Annons:
Etikettacim
Läst 843 ggr
[Kathja]1
2015-03-24 08:53

ACIM - lektion 81 - repetition

Våra tankegångar för repetitionen i dag är:

  • Jag är världens ljus. Så helig jag är som har givits funktionen att lysa upp världen! Låt mig vara stilla inför min helighet. Låt alla mina konflikter försvinna i dess lugna ljus. Låt mig i dess frid minnas Vem jag är.

  • När särskilda svårigheter tycks uppstå skulle följande specifika tillämpningsformer av den här tankegången kunna vara: Låt mig inte skymma världens ljus i mig. Låt världens ljus lysa fram igenom denna skenbild. Den här skuggan kommer att försvinna inför ljuset.

  • Förlåtelse är min funktion som världens ljus. Det är genom att acceptera min funktion som jag kommer att se ljuset i mig. Och i detta ljus kommer min funktion att stå klar och fullkomligt entydig inför mina ögon. Mitt accepterande beror inte på att jag förstår vad min funktion är, för jag förstår ännu inte vad förlåtelse är. Likväl kommer jag att förlita mig på att jag i ljuset kommer att se den som den är.

  • Specifika former som kan användas för den här tankegången kan inkludera: Låt detta hjälpa mig att lära mig vad förlåtelse innebär. Låt mig inte skilja min funktion från min vilja. Jag skall inte använda detta för ett främmande syfte.

__________________________

Ur Arbetsboken till En Kurs i Mirakler - Översättning: Gunnila Freudenthal - Regnbågsförlaget AB

Mer om ACIM.

Annons:
Upp till toppen
Annons: