Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1421 ggr
[Kathja]1
2015-06-16 10:52

Vilken månad är du? (quiz)

Lite kul test - vilken månad är du?

Jag är född den 11/2 och testet gav mig mars, så inte helt galet. 😃

Mars

Mars präglas av början på förändring. Du njuter av att dagarna blir längre, och det motiverar dig att genomföra nödvändiga förändringar i ditt liv. Du inspireras av utvecklingen runt omkring dig, och av de varma dagarna som får ut dig i naturen. Mars är fortfarande en ganska skör månad, vilket du gillar, men löftet om att bryta sig loss från vintern är det som ger dig mest drivkraft. Du är en person som tenderar att blicka inåt, men för mycket av det gör dig missnöjd och självkritisk. Mars är början på handlingens tid, så du njuter av att lämna ditt analytiska sinne och få vara kreativ och lekfull. Du har en äventyrlig sida och vårens tumult inspirerar dig att agera på ditt äventyrslystna sinnelag och ta risker. För dig är mars en nystart som ingjuter en känsla av hopp och utveckling hos dig – äntligen kan du agera på idéer som du har gått och funderat över i flera månader. Mars representerar, precis som du, mod och visdom i sitt handlande. Den här månadens energi och stillhet får dig att sätta fart och frodas."

Annons:
[Howres]
2015-06-16 10:57
#1

Jag är född 18/6 och jag fick Juli :) Du är juli, månaden för festligheter och efterlängtad lycksalighet. Din själ öppnas upp av värmen som den här månaden för med sig – den motiverar dig att handla, och du blomstrar av spänning och äventyr. Istället för att sitta inomhus och tänka över vad du ska göra så känner du dig som mest levande när du är ute och njuter av den här årstidens generositet. Du är äventyrlig och mår bra av utmaningar. Juli ger dig möjligheten att resa, och du tackar aldrig nej till en bra tripp. Du är en social person och de långa dagarna och nätterna ger dig gott om tid att njuta av mat och dryck med vänner. Trots att juli är full av spänning och aktivitet så låter de långa dagarna dig koppla av, och det är någonting som du verkligen vet hur man gör. Middagsvilan är underbar, den ger dig energi att spendera din vakna tid med att leva till fullo. Juli är en livfull månad, och det är du också. Du njuter av stimulansen som den här månaden för med sig, och det varma vädret som låter dig tillbringa tiden utomhus med lek.

[[Boris Sager]]
2015-06-16 11:04
#2

Sa fel det kunde bli: Februari. Fodd i November.

axa
2015-06-16 11:05
#3

juli passar mig, juli är då jag är född☀️

Ramiraz
2015-07-21 03:20
#4

Du är en intellektuell och passionerad varelse, och oktober är en månad att fira förändringen som väntar vid horisonten. Du är en person som blomstrar av nya idéer och förändring, så den här månaden passar dig perfekt. Oktober är månaden man njuter av livet och finner balans, du längtar efter båda två. Det finns ett lugn i oktober som de andra månaderna inte har, och med den här rofyllda tiden kan du njuta av stunden och andras sällskap (både nya och gamla vänner). I oktober finns en underbar balans mellan intellekt, kraft, förändring och festligheter. Det är en stärkande tid för dig för att den låter dig vara den du är: en smart och social person med en nyfiken och kreativ sida som du kan släppa fri.

(Jag är inte född Oktober) Men jag måste säga att jag är nöjd med att vara född i den månad jag är född 🙂

Dioramabyggare
2015-10-03 09:31
#5

Jag är född i juli, men fick september som "svar":

September är början på hösten men samtidigt slutet av sommaren. Det är en komplex månad, precis som du. September är tiden man saktar ner och reflekterar inåt. Sommarens slapphet lägger sig och din intellektuella sida blir mer närvarande. Du tycker om den här tiden på året för att du börjar genomföra förändringar som sträcker sig över vintermånaderna, och till och med till våren. September är en månad då man ska finna balans, och harmoni och balans är vad som får dig att blomstra. Du börjar lämna sommarens kickar och göra dig hemmastadd i all förändring och spänning som de varma månaderna fört med sig. Tiden du spenderar med vänner blir mer sinnrik och meningsfull, och du tycker om djupet som det för med sig. September är en tid att frodas och planera. En tid som för med sig en lycka som har sin rot i vara grundad, precis som du.

[Hukanson]
2015-10-04 19:03
#6

Hiii, jag fick också september..! Långt ifrån den vintermånad jag föddes i men för mig helt begripligt flr jag gillar verkligen september också…jag är september, född i januari. ..behöver nog vara september för att reflektera, planera och bli intellektuell.

Annons:
Nian97
2015-10-07 23:06
#7

Född 29/8 - fick september, så ganska rätt blev det ju ändå. 😃
Tyckte det stämde bra in på mig också förövrigt!

Sisselie
2015-10-21 20:15
#8

Jag fick också september. Är född i början av oktober, men kom lite sent, skulle egentligen varit född i slutet av september.

Upp till toppen
Annons: