Annons:
Etikettacim
Läst 1113 ggr
[Kathja]1
2015-06-12 10:12

ACIM - lektion 86

Dessa tankegångar repeteras i dag:

Endast Guds frälsningsplan kommer att fungera. Det är vettlöst av mig att febrilt söka efter frälsningen. Jag har sett den hos många människor och i många ting, men när jag försökte nå den fanns den inte där. Jag tog miste på var den finns. Jag tog miste på vad den är. Jag vill inte längre söka förgäves. Endast Guds frälsningsplan kommer att fungera.  Och jag kommer att glädjas eftersom Hans plan aldrig kan misslyckas.

Här är några förslag på former för en specifik tillämpning av den här tankegången: Guds frälsningsplan kommer att rädda mig från min varseblivning av detta. Detta är inget undantag i Guds plan för min Frälsning. Låt mig endast varsebli detta i ljuset av Guds frälsningsplan. 

Att hysa agg är en attack på Guds frälsningsplan. Att hysa agg är ett försök att bevisa att Guds frälsningsplan inte kommer att fungera. Likväl är det endast Hans plan som kommer att fungera. Genom att hysa agg utestänger jag därför mitt enda hopp om Frälsning från min medvetenhet. Jag vill inte längre motverka mitt eget bästa på detta vansinniga sätt. Jag vill acceptera Guds frälsningsplan och vara lycklig.

Specifika tillämpningar av den här tankegången kan göras i dessa former: Jag väljer mellan felaktig varseblivning och Frälsning när jag ser på detta. Om jag ser något skäl till agg i detta, kommer jag inte att se skälen till min Frälsning. Detta manar till Frälsning, inte till attack.

Annons:
Upp till toppen
Annons: