Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5014 ggr
[Kathja]1
2/24/15, 6:36 PM

Vem är du i Nalle Puh?

Såg en bild på Tiger idag och då slog det mig att i Nalle Puh finns verkligen alla sorters karaktärer. Så vem är DU av karaktärerna i Nalle Puh?

Nallebjörnen Nalle Puh är en hånings­hungrig, vänlig och lite naiv, en kanske till och med ointelligent? individ som vill alla gott och gör vad som helst för att glädja andra och få tag på en hånings­kruka. Honung stavar han håning. Han är i Disneys version en björn med ”en mycket liten hjärna” och bor i ett träd med en skylt över dörren där det står ”Sanders”.

Christoffer Robin (Christopher Robin) är Puhs vän och seriens enda människa. Baserad på författaren A.A. Milnes son vid samma namn.

Tiger (Tigger) är det typiska ADHD-barnet, studsar och är i ständig rörelse. Många bra idéer och några fler dåliga. Älskvärd men intensiv. Han är studsig och med en energi som aldrig tycks ta slut.

Nasse (Piglet) är en väldigt liten gris som är väldigt rädd för allting. Han har dock sina stunder och han väcks lätt upp till att bli stolt och full av självför­troende.

Kaninen Kanin (Rabbit) är tvångsneuro­tiker som har ett hysteriskt öga ständigt vakande över sitt morotsland, som är det han sätter som högsta prioritet på sin att göra-listan.

Ior (Eeyore) är en deprimerad åsna som alltid kan vrida det positiva till det negativa. Ior tappade sin svans vid ett tillfälle, nu är den fastsatt med en spik.

Uggla (Owl) är den kloke, den påläste, åtminstone tror han det själv. Rörig. Han bor i ett hus i ett träd med en gung­stol och många böcker. Han berättar ofta om sina släktingars äventyr.

Kängu (Kanga) är den goda modern, som tar hand om alla, lugn och förstån­dig. Hennes primära uppgift är att få sonen Ru i säng i tid, och varje dag ge honom hans ”stärkande medicin”. Kan­ske den mest okomplicerade karaktären i Puhs lilla värld.

Lilla-Ru (Roo) är Kängus son, han går i Tiggers fotspår, han är nyfiken, rolig och man kan inte tycka illa om honom.

Sorken (Gopher) är klok, men har dålig hörsel. Han fixar saker och är den bäste underjordiska vägbyggaren som finns. Han är också förtjust i dynamit och smällar. Han återkommer inte som en karaktär i de vanliga böckerna, utan är påhittad av Disney. (källa)

Annons:
[Sabina]
2/24/15, 6:49 PM
#1

Jag känner mig nog som Kängu.
Moderlig och omhändertagande har jag fått höra sen jag var yngre (tonåring) och tog det som en förolämpning då men nu är det en fördel och jag har väldigt bra förhållande till mina barn och de jag bryr mig om. Tyvärr drar det även till sig män som letar efter en mamma.

Stallflickan
2/24/15, 6:58 PM
#2

Jag är nog mest mej själv. I stallet är jag Kängu.

[Kathja]1
2/24/15, 8:40 PM
#3

Själv är jag nog mest Tiger (fast utan adhd) utom ibland då jag är som en positiv Ior. Lite beroende på dagsform.

Har du något favorit citat från Phu?

Mitt är “Ingen kan vara ledsen med en ballong!” 🎈

[rore]
2/26/15, 10:06 AM
#4

Nalle Phu: Hur stavar man till KÄRLEK

Nasse: Man stavar inte KÄRLEK. Man känner den😉

[Sabina]
2/26/15, 11:42 PM
#5

#4 Men så sött och sant ❤️jag hoppas det är ok att jag skriver den i min signatur 🙂

tarantass
2/27/15, 1:35 AM
#6

Svårt sånt här. Tesslan kanske (åtminstone i bokversionen; Disneys har jag inte sett)? Dock utan att jämföra mig med Nikola. (Att han stavade med enkelt "s" behöver man nog inte fästa sig vid, för så stavar man i slaviska språk…)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
ollivoll
3/1/15, 9:39 AM
#7

Hehe, jag är nog en blandning av ALLA karakterärerna. jag har Phus vänliga inställning till att leva i nuet som kan tolkas som ointelligent av andra. Jag har kaninens nerviga inställning för vad som är mitt revir min boning. Jag har har extrema känslospirar där jag antingen har tiggers extrema glädje när jag känner för att skutta runt ( i mitt fall dansa runt) för att sen övergå till iors deprission och pessimism. Jag bär på Nasses rädsla och oro för att sen återigen hamna i phus lugna moods. Jag är moderlig som kängu och för gärna över råd och inspiration som uggla till andra runt mig men lever sällan upp till dom själv. Jag ör sorken som älskar explosioner när jag måste avreagera mig och jag är lilla-Ru som vill leka och lära mig nya saker. Jag tror oxå att vi flesta bär på allas karaktärer i oss:)

[rore]
3/1/15, 10:59 AM
#8

Sis13! Absolut. :)

[Sabina]
3/1/15, 12:15 PM
#9

#8 Tack rore 🙂

Upp till toppen
Annons: