Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1108 ggr
[Silverräv69]
2/29/16, 3:57 PM

Ens förra liv

En idé slog mig idag..kan minnen från ens förra liv färga ens nattliga drömmar?

Jag har 2st mycket påtagliga återkommande inslag i mina drömmar som alltid fyller mig med lycka, frihet och ro. Som om dessa "aktiviteterna" och personlighetsdragen tillhör mitt sanna jag, fast det är omöjligt i mitt vakna liv.

Vad tror ni, som tror på en själ som aldrig upphör att existera?

Annons:
[Hukanson]
3/1/16, 10:12 AM
#1

Under nattens vila och sömn är själen fri att vara andlig därför att köttet vilar still och hjärnan går cykliskt ner i thetavågor. Medvetandet är mentalt och jag vet inte om det kan sägas vara reinkarnerat…jag tror att vi skapar en nytt medvetande för varje inkarnation som tillför vår evighetskropp ytterligare mentalt medvetande…vi är mat för vår egen evighet! Vi skulle kunna drömma att vi har reinkarnationserfarenheter…om vi grunnar mycket på detta…om vi tänker mycket runt detta …för att vår gudomliga själ vill hjälpa oss…vi hjälper vårt lägre dagsmedvetna genom bilder och drömmar att bearbeta känslomässigt också. Jag har läst en bok där den svnske författaren berättarcatt han hade en återkommande dröm…att han bodde i ett hus i Wien…en lägenhet…att han hade ett liv där i en tid förgången. Så han bestämde sig för att åka till Wien och söka svar. Mycket lycklig när han fann gatan, huset, bostsden och kände bekräftelse med hela sin själ att han hade levt ett liv där tidigare! Så det kan hända att vi kommer tillbaka av en bestämd speciell anledning som har mycket att göra med det tidigare livet. Troligtvis hör det till undantagen att man vill "fortsätta" lösa problem asap. Sen har vi det här problemet med återfödelse. Det kan vara en annan ande som söker återfödelse i en levande inkarnerad själs köttsliga kropp och ger underliga drömmar som stör och förvirrar. Hallucinationer. Andestörningar. Detta måste man kunna utesluta om man tror på en egen reinkarnations upplevelse.

Upp till toppen
Annons: