dock är den energetiska överläggningen på planeten Jorden mycket tung, vilket gör det svårt för dem på Jorden att kommunicera med dem i de andliga världarna. Dessutom, när ni kommer till den jordiska sfären bleknar minnet av de andliga rikena ganska snabbt, så att ni kan anpassa er till människans villkor och leva på Jorden som en människa. Faktum är att ni glömmer de andliga sfärer då ni dras med i illusionens distraktioner. Den ständiga känslan av frid, glädje, harmoni, acceptans och Kärlek som är Verklighet, där ni har er eviga existens, går förlorad på Jorden, och om ni kunde komma ihåg det tydligt, då skulle det sedan vara praktiskt taget omöjligt att leva ett jordiskt liv. Varje människa valde att vara människa för de lärdomar som de avsåg att lära sig, och för att hjälpa andra som de träffat och samverkat med längs deras vägar. Kärlek, Verklighet, Gud, Källan är Relation. Som separerade varelser, som människor, måste relationer etableras eftersom de inte bildas automatiskt. Separation har inte skett eftersom separation är omöjligt, men eftersom ni valde att uppleva separation genom att gå in i illusionen och spela spelet som det overkliga tillståndet kräver, verkar det som om ni är separerade från varandra. I det overkliga tillståndet måste relationer utvecklas. Spädbarn som inte berörs eller omhuldas dör ofta vid en tidig ålder eftersom de relationer som är grundläggande för livet inte tillhandahålls. Och de allra flesta människor är skadade till följd av dysfunktionella relationer tidigt i livet. Det är inte bara en fråga om att bli försummad, det är för att de begränsningar som illusionen sätter upp som en del av den mänskliga miljön, skenet av individualitet, av separata kroppar, som förmågan att kommunicera fritt kräver användning av språket. I Verkligheten vet ni. I illusionen är språket tänkt att leda till vetande, men misslyckas ofta med sin uppgift – det finns skillnader på grund av ras, kultur och trossystem, skillnader som kan bli lätt förstådda, kända och accepterade när ni känner varandra som En, men som blir totalt förlorade i språkets virrvarr. Bibeln berättar om Babels torn, en berättelse om mänskligheten vid den tiden, som talade ett språk, försökte bygga ett torn för att nå upp till Gud, och att Gud såg vad de gjorde och hindrade dem från att slutföra det genom att dela in dem i stammar som talade olika språk, så att de inte längre kunde förstå varandra och därför inte kunde fullborda tornet. Språket är ett hinder för kunskap. Kunskap är om Verkligheten. Uppfattning, förståelse och lärande är av illusionen, av tillståndet för begränsning, koncept och idéer uttänkta av det mänskliga förnuftet som är allvarligt begränsande. Kunskap är av Hjärtat, inte det mänskliga hjärtat, men centret av ert sanna Jag, centret av energifältet av ren Kärlek som är Ett med Gud och från vilken ni aldrig kan separeras. Ni når det genom att gå inombords, till ditt heliga inre tempel eller helgedom, i stilla kontemplation och genom att tillåta intuition, den Helige Ande, ert högre Jag att kommunicera med er där. Även om det verkar som om ni inte kan komma åt era guider, inte kan höra dem, har nästan alla av er känt någon eller har känt någon som känner någon som kan få tillgång till de andliga rikena och kommunicera med mig eller andra heliga som är formlösa och som sedan kan få vägledning och meddelanden som hjälper dem på deras livsvägar. Ni vet verkligen att de andliga rikena är Verkliga och inte önskefantasier hos dem med skadade sinnen. Om ni känner att ni behöver andlig vägledning, och ni inte kan stilla er tillräckligt för att komma i kontakt personligen med era andliga guider eller mentorer, kan det bero på att ni valde en livsväg som hindrar det inre vetandet eller på grund av att era tvivel och skepsis förhindrar er från att höra. Om detta är er erfarenhet då det kan mycket väl vara till hjälp att uppsöka ett medium, en mystiker, eller en kanal, som har kontakt för att se om de kan hjälpa er. Så länge er avsikt är ren, helt ärlig och kärleksfull och inte en egomässig önskan om sensationella uppgifter, till exempel att vinna på lotteri eller att få en fördel gentemot någon annan, då kan det vara till nytta och tröst att söka vägledning på detta sätt. Men den pågående uppgiften för den stora majoriteten av Ljusarbetare, Ljusbärare och uppvaknande människor i allmänhet, är att tillbringa tid dagligen i lugn och ostörd stillhet, avse att vara kärleksfulla i varje ögonblick, i varje situation, oavsett vad som uppstår. Genom att helt enkelt göra detta har var och en av er en enormt kraftfull effekt i att driva det mänskliga kollektivet framåt, mot sitt oundvikliga och verkligen överhängande uppvaknande. Genom att göra just det ger ni glädje till världen och det är vad uppvaknandet handlar om. Er kärleksfull bror, Jesus. Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se

[Hukanson]
2016-04-21 03:12
#10

Sananda via Linda Dillon 18 april, 2016 Grundläggande för detta år av extraordinär förändring är Hjärtats expansion Hälsningar, jag är Sananda. Ja, Mästaren, den Magenta Flammans Väktare och ja, i tre-enighet med Buddha, Maitreya, min broder i Öst, Österns Ryttare, på många sätt besläktad med Ärkeängel Uriel, Framtidens Budbärare samt mina bröder och systrar, framtiden är Nu. Jag har talat om för er att 2016 är ett år av extraordinär förändring och dessa förändringar, mina älskade, är långt framskridna. Öppna era ögon, öppna ert hjärta och se er omkring. Vilken är denna extraordinära förändring? Vilken är den mest extraordinära förändringen? Förändringen är ni. Förändringen finns inom era hjärtan och sinnen och er vilja och er harmonisering med människorna, i kollektivet, när de stiger fram i sin vetskap och sitt varande i kärlek och i kärlekens handling. Om denna handling sker stående, sittande, liggande absolut stilla och i en sändning ut till 7 miljarder människor eller om den innebär att omhänderta ett barn eller att arbeta med sjuka och förlamade, så spelar det ingen roll, på grund av medvetandet, accepterandet av att överlämna sig och av tillämpningen, integreringen av era inter-dimensionella och multi-dimensionella jag. Nåväl, vad innebär detta i praktiska termer, som vi så ofta har talat om? Det innebär, mina underbara änglar, att ni tar er tid, ert medvetande, att harmonisera er med den Universella Lagen. Hela er planet, och långt bortom omniversum, styrs av den Universella Lagen, som den har skapats av Moderns mönster och önskan. Vi har delat med oss av detta till er gång på gång och säkerligen fortsätter Sanat Kumara att implementera och inarbeta detta, med var och en av er. Men det är ett medvetet val – jag arbetar nu med Lagen om Attraktion och Motvilja; jag arbetar nu med Lagen om Uppe och Nere; Inom och Utanpå; jag arbetar med Lagen om Transmutation och Transformation; jag arbetar med Lagen om Förändring; jag arbetar med Lagen om Elimination. Även ni arbetar med dessa lagar, inte bara tillsammans med ert heliga jag och ert okända, utan med hela kollektivet. Ni använder dessa lagar och den energi som ger bränsle åt dessa lagar, som är kärlek, för att förändra hela planeten och långt bortom den. När ni kommer från en plats av er kunskap i hjärtat, av hjärtcentrering, så har ni redan fullföljt den största delen av er uppstigning. Det har aldrig handlat om att behöva avlägsna sig från denna planet. Det har hela tiden handlat om att återställa vår Moders Plan på denna planet, planen som handlar om kärlek, att vara ett förkroppsligande, en upplevelse och ett uttryck för kärlek, att vara en planet dit änglar kommer för att få leka och få veta hur den mänskliga upplevelsen ser ut, känns, doftar och smakar. Har ni hållit ut? Ja. Men har ni redan omfamnat glädjen, tillfredsställelsen, vetskapen, leken, hela ert äventyr? Nej. Det är det som ni nu börjar, ja, börjar göra. Ni säger: ”Men Herre, jag har hållit på med detta i 40 år, 20 år, 10 år, 2 månader” Det spelar ingen roll. Vackra änglar, ni är fortfarande bara i början. Ja, ni befinner er i denna livstids parenteser, men i Moderns oändliga, eviga upplevelse och vad som är möjligt att få uppleva och veta gällande kärlek, gällande harmonisering, av skapande av den Nya Jorden och Jorden som Är, så är ni bara i början. Jag säger inte detta på ett sätt som förminskar eller avfärdar era ansträngningar. Jag säger detta för att uppmuntra er, för att tala om för er: ”Det finns så mycket mer. Det finns så mycket mer glädje, mer kärlek, mer tillit, mer medkänsla, mer nåd.” Och vet ni vad resultatet av detta är? Det innebär inte att sitta i en kyrka eller ett tempel eller en grotta och känna er heliga. Det är att vandra på gatorna med varandra och kramas och skutta och skratta – skratta så högt att ni rullar ner på golvet. Att ni är så uppspelta att ni inte kan vänta på nästföljande dag, för ni vet att utvecklandet ligger framför er. Och att äventyret är så stort och så jätteroligt och allt som ni någonsin har drömt om och som ni helhjärtat får omfamna. Ni säger till mig, till Modern, till Fadern, till den Enda, till hela Rådet: ”Så kom hit med det!” Det handlar helt enkelt inte om harmonins förfinade mönster. Det handlar om att ni ska återta er födslorätt, leva ut er födslorätt, dansa ut er födslorätt av glädje. Den extraordinära förändringen är att ni varje morgon vaknar och vet hur djupt ni är älskade och älskvärda och att vi, ni och jag är i ett heligt förbund, ett heligt partnerskap och att ni i er gudomlighet är uttrycket för kärlek i form, och ni ger, tar emot och är den vördnad och det underverk av detta uttryck och denna upplevelse. Leta efter denna extraordinära förändring inom er och titta sedan efter och observera och ta del i de extraordinära förändringarna runtomkring er. De finns där. Identifiera, utvidga, omfamna och fortsätt. Gå i min kärlek. Farväl. Channeled by Linda Dillon 04-16-16 © 2016 Council of Love, Inc. http://counciloflove.com/ This channeled material is protected by copyright. We invite you to share it on condition that it is used in its entirety, that no alteration is made, that it is free of charge, and that the copyright notice, channel credit, website link, and this statement are posted. Översättning: Aslög Bergman – www.st-germain.se

Denna kommentar har tagits bort.
[Hukanson]
2016-05-06 20:19
#12

Sananda, 20 april 2016 Via James McConnell Det här är ”Sananda”. Det skulle egentligen vara en annan gäst här i kväll, men ni får nöja er med mig. Det betyder inte att ni inte kommer att ha andra som kommer och talar med er på det här sättet, och på många andra sätt också. Det finns så många källor som vi arbetar med just nu för att föra fram många meddelanden, eftersom det är en otrolig tid som ni är på väg in i. Ni har varit på väg under en längre tid nu, men de händelser ni är redo för nu är en kulmen på allt som ni har byggt upp. I december 2012 förväntade ni er mycket. Ni har förväntat er mycket de senaste åren också. Det här är det ”crescendo” som jag talade om för en tid sedan. Vi kan ha varit lite för tidiga den gången, men alla dessa meddelanden är till för att förbereda er, för att ni ska vara redo. För att ni ska vara i en position där ni inte bara är redo behöver ni vara i en position där ni kan hjälpa många andra. Det är vad allt detta har handlat om för Ljusarbetarna – Ljuskrigarna. Det här är din tid, ditt ögonblick. Du har arbetat för det och förberett dig för det. De tider som ni har väntat på är faktiskt mycket nära. Ni har hört från vår broder, Ärkeängeln Michael, som talade genom en annan kanal. Han talade om den tredje Vågen som kommer nu i sommar, 2016. Och när den tredje Vågen kommer, kommer de som inte är en del av den Vågen inte heller att vara en del av den fortsatta utvecklingen som sker på den här planeten. De kan inte vara i den frekvens som kommer att komma inom kort. Ni har förberett och acklimatiserat er till dessa energier under en tid nu. Det är inte alltid så bekvämt att vara i dem. Ni har många så kallade Uppstigningssymptom, men ni tar er igenom dem. Tänk på alla dem som inte har acklimatiserat sig till dessa energier. De kommer inte att kunna förstå eller ta itu med de kraftiga frekvenserna när de kommer till sommaren. Ni kommer att uppleva en hel del nya energier som kommer in, och en del kommer att ha en mycket tuff tid med dem. Det är ingenting att vara rädd för, eftersom det är den tid ni har arbetat för. Inte bara i detta livet eller de senaste åren, utan i liv efter liv. Det ögonblicket är nära nu. Så var redo mina bröder och systrar, för allt är på väg att skifta om de närmaste veckorna och de kommande månaderna här. Ni kommer att upptäcka att ni enkelt kommer att kunna utföra det uppdrag ni kom hit för. Vi har talat om det många gånger. Det är det ni kom hit för att göra. Det är det här det handlar om! Så var i nuet och arbeta med dessa energier, arbeta med Kärleken för Kärlek finns över hela planeten. Som vi har sagt så många gånger – ingenting kan stopp den nu. Kabalen har nått sin gräns. De försöker fortfarande hålla saker tillbaka, men de vet att de håller på att förlora. Många av de lägre hantlangarna, de lägre nivåerna av Kabalen, har börjat röra sig mot ljuset eftersom de också vet att slaget är förlorat. De har valt att byta sida, så att säga. Det finns inga sidor här, det finns bara Gudomlighet, den Gudomliga Planen och Gudomlig Ordning här. Det var allt från mig denna kväll. Nästa gång vi träffas kommer vi troligen att ha min broder St. Germain här. Det kanske kommer fler. Det kommer att finnas tid för att föra ut fler meddelanden för energierna ökar och det kommer att vara bra för att få ny förståelse. Min kära gemål, Lady Nada, har meddelat den här gruppen att det kommer att hända stora saker inom de närmaste två veckorna och det kommer att komma ut i nyheterna. Det närmar sig mycket snabbt. Jag lämnar er nu i frid och kärlek. Var medvetna om att ni aldrig är ensamma. Vi är alltid med er. Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se

[Hukanson]
2016-05-06 20:22
#13

Sananda, 25 april 2016 Via John Smallman Mänsklighetens uppvaknande är sannerligen nära förestående Den Enhet som är Gud, och det är alla Hans älskade skapelser, inkluderar allt liv och det finns inga undantag eftersom det bara finns Gud från Vilken ingenting kan separeras. Separation är en enorm illusion som Guds Son föreställde sig, och så framträdde den. Och den kvarstår som en pågående dröm eller mardröm från vilken mänskligheten är i färd med att vakna upp ur. Kärlek, som är er sanna natur, har alltid varit närvarande inom er – en gnista av det gudomliga, ett strålande Ljus inom var och en av er – men som tillfälligt är dolt för er syn och ert medvetande av mörkrets mantel som ni drog över er för att uppnå ett tillstånd av separation från Verkligheten, ett tillstånd från vilket separation är fullständigt omöjligt, till och med för ett ögonblick. Ni är, var och en levande varelser, Ett i Kärleken till Skaparen i all evighet, och när ni bekräftar den sanningen istället för att gömma er för den, kommer ni att uppleva den. De allra flesta människor, även de mest heliga bland, er hyser en djup inre känsla av ovärdighet, en känsla av att ”jag inte är tillräckligt bra. Gud är inte intresserad av mig. Jag är alltför obetydlig, för tråkig, för inkompetent, inte tillräckligt spirituell. Helt enkelt för dålig för att Gud ska älska mig”. Och alla dessa tankar, idéer eller känslor är fullständigt osanna. Gud är allomfattande Kärlek. Det finns bara Kärlek och varenda levande varelse är Ett med den, eftersom vad Gud skapar är evigt. I ert illusoriska tillstånd av separation konstruerade ni en övertygelse om att ni var separerade från Gud, att ni var skyldiga syndare helt ovärdiga Hans eviga Kärlek för er, och ni avskärmade er med en inbillad mantel, slöja eller gardin, som till synes skilde er från Honom, eftersom ni var övertygade om att ni hade förolämpat Honom. Det här verkade inte ge er något annat val än att tro att ni inte längre var accepterade av er Skapare och att ert enda hopp om räddning var – om ni ville återvända till Hans kärleksfulla Närvaro – att försöka blidka Honom för de oförlåtliga synder ni hade begått som hade, som ni såg det, djupt kränkt Honom. Gud är Kärlek! Kärlek kan inte kränkas. Det finns inget ni kan göra för att kränka er Fader. Han väntar tålmodigt på att ni ska göra era val och ta era beslut att återvända Hem, för att än en gång få leva i frid i Hans Närvaro. Vad ni slutligen inser, när ni går mot ert oundvikliga uppvaknande, är att Kärlek, Gud, vår ständigt älskande Källa inte dömer, fördömer eller klandrar, därför att det inte finns något att döma, fördöma eller klandra! Ni är alla lika perfekta som när ni skapades, och det tillståndet av perfektion kan aldrig förändras. Ni har bara dolt Gud från er själva genom att vända er bort från Honom, precis som ni har spelat ert kärlekslösa spel av konflikter och svek. De är bara spel! De är OVERKLIGA! Guds Kärlek för er är oändlig, oföränderlig och evig. Han väntar med oändligt tålamod på att insikten ska sjunka in hos er, som Han vet att den kommer att göra. Gud är gränslös och evig Kärlek från Vilken ni har valt att gömma er för på grund av den intensiva känslan av skuld ni känner för att försöka göra det omöjliga – att separera er från Honom. Slappna av! Släpp dömandet – det konstanta självfördömande som ni projicerar på andra i värdelösa försök att dölja era egna känslor av skuld – och låt den Kärlek som omger och omsluter er komma in i era hjärtan och läka den intensivt smärtsamma brytning som ni har byggt upp mellan er själva och Guds totala acceptans av er. Det finns ingenting att frukta! Guds Kärlek för Sina barn är ett obrytbart band, en relation mellan Honom och var och en av er som för evigt binder er till er Källa där ni lever i fullständig frihet, säkerhet och fred. Det ni upplever på Jorden, som människor – konflikter, svek, förvirring, misstro, smärta och lidande – är enbart hägringar, overkliga situationer som framstår som verkliga. Se dem som större problem och frågor er hjärna, ert intellekt och er resonemangsförmåga, frenetiskt försöker att hitta lösningar på, men som i verkligheten är olösliga – det illusoriska tillstånd ni har byggt upp som ger er ett oändligt urval av olösliga problem som genom rättfärdigande, fördömande och tvivel orsakar er enorm smärta, lidande och rädsla. Ni är Ett med Gud, alltid, där det bara finns ovillkorlig Kärlek och fullständig acceptans eftersom, som ni har fått höra gång på gång, ni är perfekta! Allt som Gud skapar blir alltid perfekt, så att tvivla på er fulländning är att tvivla på Gud. Det är galet, och ändå tvivlar de flesta av er på er egen perfektion och andras, när ni alla är Guds perfekta skapelser. Overkligheten i Världen i form av smärta och lidande, som ni alla har erfarenhet av, bryter igenom i ert kollektiva medvetande. Det kollektiva medvetandet som mänskligheten delar, som allt liv delar, kan inte längre förneka att Gud finns och heller inte förneka att alla är Ett med Honom. Naturligtvis har många människor valt att förbli ovetande, eftersom de tror att de genom att fortsätta att spela de spel som illusionen presenterar för dem, kan de besegra allt motstånd och vinna alla priserna. Men så många har till synes vunnit alla priserna och slutat som besegrade, oälskade, föraktade och avvisade, att även de tillåter Kärlek i sina hjärtan. Kärlek är svaret på alla frågor, problem, konflikter, oenigheter och dömanden. Och slutligen kommer mänskligheten att inse det. Mänskligheten håller på att vakna upp. Att vakna upp innebär att inse att de uppenbara skillnaden mellan er är de kreativa energier som kan och kommer att förena er. Över hela världen börjar människor att förstå det. Mänsklighetens uppvaknande är sannerligen nära förestående. Er kärleksfulla broder, Jesus Översättning Ulla Krogh – www.st-germain.se

Annons:
[Hukanson]
2016-05-06 20:43
#14

Er nya nivå för ert Uttryck av Ren Gudomlig Kärleks Essens Var hälsade älskade, Alla som Ni är i denna vackra värld som ni är i färd med att skapa. Skåda den värld ni skapar. Håll den i era händer och hjärtan som är av ren essens, ren Gudomlig KÄRLEKS essens och begrunda vad ni har skapat. Det är en ny värld, den utvidgar sig och blir vackrare allteftersom vi talar. Den omfattar alla och den renar alla, för ni har uppnått en ny nivå av förträfflighet, av utvidgad ren Gudomlig Kärleks essens som genomtränger allt inom och omkring er. Ni börjar ta det för givet, kära ni, precis som ni ska. Världen som andra projicerar den, inom illusion och dualitet, är inte längre er värld. Den är blott ett minne för er nu när ni omfamnar er renhet och er gudomlighet och harmoniserar alla era aspekter med rent Kristusmedvetande, med det rena förkroppsligande som er fysiska kropp härbärgerar, men ni är nu så mycket mer än er fysiska kropp. Ni håller på att lära er gå och tala i detta utvidgade tillstånd av rent Ljus och ren Kärlek, av rent Medvetande från Källan, som nu genomsyrar och genomtränger varje del av er. Vänj er vid detta utvidgade tillstånd. Börja välkomna hågkomsten av er sanna natur, av er Sanna Gudomliga natur och välkomna den som ert nya normala tillstånd. Vi, Lady Nada och Sananda, kommer tillsammans till er som ett exempel på den vackra essensen i er potentiella harmoni och visdom som ni nu innehar och nu upprätthåller som er sanning. Ni upprätthåller de högre frekvenserna från vilka vi talar till er, så ni är också av denna högre frekvens från vilken vi talar. Ni känner till de sanningar som vi talar om och ni bär dem nu inom er och sprider dem vidare till andra i era dagliga aktiviteter, bara genom att stråla ut er sanna natur av villkorslös kärlek och förståelse och medkänsla för hela mänskligheten. Ni håller samman mänskligheten med det ständiga ’lim’ som håller samman universum: . . . KÄRLEK . . . Gudomlig Kärlek . . . Villkorslös Kärlek. Den har skapat en lätthet i ert varande och gör det möjligt för alla att få visa samma sak. Detta är nu er sanning; detta är ert syfte. Ni håller samman världen med Kärlek, ni håller samman Universum med Kärlek, ni håller Multiversum samman med Kärlek, och från det höjer ni er själva till högre höjder i ert medvetande som ni tidigare inte har skådat. Så älskade, lyssna till våra ord. Ni har kommit så långt på er väg. Ni har höjt de frekvenser som ni en gång bara kunde drömma om och ni befinner er mitt ibland oss, alla Uppstigna Mästare, alla Himmelska Varelser, alla Galaktiska Varelser, och ni gör er andel för att upprätthålla Kärlekens frekvenser på ett så sammanhängande sätt att ni inte längre ser världen i illusion, i separation, utan i Enhet och helt och hållet i ett Uttryck av Gudomlig Kärlek överallt. Vi säger detta till er med fullständig övertygelse om att ni kan inse detta och att ni kommer att använda denna sanning för att nu skapa allting utav Kärlek. Ni lever i Kärlek, ni arbetar i Kärlek, ni vandrar i Kärlek, för alltid. Känn hoppfullheten i detta, känn mjukheten i det, känn verkligheten i det – Gudomlig Kärlek i kärnan av allt som ni gör, tänker och säger. Ni är magnifika när ni uttrycker er Kärlek. Allting annat är illusion. Vänligen kom ihåg det, alltid, kära ni. Vi omfamnar er inom vår sanning i Uttrycket av Ren Gudomlig Kärleks essens och vi stöttar er i er sanning, alltid. Det betyder att ert rena gudomliga uttryck av kärlek härstammar från er rena gudomliga essens och ert tilltagande förkroppsligande av er gudomlighet, er gudomliga innersta natur uttrycker sig inifrån ut, och sålunda uttrycker den på ett naturligt och dynamiskt sätt er Rena Gudomliga Kärleks Essens i allt som ni är, gör, tänker och säger. Hur vackert är inte det? Vi är Lady Nada och Sananda, i ren Kärlek och Stöd för att ni ska kunna uppnå denna nya, djupare nivå av ert Uttryck för Ren Gudomlig Kärleks Essens. Omfamna den, våra älskade. Namaste. Message Received April 18, 2016 ~ Copyright © 2011-2016 Fran Zepeda. All Rights Reserved. Permission is given to copy and share this message on your blogs and websites, provided that the message is posted in its entirety and nothing has been altered in any way, is distributed free of charge, and this copyright and links are included. Any other use of this material is prohibited without written permission. www.franhealing.com www.franheal.wordpress.com www.ouremergingdivinity.com Översättning: Aslög Bergman – www.st-germain.se

Upp till toppen
Annons: