Annons:
Etikettreligioner
Läst 1177 ggr
NatureCraft
2/15/16, 12:51 AM

Hjälp..

Ni verkar kunna detta men..

Jag vet inte vad jag ska ha för religion, religion är något super viktigt för mig..

Kristendomen,Judendomen,Islam,Buddism och hinduism funkar absolut inte för mig.

Jag är en indian och jag vill ha en religion där man inte tror på återfödelse, kan använda magi och göra ritualer, dyrkar en Gud och är nära naturen..

Kan ni ge tips på hur jag ska göra?

Annons:
[Hukanson]
2/15/16, 3:52 PM
#1

Det är tveksamt om det kan kallas religion när man utövar något som inte är givet av Gud/Himmelen till människans frid och fromma. Men det finns livsåskådningar/livsfilosofier som har en kollektiv samsyn på hur man skall leva, tro och tänka. Dina önskemål passar in på schamanism men eftersom du är kvinna och etablerad på iFokus så rekommenderar jag Wicca förvdig och din väg genom livet…det liv som Gud och Himmelen har "släppt fritt" för oss att göra precis vad vi vill med. (Se senaste Jesus kanaliseringen). Bli medlem här: http://wicca.ifokus.se

Sommarek
3/3/16, 9:12 AM
#2

#1 TS bad om råd, inte om en predikan om vad du tror på. Dessutom har du fel i att de åskådningar som du radar upp har en "kollektiv samsyn" på saker och ting; tvärtom är det din älskade kristendom som har en helig skrift som talar om för en vad man ska tänka. Både wicca eller shamanism vet att folk kan själva.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Hukanson]
3/3/16, 9:40 AM
#3

Hej, Sommarek, du tycker att jag predikar kristendom och undviker att ge det råd som NatureCraft önskar få. Du tycker att jag talar om vad andra ska tänka och det tycker du är fel därför att naturfolken kan själva (tänka). Jag hoppas att det inte är NatureCraft du kritiserar för att vilja diskutera något så superviktigt som en religion som inte inkluderar återfödelse. Jag är av den åsikten att återfödelse är ett problem. Den gamla Mahayanabuddhismens högsta ideal är ju att inte uppstiga till himmelen utan att återfödas i en annan människa ( barn ) för att "guida" den personen till Nirvana dvs utslocknande av livsbegäret… Kanske att man måste vara kär i den kristna livsfrälsningen för att tycka den är en bättre väg…vad tycker du själv?

Sommarek
3/3/16, 9:58 AM
#4

#3 Jag vet inte vad du vill med ditt svar, annat än att upprepa vad jag redan sagt.

Mitt inlägg var till dig, eftersom jag taggade dig i det.

Om kristendomen tycker jag att det är en intolerant och ologisk religion som motbevisats om och om igen men vars teser ändå hävdas av folk som inte tänker själva.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Hukanson]
3/3/16, 10:09 AM
#5

Sommarek, du är Medarbetare på WICCA iFokus…om jag hänvisar en person som är indian och söker en "religion" där man använder magi, till er…blir du missnöjd då? Berätta varför!

Sommarek
3/3/16, 10:58 AM
#6

Varför skulle jag bli det? Jag förstår inte alls din argumentationsteknik. Varför drar du upp en massa som jag inte har sagt?

Sedan heter det religion, utan citationstecken.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Hukanson]
3/3/16, 11:44 AM
#7

På den här sajten har vi ett krav för deltagande och det är en förmåga att diskutera om tro. Det är så det är på den här sajten. Gilla det eller lämna det. Vi gillar tanken på Gud och Skapelsen, på Andlighet och människotillblivelse, på den osynliga verkligheten och sanningen och barmhärtigheten. Vi anser att tro kan vara livsviktigt när man inte vet. Den här sajten intresserar sig för det som är viktigt. Vi undviker att slänga bort tid och energi på trivialiteter. Vi hjälper gärna. Vi verkar i kärlek. Men vi måste ställa litet krav på att medlemmarna själva vill, själva anstränger sig.

Sommarek
3/3/16, 12:35 PM
#8

#7 På den här sajten har vi ett krav för deltagande och det är en förmåga att diskutera om tro. Det är så det är på den här sajten. Gilla det eller lämna det. 

Fast att diskutera med dig är precis vad jag gör, men istället för att direkt svara på mina frågor kommer du med lösryckta meningar och frågor på åsikter som jag inte gett uttryck för och upprepar vad jag själv precis har skrivit.

-Du har inte svarat på var du får idén att jag inte vill att du hänvisar folk till wicca ifrån
- Du har inte svarat på min kritik av ditt påstående att shamanism och wicca har en "samsyn" på saker och ting.
- Du har inte svarat på varför du rapar upp det jag redan sagt istället för att ge mig svar.

Du kanske borde ta och anstränga dig lite själv.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Hukanson]
3/3/16, 1:22 PM
#9

Eftersom Sommarek inte är medlem här och bara ägnar sig åt attacker kan vi bara minnas att ingenting verkligt kan hotas och ingenting overkligt existerar.

Sommarek
3/3/16, 1:43 PM
#10

På vilket sätt är det en attack att jag säger att du inte svara på mina frågor?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Silverräv69]
3/19/16, 12:58 PM
#11

Att vara religiös är viktigt för mig med, men absolut ingen religion påverkad av människan passar det som mitt hjärta säger. Du kan vara religiös, spirituell och andlig utan att sätta dig i ett fack och "tillhöra" något. I värsta fall får du fortsätta ditt sökande tills alla dina bitar faller på plats.

Upp till toppen
Annons: