Annons:
Etikettinspiration
Läst 2511 ggr
[Kathja]1
1/7/15, 9:17 PM

Kristusmedvetande

"Från ljusets punkt i kosmos sinne.  Låt ljus strömma in i människornas sinnen.  Låt ljus stråla ned över jorden. Från kärlekens punkt i kosmos hjärta  Låt kärlek strömma in i människornas hjärtan.  Må Kristus (Kristus energin) återvända till jorden.

Från det centrum där kosmos vilja är känd.  Låt människornas små viljor  ledas av ett högre syfte.  Det syfte som Mästarna känner och tjänar. Från det centrum som vi kallar Mänskligheten.  Låt Kärlek och Ljusets plan ta form.  Och må den försegla dörren till det tunga. Låt Ljus, Kärlek och Kraft  återupprätta Planen på jorden." - Antahkarana -

Det sägs att jorden befinner sig i en övergångsperiod mellan den gamla tidsepoken där rädslan och människans ego regerat i årtusenden på väg in i en ny era där det nya Kristusmedvetandet nu manifesterar sig på Jorden.

De som väljer att följa Kristus in i den nya tiden, väljer kärlek, harmoni, samarbete över alla gränser, oavsett ,religion , ras , kön , ålder och nationell tillhörighet. De vet att det bara finns EN Gud, som skapare av allt liv som är alltjämt närvarande i varje livsform.

Jesus sade: ”Jag och Fadern är ett” dvs. Kristus medvetande var i harmoni med Guds medvetande. Utmärkande för denna kapacitet är bl.a. en organisk förmåga att älska allt och alla. Vi är alla utan undantag, på väg mot detta tillstånd som förutsätter förmågan att förstå och därför förlåta alla medvarelser. När vi lärt oss detta får även vi ”Kristusmedvetande” och blir ”ett med Fadern”.

Ett annat ord för Kristusmedvetande är Det Sanna Självet. Alltså att detta handlar om att vi ska vara SANNA mot oss själva och allt som är, vi ska vara vårt äkta jag. Slänga våra masker, se oss som de vi är - Ett med allt som är. Gudomliga i Ettet. Det handlar om att leva ur sin innersta essens.

Annons:
[Hukanson]
1/9/15, 11:55 PM
#1

Det internationella samarbetets Gud och Ande är synkroniserat med vårt sanna Själv och är vår sanna natur. Det gäller i princip alla människor. Men det finns ju personer som gömmer sig undan detta i ett våldsamt motstånd mot den utvecklingen. Hur hanterar vi det problemet? Vilken etik och moral ska de sannare praktisera gentemot de mörkare? Har sanningen rätt att köra över de mörka motståndarna eller har de rätt till visdomsundervisning och upplysning?

[Kathja]1
1/10/15, 9:47 AM
#2

Jag anser inte att vi har rätt att köra över någon. Det vi har att göra är att lysa klart. Att vara vårt bästa jag, vara kärlek och ljus, och utgå ifrån att det "smittar av sig". De som är redo för upplysning kommer att komma, de kommer att fråga och de kommer att förändras. Och jag kan lysa även om grannen inte gör det.

[Hukanson]
1/10/15, 10:30 PM
#3

Med tanke på vad som hänt i Paris de senaste dagarna kanske du vill formulera om svaret?

[Kathja]1
1/10/15, 10:35 PM
#4

Varför det? 🤔 Jag är för att varje människa ska komma till insikt när det är rätt för denne, inte att man ska "pracka på". Jag är även för att vi alla ansvara för det vi själva gör, inte det andra gör. Och jag tror inte heller att Gud gör några misstag utan att allt som sker är enligt Guds plan.

Upp till toppen
Annons: